ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

زنگنه: اغلب تولیدکنندگان نفت خواستار تمدید توافق کاهش تولید هستند

اعضای اوپک ماه مه سال جاری درباره تمدید کاهش تولید پس از ماه ژوئن تصمیم خواهند گرفت. بیشتر اعضای اوپک به شرطی با این تمدید موافقت می‌کنند که دیگر تولیدکنندگان نیز به آن بپیوندند.

وزیر نفت ایران می‌گوید که اغلب تولیدکنندگان نفت خواستار تمدید توافق کاهش تولید نفت بین کشورهای عضو اوپک و غیراوپک هستند.

بیژن نامدار زنگنه، وزیر نفت ایران

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران («ایسنا»)، بیژن نامدار زنگنه شنبه شب، ۲۶ فروردین به خبرنگاران گفت که ایران نیز از چنین تصمیمی حمایت می‌کند و در صورت تبعیت دیگر تولیدکنندگان، به آن پایبند می‌ماند.

بازار نفت از اواسط سال ۲۰۱۴ دچار مشکل عرضه بیش از حد بود که قیمت این ماده جهانی را در مقطعی به زیر ۴۰ دلار در هر بشکه رساند. این مسئله باعث شد تا تولیدکنندگان نفت به فکر کاهش عرضه بیفتند.

۳۰ نوامبر گذشته برای نخستین بار از سال ۲۰۰۸، اوپک به توافقی درباره کاهش تولید نفت دست یافت. به دنبال آن، قیمت نفت برنت ۸ درصد افزایش یافت و به بالای ۴۰ دلار برای هر بشکه رسید. پس از آن کشورهای غیراوپک نیز در دسامبر به این توافق پیوستند تا در نیمه نخست امسال حدود ۱.۸ میلیون بشکه در روز از مجموع تولید نفت بکاهند.

اعضای اوپک ۲۵ ماه مه سال جاری گرد یکدیگر خواهند آمد تا درباره تمدید کاهش تولید پس از ماه ژوئن تصمیم بگیرند.

منابعی از اوپک ماه گذشته به خبرگزاری «رویترز» گفتند که عربستان سعودی، کویت و بیشتر دیگر اعضای اوپک به شرطی با تمدید توافق کاهش تولید موافقت خواهند کرد که دیگر تولیدکنندگان نفت نیز به آن بپیوندند.

افزایش قیمت نفت در پی کاهش تولید اوپک و دیگر کشورهای تولیدکننده همچون روسیه و نیز انتخاب دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا که حامی حفاری برای استخراج نفت فارغ از دغدغه‌های محیط زیستی است، باعث شد تا تولیدکنندگان نفت شیل در ایالات متحده تولید خود را به شدت افزایش دهند. این مسئله کشورهای تولیدکننده نفت اوپک و دیگر کشورهای عضو توافق کاهش تولید را نگران کرده‌است.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.