ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مبنای تأیید صلاحیت: «مواضع داوطلبان در انتخابات ۸۸»

سخنگوی هیئت نظارت بر انتخابات شوراها می‌گوید که این هیئت در بررسی صلاحیت‌ها کوتاه نخواهد آمد و استعلام از نهادهای چهارگانه و عملکرد داوطلبان در انتخابات ۸۸ مدنظر قرار می‌گیرد.

سخنگوی هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا از بررسی مجدد صلاحیت داوطلبین نامزدی انتخابات شوراها در این هئیت خبر داد.

سخنگوی هیئت نظارت بر انتخابات شوراها می‌گوید که این هیئت در بررسی صلاحیت داوطلبان کوتاه نخواهد آمد.

فرهاد تجری سخنگوی هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا از روند بررسی تائید صلاحیت داوطلبان نامزدی انتخابات شوراهای شهر و روستا در هئیت‌های اجرایی انتقاد کرد.

او مدعی شد که صلاحیت برخی از دواطلبان بدون داشتن تائیدیه از مراجع چهارگانه قضائی و امنیتی تائید شده است.

براساس قانون نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستا هیئت‌های اجرایی که توسط دولت تشکیل می‌شود، در بررسی صلاحیت نامزدها به استعلام از قوه قضائیه، وزارت اطلاعات، سپاه پاسداران و نیروی انتظامی موظف هستند.

تجری گفت که هئیت اجرایی هیچ توجهی به پاسخ این نهادها به استعلام در باره تائید صلاحیت داوطلبان نامزدی نداشته است.

او از بررسی دوباره صلاحیت این گروه از داوطلبان در هیئت نظارت خبر داد و افزود که عملکرد داوطلبان نامزدی انتخابات شوراها در جریان انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ از سوی هیئت نظارت مد نظر قرار خواهد گرفت.

تجری گفت که هیئت نظارت «برای بررسی صلاحیت افراد تحت فشار گروه‌ها، احزاب و جریانات سیاسی کشور قرار نمی‌گیرد و به طور مستقل عمل می‌کند».

انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا ۲۹ اردیبهشت ۹۶ همزمان با انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری ۲۹ اردیبهشت امسال برگزار خواهد شد.

بر اساس اعلام وزارت کشورجمهوری اسلامی بیش از ۲۵۸ هزار نفر برای رقابت در انتخابات شوراهای شهر و روستا ثبت‌نام کرده‌اند.

احمد جنتی دبیر شورای نگهبان ایران اسفند امسال انتخابات شوراهای شهر و روستا را «مصیبت» دانسته و گفته بود که نظارت در انتخابات شورای شهر حساب و کتاب ندارد و صلاحیت داوطلبان به خوبی رسیدگی نمی‌شود.

عباس کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان اظهارات جنتی را « در مقام رئیس مجلس خبرگان و نه دبیر شورای نگهبان» عنوان کرده و گفته بود که قانون اساسی اجازه نظارت بر انتخابات شوراها را به شورای نگهبان نداده است.

در همین زمینه

مجموعه گزارش‌های "زمانه" در باره انتخابات شوراهای شهر و روستا

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.