ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

رئیس سیا: حمله به سوریه نشانه‌ای برای ایران بود

رئیس سیا می‌گوید که دولت‌های تهدیدگری همچون ایران و کره شمالی با تمهیدات نظامی سختگیرانه‌ آمریکا در دوران دونالد ترامپ مواجه خواهند بود.

رئیس آژانس اطلاعات مرکزی ایالات متحده (سیا) حمله موشکی آمریکا به سوریه را نشانه‌ای برای تهران دانست.

حمله موشکی آمریکا به سوریه

به گزارش روزنامه «تلگراف»، مایک پامپیو جمعه ۱۴ آوریل در سخنانی گفت که دولت‌های تهدیدگری همچون ایران با موضع نظامی سرسختانه آمریکا در دوران دونالد ترامپ مواجه خواهند بود.

پامپیو گفت که «عمل نظامی سخت‌گیرانه‌تر» استراتژی آمریکا در برابر دولت‌هایی همچون ایران و کره شمالی خواهد بود.

او گفت که تهران باید حمله موشکی به یک پایگاه هوایی در سوریه را نشانه‌ این بداند که «کاخ سفید برای درگیرشدن در فعالیت‌هایی که نسبت به رویکرد چندسال اخیر آمریکا متفاوت است، کاملاً آمادگی دارد.» منظور او از فعالیت‌های چندسال قبل، اشاره‌ای به رویکرد دولت باراک اوباما، رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا برای مذاکره با ایران است.

بامداد جمعه هفتم آوریل /۱۸ فروردین، ارتش ایالات متحده برای نخستین بار پس از شروع جنگ داخلی سوریه به نیروهای ارتش این کشور حمله کرد. آمریکا ۵۹ موشک کروز «توماهاوک» را به سمت پایگاه هوایی «الشعیرات» واقع در استان حمص و در واکنش به حمله شیمیایی به خان شیخون چند روز پیش از آن شلیک کرد.

ایران و روسیه، متحدان کلیدی بشار اسد به شدت نسبت به این حمله واکنش نشان دادند. آنها گفته‌اند که چنین حمله‌ای نباید تکرار شود یا در صورت تکرار، با واکنش متقابل روبه‌رو خواهد شد.

رئیس سیا همچنین کره شمالی را نیز یکی دیگر از کشورهایی دانست که با «عمل نظامی سخت‌گیرانه» آمریکا مواجه خواهد شد و باید حمله موشکی به سوریه را نشانه‌ای برای خود بداند.

پامپیو گفت که آمریکا اکنون از هر زمان دیگری بیشتر در معرض خطر موشک‌های هسته‌ای پیونگ‌یانگ قرار دارد.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.