ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سیل و رانش زمین در شمال غرب ایران ده‌ها کشته برجا گذاشت

سیل و رانش زمین در استان‌های شمالی شرقی تا کنون۴۱ کشته برجا گذاشته. مسئولان می‌گویند بی‌توجهی شهروندان به هشدارها باعث‌شده بسیاری هنگام سلفی‌گرفتن و تصویربرداری کشته شوند.

اسماعیل نجار، رئیس سازمان مدیریت بحران ایران می‌گوید سیل و رانش زمین در پنج استان ایران تا کنون ۴۱ کشته و چندین مفقود بر جا گذاشته است.

بیشترین تلفات در دو شهر آذرشهر و عجب‌شیر استان آذربایجان شرقی بوده

بارش شدید باران از جمعه ۱۶ فروردین در چهار استان آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان و زنجان آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، اسماعیل نجار بیشترین تلفات در دو شهر آذرشهر و عجب‌شیر استان آذربایجان شرقی بوده.

او گفته پیش از این تعداد مفقودشدگان در شهرستان آذرشهر ۱۷ تن اعلام شده بود که ساعاتی قبل پنج مورد اعلام مفقودی دیگر نیز به این گزارش اضافه شد و تعداد مفقودی‌های سیل در این شهرستان به ۲۲ تن رسید.

در روستای چنار منطقه عجب‌شیر نیز بیشترین تلفات گزارش شده. اسماعیل نجار اظهار داشت که «تعداد مفقودشدگان در این شهر ۲۰ تن است که ۱۸ جسد کشف شده است.»

انتظار می‌رود بر شمار کشته‌شدگان در سیل اخیر اضافه شود.

در جریان مدیریت بحران ناشی از سیلاب و رانش زمین مسئولان به شدت از کم‌توجهی مردم به توصیه‌ها و هشدارها انتقاد کردند. بنابر گزارش‌ها بسیاری در حال تصویربرداری از سیلاب و سلفی‌گرفتن کشته شدند.

رئیس سازمان مدیریت بحران ایران با اشاره ویدیویی که در شبکه‌های اجتماعی بازتاب گسترده‌ای داشت، گفت:

«در این منطقه آذرشهر پلی قرار دارد که هنگام سیل تعدادی از خودروها روی آن قرار داشته و علی رغم هشدارها، تعدادی از این خودروها حاضر به خارج شدن از آن نبودند. هفت خودرو که روی این پل متوقف شده بودند و هنگام سیل، آب آنها را با خود برده است».

در استان کردستان نیز بارش منجر به رانش زمین شد و جان پنج تن را گرفت.

این ویدیوی مربوط به جمعه ۱۶ فروردین در پل غله زار آذرشهر است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.