ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

وزیر ارتباطات: دلیلی برای فیلتر تلگرام وجود ندارد

به دستور قوه قضائیه و در آستانه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در ایران قابلیت تماس صوتی رایگان در تلگرام مسدود شده. محمود واعظی می‌گوید فضای مجازی باید باز باشد.

وزارت ارتباطات به تلگرام «مجوز ارائه خدمات تماس صوتی رایگان» را داده بود، اما این امکان برای کاربران ایرانی تلگرام دو روز بیشتر دوام نیاورد: از دوشنبه ۲۸ فروردین، در ایام برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در ایران، به دستور قوه قضائیه این قابلیت مسدود شد. اکنون این بیم به وجود آمده که کل سایت تلگرام فیلتر شود.

نیمی از کاربران تلگرام در جهان ایرانی هستند

محمود واعظی، وزیر ارتباطات در گفت‌وگو با خبرگزاری کار ایران (ایلنا) در پرتو این تحولات گفته است:

«دلیلی برای فیلتر تلگرام وجود ندارد. مگر می‌شود مردم را از استفاده از شبکه‌های مجازی منع کرد؟معتقدیم فضای مجازی می‌تواند بدون هزینه‌های بالا از جمله پول کاغذ و پوستر محلی برای تبلیغ کاندیداها باشد. فضای مجازی باید باز باشد تا مردم بتوانند از آن استفاده کنند.»

 پیش از این وزیر ارتباطات در گفت‌وگوی دیگری با خبرگزاری فارس اعلام کرده بود که از جزئیات «دستور» قوه قضائیه برای مسدود کردن قابلیت تماس صوتی رایگان از طریق تلگرام بی‌اطلاع است.

نیمی از کاربران تلگرام در جهان ایرانی هستند. تخمین زده‌اند که تعداد کاربران ایرانی این پیام‌رسان به بیش از ۴۰ میلیون نفر می‌رسد.

به گفته محمدجعفر منتظری، دادستان کل کشور در ایران هر هفته حدوداً ۱۶ تا ۲۰ هزار کانال تلگرام فیلتر می‌شود.

پیش از این ۱۲ نفر از مدیران شبکه‌های تلگرام بازداشت شده بودند. به گفته محمد رضا عارف، رئیس فراکسیون امید در مجلس شورای اسلامی همه بازداشت‌شدگان از اصلاح‌طلبان طرفدار دولت روحانی بودند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.