ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

انفجار موشک جدید کره شمالی در لحظه پرتاب آزمایشی

آزمایش شکست‌خورده موشکی کره شمالی یک روز پس از جشن‌های «روز خورشید» به مناسبت سالگرد تولد بنیانگذار این کشور رخ داد. در رژه نظامی این روز از موشک‌های بالستیک دوربرد جدید رونمایی شد.

آخرین آزمایش موشکی کره شمالی با شکست مواجه شد.

تصویری از آزمایش موشکی پیشین کره شمالی _ عکس آرشیوی

به گزارش خبرگزاری «رویترز»، مقر فرماندهی ارتش آمریکا در اقیانوس آرام گزارش داده که یکشنبه ۱۶ آوریل، یک موشک کره شمالی «تقریباً بلافاصله» پس از پرتاب آزمایشی منفجر شده‌است. خبر شکست این آزمایش همزمان با سفر مایک پنس، معاون اول ریاست‌جمهوری به کره جنوبی منتشر شد.

دلیل شکست این آزمایش موشکی مشخص نیست.

آزمایش شکست‌خورده موشکی کره شمالی همچنین یک روز پس از جشن‌های «روز خورشید» به مناسبت سالگرد تولد بنیانگذار این کشور رخ داد. در رژه نظامی این روز، موشک‌های بالستیک دوربرد جدید کره شمالی رونمایی شدند.

مایک پنس، معاون اول دونالد ترامپ سفری ۱۰ روزه را به آسیا آغاز کرده است. کاخ سفید هدف از این سفر را نشان‌دادن تعهد ایالات متحده به متحدان خود، از جمله کره جنوبی و ژاپن در برابر تهدید فزاینده کره شمالی توصیف کرده‌است.

برنامه تسلیحاتی هسته‌ای کره شمالی محل اصلی نزاع است و امکان رویارویی بین ایالات متحده با این کشور را افزایش داده. پیونگ‌یانگ در ماه‌های اخیر چندین‌بار دست به آزمایش جدید بر تسلیحات اتمی خود زده، یک موتور پیشران موشک‌ بالستیک دوربرد با قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای را تست کرده، و در آخرین نمونه از این آزمایش‌ها، اوایل آوریل موشک اسکاد با سوخت مایع را امتحان کرد.

واشنگتن نیز در واکنش، ناوگروه رزمی «کارل وینسون» را از هفته گذشته به سوی شبه جزیره کره اعزام کرده‌است. دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری ایالات متحده گفته که اگر چین در حل بحران کره شمالی کمکی انجام ندهد، آمریکا به تنهایی به آن رسیدگی خواهد کرد.

کره شمالی نیز تهدید کرده که در صورت هر تحریکی از سوی آمریکا، به این کشور حمله اتمی خواهد کرد.

آزمایش موشکی شکست‌خورده کره شمالی قرار بود تا نوع جدیدی از موشک یا یک موشک به‌روز‌شده را آزمایش کند.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.