ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مذاکرات ایران، روسیه و سوریه در مسکو آغاز شد

وزیران خارجه ایران، روسیه و سوریه درباره رویدادهای اخیر سوریه، پس از حمله شیمیایی به خان شیخون و حمله موشکی آمریکا به یک پایگاه هوایی سوریه گفت‌وگو می‌کنند.

وزیران خارجه ایران، روسیه و سوریه روز جمعه ۱۴ آوریل / ۲۵ فروردین در مسکو در نشستی با هدف هماهنگی درباره آخرین تحولات سوریه پس از حمله شیمیایی به خان شیخون و حمله موشکی آمریکا به یک پایگاه هوایی سوریه، گفت‌وگوهای خود را آغاز کردند.

محمدجواد ظریف، سرگئی لاوروف و ولید معلم، وزیران خارجه ایران، روسیه و سوریه در نشست سه‌جانبه مسکو

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران صبح جمعه به‌هنگام ورود به مسکو با اشاره به حمله اخیر آمریکا به پایگاه هوایی الشعیرات سوریه گفت: «پس از تجاوز آمریکا به خاک سوریه لازم بود سه کشور ایران، روسیه و سوریه به‌عنوان سه متحد با هم جلسه هماهنگی را داشته باشند.»

او حمله آمریکا به سوریه را نشان‌دهنده یک «تحول خطرناک» در منطقه دانست.

بامداد جمعه ۶ آوریل ارتش آمریکا بیش از ۵۰ موشک کروز «توماهاوک» را به سمت پایگاه هوایی الشعیرات واقع در استان حمص شلیک کرد.

پیش از این حمله در روز ۴ آوریل / ۱۵ فروردین به شهر خان شیخون واقع در استان ادلب در شمال غرب سوریه حمله شیمیایی و دست‌کم ۸۷ نفر کشته شدند. آمریکا و کشورهای غربی حکومت سوریه را مسئول این حمله می‌دانند اما سوریه و هم‌پیمان اصلی‌اش روسیه، شورشیان را عامل آن می‌دانند.

ظریف پس از ورود به مسکو ابتدا با سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه دیدار و در باره دستور کار مباحث گفت‌وگو کرد و سپس در نشست سه‌جانبه حضور یافت.

محمدجواد ظریف در روزهای گذشته با لاوروف و ولید معلم، وزیر خارجه سوریه، و همچنین همتایان خود در کشورهای منطقه درباره اوضاع سوریه گفت‌وگو کرده بود.

تصمیم برای نشست سه‌جانبه در مسکو در چند روز اخیر گرفته شد. به‌گفته رسانه‌های ایران، ظریف، لاوروف و معلم در این نشست به بررسی «راهکارهایی جهت کاهش تنش و بحران در منطقه» خواهند پرداخت.

این نشست در پی سفر رکس تیلرسون، وزیر خارجه آمریکا به مسکو صورت می‌گیرد. تیلرسون چهارشنبه ۱۲ آوریل / ۲۳ فروردین به مسکو رفت و با سرگئی لاوروف درباره سوریه گفت‌وگو کرد. در این مذکرات اختلافات دو کشور بر سر سوریه برجسته شد.

تیلرسون گفت روابط دو کشور به‌دلیل اختلاف نظر در مورد سوریه در سردترین حد خود قرار دارد. لاوروف نیز نسبت به تلاش‌هایی که درصددند بشار اسد را از حکومت برکنار کنند هشدار داد.

محمدجواد ظریف همچنین گفته است که در دیدار خود از روسیه با مسئولان این کشور در مورد توافق‌های صورت گرفته بین رؤسای جمهوری ایران و روسیه هماهنگی‌هایی انجام خواهد شد.

به‌تازگی، حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران به‌دعوت ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه در روزهای ۷ و ۸ فروردین (۲۷ و  ۲۸ مارس) از روسیه دیدار کرد که در این سفر دو کشور ۱۴ موافقتنامه امضا کردند.

مسکو هفتم آبان‌ماه سال گذشته نیز میزبان نشست وزیران خارجه سه کشور بود که در آن نیز در باره بحران سوریه مذاکره شده بود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • احمد

    این شیوه تحلیل در مورد روابط کشورها متعلق به قرون گذشته است و دیگر کاربردی ندارد.مقایسه کریمه واکراین با ایران قیاس معااافارق است.در این زمان معادلات پیچیده تر از این تحلیلهای ساده انگارانه و کلیشه ایست.

  • جهان

    :متاسفانه به نظر میرسد سالها خواب زستانی خود را با رویای بلعیدن لقمه چرب و نرمی بنام م ایران بسر آورده و اکنون با وجود بی لیاقت ترین رژیم و دولتمردان اشغالگر ایران از خواب زمستانی بیدار شده و در کمین این لقمه چرب و نرم خود را برای حمله و بلعیدن این شکار بزرگ آماده میکند ، از زمان اشغال افغانستان توسط شورووی و با خاک یکسان کردن جمهوری چچن و وهمین یکی دوسال گذشته جدا کردن کریمه و بخش مهمی از اکراین زمان خیلی طولانی نمیگذرد ء ایرانیان شریف و وطن پرست در ارتش و سپاه و تمام دستگاههای دولتی اینک که روسها از دریای مازندران و در سواحل خلیج فارس نیروگاه اتمی بوشهر ، و نیروی دریایی ایران در خلیج فارس و دریا ی عمان ( زیر دریایی ها و سایر تاسیسات و سامانه اس ۳۰۰ خریداری شده از روسها در سراسر ایران نفوذ و حضور دارند و به پایگاههای مهم دفاعی چون شاهرخی همدان و سیستم رادر هوایی ایران و تمام نقشه ها و سیستم و کدهای دفاع هوایی ایران اشراف کامل پیدا کرده اند همه میهن پرستان ایرانی باید مراقب حرکت نهایی این خرس قطبی باشند که نقشه و آرزوی تاریخی تزار و شوروی سابق و نماینده آنها پوتین عملی نشود و یک شبه شهرها و روستاها و پایگاههای ایران اشغال نشده باش ، فکر نکنیم که غرب یا چین با روسیه خوهند جنگید و از مردم ایران حمایت خوهد کرد نه کنار امدن آنها با روسیه برایشان بسیار آسان است یک امتیاز میدهند ۵ امتیاز در جای دیگر میگیرند .