ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

یک زن معترض: اصلاً خودم می‌خواهم رئیس جمهور بشوم

این بار زنی که مؤسسه کاسپین سود سپرده‌اش را پرداخت نکرده می‌خواهد رئیس جمهور بشود. او می‌گوید روحانی به وعده‌اش عمل نکرده.

چهارمین روز ثبت‌نام برای انتخابات ریاست جمهوری در ستاد انتخابات وزارت کشور همچنان صحنه‌ای است از حضور شهروندان نامتعارف و گاهی هم معترض. خبرگزاری فارس در توئیتر، ویدیویی منتشر کرده که یک زن معترض را نشان می‌دهد. او قصد دارد به رغم منع شورای نگهبان از رقابت زنان در انتخابات ریاست جمهوری ایران، در انتخابات ثبت‌نام کند با این امید که سود سپرده ثابتش در مؤسسه مالی کاسپین سرانجام پرداخت شود.

زن معترض: اصلاً خودم می‌خواهم رئیس جمهور بشوم

این زن معترض و نامزد ریاست جمهوری به همراه فرزندش به ستاد انتخابات وزارت کشور مراجعه کرده بود. او مقابل دوربین خبرگزاری فارس می‌گوید:

«در یک مؤسسه مجاز سرمایه‌گذاری کرده‌م: مؤسسه اعتباری کاسپین. نیامده‌م رئیس جمهور بشم. تکلیف ماها چیه؟ پنج ماهه که نه پول ماها رو می‌دن، نه سپرده‌هامون رو می‌دن، نه سودش رو می‌دن. یعنی چی؟ روحانی بعد از شش ماه به ما چی گفت؟ بچه من به طرفداری از مادرش رئیس جمهور می‌شه. شرط سنی هم نداره. اصلاً خودم می‌خوام رئیس جمهور بشم.»

— خبرگزاری فارس (@FarsNews_Agency) 14. April 2017

مؤسسه مالی کاسپین از بانک مرکزی مجوز دریافت کرده، اما نتوانسته سود سپرده‌های سپرده‌گذاران را پرداخت کند. این امر موجب نارضایتی گروهی از شهروندان از دولت حسن روحانی شده بود.

نادر قاضی‌پور، نماینده مجلس شورای اسلامی در اسفند سال گذشته که این نارضایتی‌ها شدت گرفت، در نامه‌‌ای به ولی‌الله سیف، رئیس کل بانک مرکزی خواستار پرداخت اصل و سود سپرده سپرده‌گذاران کاسپین شده بود. اما این نامه‌نگاری‌ها هم مؤثر نبود.

سپرده‌گذاران می‌گویند به مجوز بانک مرکزی اعتماد کرده‌اند، وگرنه سرمایه‌شان را در اختیار مؤسسه کاسپین قرار نمی‌دادند.

در سه روز گذشته حضور برخی نامزدهای نامتعارف خبرساز شده است: نامزدی که وعده پرداخت ۱۰۰ هزار دلار به هر شهروند ایرانی را داده بود، یک فرد معمم که برای قانونی کردن خرید و فروش تریاک در ایران نامزد شد، مردی که بعد از ثبت نام پلاکاردی به دست گرفت که روی آن نوشته شده بود: «به نام خداوند گرازهای مظلوم»  و نامزدی که به خاظر شباهتش با لیونل مسی، فوتبالیست سرشناس جهان در انتخابات ثبت نام کرده بود.

ناصر مکارم شیرازی، مرجع تقلید شیعه و محسن رضایی، فرمانده پیشین سپاه پاسداران از نحوه ثبت‌نام‌ نامزدان ریاست جمهوری و حضور شهروندان «نامتعارف» انتقاد کرده‌اند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • Omid

    مقصر مجلسه و مجریان ثبت نام انتخابات که اسمه هرکسی رو که شرایط رجل سیاسی رو نداره ،نامنویسی میکنن،،با اینکار خودشون مسخره کردن