ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کمیسیون انتخابات ترکیه اتهام تقلب در همه‌پرسی قانون اساسی را رد کرد

کمیسیون انتخابات ترکیه اتهام تقلب در همه‌پرسی روز یکشنبه ۱۶ آوریل / ۲۷ فروردین درباره قانون اساسی جدید این کشور را که از سوی دو حزب اپوزیسیون مطرح شده بود، رد کرد.

کمیسیون انتخابات ترکیه اتهام تقلب در همه‌پرسی روز یکشنبه ۱۶ آوریل / ۲۷ فروردین درباره قانون اساسی جدید این کشور را که از سوی دو حزب اپوزیسیون مطرح شده بود، رد کرد.

به‌گزارش خبرگزاری آناتولی، سعدی گوون، رئیس کمیسیون انتخابات ترکیه یک روز پس از همه‌پرسی قانون اساسی نتایج این همه‌پرسی درست و معتبر خواند و گفت هیچ یک از برگه‌های رای جعلی و یا تقلبی نبوده است.

او گفت تصمیم کمیسیون انتخابات در پیوند با اعتبار برگه‌های رأی که توسط اعضای احزاب سیاسی مُهر نشده، برای اولین بار نیست. به‌گفته سعدی گوون، برگه‌های رأی و پاکت‌‌های آن که در انتخابات استفاده شد، هولوگرام است و توسط ستاد انتخابات تولید می‌شوند. شورا‌ی هر صندوق‌، برگه‌های رأی و پاکت‌های آن را پیش از انتخابات اخذ کرده‌، صبح برگزاری انتخابات شمرده و ثبت می‌کنند. شمار آن‌ها را نیز پیش از شمارش با تعداد رأی دهندگان مقایسه می‌کنند.

کمال قلیچ‌داراوغلو، رهبر حزب جمهوری‌خواه خلق (CHP) از احزاب اپوزیسیون چپ میانه، پیش از این نسبت به اعتبار برگه‌های رأی اعتراض کرده و خواهان شمارش مجدد بخشی از آرا شده بود. قلیچ‌داراوغلو گفته بود که در جریان همه‌پرسی کمیسیون انتخابات شماری از برگه‌های رأی را که مُهر نخورده بودند نیز معتبر شمرده است.

حزب دموکراتیک خلق‌ها (HDP)، حزب نزدیک به کُردها نیز نتایج همه‌پرسی را مورد تردید قرار داده بود.

بر اساس نتایج رسمی همه‌پرسی قانون اساسی ترکیه موافقان این تغییرات با ۵۱,۴ درصد آرا پیروز شده‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.