ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ترکیه بر تعلیق توافق‌نامه پناهجویی با اروپا تأکید کرد

ترکیه با اشاره به عدم پیشرفت در موضوع معافیت ویزا برای شهروندان ترکیه در سفر به کشورهای عضو اتحادیه اروپا، بار دیگر تهدید کرد که توافق‌نامه پناهجویی با اروپا را به حالت تعلیق در خواهد آورد.

ترکیه با اشاره به عدم پیشرفت در موضوع معافیت ویزا برای شهروندان ترکیه در سفر به کشورهای عضو اتحادیه اروپا، بار دیگر تهدید کرد که توافق‌نامه پناهجویی با اروپا را به حالت تعلیق در خواهد آورد.

مولود چاوش‌اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه

به‌گزارش رویترز، مولود چاوش‌اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه روز جمعه ۱۴ آوریل / ۲۵ فروردین با شبکه تلویزیونی خبر ترکیه ضمن اعلام این موضع گفت توافق‌نامه پناهجویی با مسئله لغو ویزای اروپا برای شهروندان ترکیه در ارتباط بود.

در شرایطی که روابط آنکارا و چندین کشور اروپایی به‌شدت تیره شده است، در هفته‌های اخیر چاوش‌اوغلو بارها در مصاحبه‌های مختلف همین موضع را تکرار کرده است.

بر اساس توافق‌نامه‌ای که در ماه مارس ۲۰۱۶ بین ترکیه و اتحادیه اروپا به امضاء رسید، ترکیه موظف شده است که پناهجویانی را که از راه دریای مدیترانه به جزایر یونان می‌‌رسند، بپذیرد. همچنین ترکیه موظف است پناهجویانی را که به طور غیر قانونی وارد کشورهای اتحادیه اروپا شده‌اند، در خاکش اسکان دهد.

در مقابل اتحادیه اروپا وعده داده بود که ۶ میلیارد یورو برای تأمین مخارج پناهجویان به دولت ترکیه بپردازد. تسهیل ویزا برای اتباع ترکیه و از سرگیری مذاکرات برای الحاق ترکیه به اتحادیه اروپا از دیگر بخش‌های این توافق‌نامه بود که از آوریل سال گذشته به اجرا درآمد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.