ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سخنگوی شورای نگهبان: فشارهای سیاسی در تأیید صلاحیت‌ها بی‌تأثیر است

عباسعلی کدخدایی تأکید کرد که صلاحیت حسن روحانی و محمود احمدی‌نژاد می‌بایست یک بار دیگر بررسی شود. او خاطرنشان کرد که فشارهای سیاسی در تأیید یا رد صلاحیت‌ها اثرگذار نیست.

عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان یک بار دیکر تأکید کرد که صلاحیت حسن روحانی و محمود احمدی‌نژاد می‌بایست مجدداً دیگر بررسی شود. او خاطرنشان کرد که فشارهای سیاسی در تأیید یا رد صلاحیت‌ها اثرگذار نیست.

عکس: آرشیو

سخنگوی شورای نگهبان در گفت‌وگویی که خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) با او انجام داده گفته است که صلاحیت کاندیداهای دواردهمین دوره ریاست جمهوری در ایران به رأی گذاشته می‌شود. صلاحیت کاندیدایی که از ۱۲ رأی دست‌کم ۷ رأی را به دست بیاورد تأیید می‌شود.

عباسعلی کدخدایی در توضیح نحوه صلاحیت کاندیداها و بررسی گزارش‌هایی که به دست شورای نگهبان می‌رسد گفت:

 «شورای نگهبان نظارت خاصی در دوره مسئولیت افراد منتخب ندارد، اما اگر گزارش خاصی در خصوص دوران مسئولیت یا نمایندگی فرد منتخب وجود داشته باشد قطعاً در احراز صلاحیت وی برای دوره‌های بعدی انتخابات اثرگذار است.»

او بدون آنکه از حسن روحانی یا محمود احمدی‌نژاد، دو کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به طور مشخص نام ببرد، یک بار دیگر به تأکید گفت:

«اصولاً احراز صلاحیت در مورد همان دوره است و دوره‌های بعدی فرد باید شرایط را احراز کند. فشارهای سیاسی به هیچوجه در اعلام نظر اعضای شورای نگهبان تأثیری ندارد، اما نظرات افراد مطلع شنیده می‌شود.»

پس از پایان مهلت قانونی ثبت نام از داوطلبان کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۶ در روز یکشنبه ۲۷ فروردین بررسی صلاحیت‌ها توسط شورای نگهبان آغاز شده است.

شورای نگهبان مطابق قانون ۵ روز برای این کار فرصت دارد و می‌تواند به مدت ۵ روز دیگر هم بررسی صلاحیت‌ها را تمدید کند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.