ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

خبرهای ضد و نقیض درباره کشته‌شدن رهبر طالبان

<p>روزنامه جام جم در شماره سه&zwnj;شنبه سوم خرداد ۱۳۹۰ به بررسی خبر کشته&zwnj;شدن ملامحمد عمر، رهبر طالبان پرداخته است.</p> <!--break--> <p>&nbsp;</p> <p>اين <a href="http://www.jamejamonline.ir/papertext.aspx?newsnum=100844305249" target="_blank" rel="noopener">روزنامه </a>نوشته است: &laquo;ملاعمر، سرکرده طالبان کشته شد. اين خبری بود که شبکه تلويزيونی طلوع&zwnj;نيوز افغانستان روز گذشته (دوشنبه دوم خرداد ۱۳۹۰) اعلام کرد و موجی از تأييد و تکذيب&zwnj;ها را به راه انداخت.&raquo;</p> <p><br /> بنا به گزارش &laquo;سرکرده طالبان در حالی که در پاکستان در حال انتقال از کويته به مکانی ديگر بوده، کشته شده است.&raquo;</p> <p><br /> اين روزنامه افزوده: &laquo;ذبيح&zwnj;الله مجاهد که به عنوان يکی از سخنگويان اين گروه شناخته شده و معمولاً پس از هر حمله انتحاری در خاک پاکستان يا افغانستان با تماس تلفنی مسئوليت اين حملات را برعهده می&zwnj;گيرد، اين بار در تماس از نقطه&zwnj;ای نامعلوم با رسانه&zwnj;ها اظهار کرد ملامحمد عمر اينک زنده و در افغانستان است و برای اعضای طالبان درباره تشديد حملات عليه نيروهای افغان و خارجی دستور صادر کرده است.&raquo;</p> <p><br /> ذبيح&zwnj;الله مجاهد همچنين انتشار خبر کشته&zwnj;شدن رهبر طالبان را &laquo;تبليغات منفی&raquo; برای ايجاد &laquo;نگرانی&raquo; در ميان &laquo;جنگجويان&raquo; توصيف کرد.</p> <p>&nbsp;</p> <p>همچنين سازمان امنيتی پاکستان نيز کشته&zwnj;شدن ملاعمر را رد کرد. يک مقام امنيتی پاکستان گفت: &laquo;چگونه ممکن است که ملاعمر از کويته به وزيرستان حرکت کرده و کشته شود و هيچ فردی به جز افغان&zwnj;ها متوجه اين امر نشوند.&raquo;</p> <blockquote> <p>ذبيح&zwnj;الله مجاهد، سخنگوی طالبان انتشار خبر کشته&zwnj;شدن ملامحمد عمر را &laquo;تبليغات منفی&raquo; برای ايجاد &laquo;نگرانی&raquo; در ميان &laquo;جنگجويان&raquo; توصيف کرده است</p> </blockquote> <p>خبرگزاری العربيه نيز گزارش داده است لطف&zwnj;الله مشعل، سخنگوی رياست امنيت ملی افغانستان گفته بخش جمع&zwnj;آوری اطلاعات به گزارشهايی دست يافته است که ملاعمر در مسير کويته به وزيرستان شمالی کشته شده است.</p> <p><br /> العربيه افزوده در گزارشی آمده است ملامحمد عمر به همراه ژنرال حميد گل، رئيس پيشين سازمان امنيت پاکستان سفر می&zwnj;کرد و در يک درگيری به قتل رسيده است.</p> <p><br /> اما گل در تماسی تلفنی با خبرگزاری رويترز اين گزارش را رد کرده و گفته است: &laquo;من به همراه همسرم در شهر موری به&zwnj;سر می برم و هيچ گونه اطلاعی از زنده يا کشته شدن ملا عمر ندارم.&raquo;</p> <p>&nbsp;</p> <p>ملامحمد عمر پايه&zwnj;گذار گروه شبه نظامی طالبان پس آنکه آمريکا در سال ۲۰۰۱ حکومت طالبان را در افغانستان ساقط کرد، از ديد عموم پنهان شد.</p> <p><br /> <strong>مطالب ديگر مطبوعات:<br /> روزنامه ابتکار؛ <a href="http://www.ebtekarnews.com/Ebtekar/Article.aspx?AID=17965#81936" target="_blank" rel="noopener"> تکرار کابوس گاودانه </a><br /> روزنامه دنيای اقتصاد؛ <a href="http://www.donya-e-eqtesad.com/Default_view.asp?@=254972" target="_blank" rel="noopener">نخل طلای ۶۴ کن در دستان &laquo;درخت زندگی&raquo;</a></strong></p> <p>&nbsp;</p>

روزنامه جام جم در شماره سه‌شنبه سوم خرداد ۱۳۹۰ به بررسی خبر کشته‌شدن ملامحمد عمر، رهبر طالبان پرداخته است.

اين روزنامه نوشته است: «ملاعمر، سرکرده طالبان کشته شد. اين خبری بود که شبکه تلويزيونی طلوع‌نيوز افغانستان روز گذشته (دوشنبه دوم خرداد ۱۳۹۰) اعلام کرد و موجی از تأييد و تکذيب‌ها را به راه انداخت.»

بنا به گزارش «سرکرده طالبان در حالی که در پاکستان در حال انتقال از کويته به مکانی ديگر بوده، کشته شده است.»

اين روزنامه افزوده: «ذبيح‌الله مجاهد که به عنوان يکی از سخنگويان اين گروه شناخته شده و معمولاً پس از هر حمله انتحاری در خاک پاکستان يا افغانستان با تماس تلفنی مسئوليت اين حملات را برعهده می‌گيرد، اين بار در تماس از نقطه‌ای نامعلوم با رسانه‌ها اظهار کرد ملامحمد عمر اينک زنده و در افغانستان است و برای اعضای طالبان درباره تشديد حملات عليه نيروهای افغان و خارجی دستور صادر کرده است.»

ذبيح‌الله مجاهد همچنين انتشار خبر کشته‌شدن رهبر طالبان را «تبليغات منفی» برای ايجاد «نگرانی» در ميان «جنگجويان» توصيف کرد.

همچنين سازمان امنيتی پاکستان نيز کشته‌شدن ملاعمر را رد کرد. يک مقام امنيتی پاکستان گفت: «چگونه ممکن است که ملاعمر از کويته به وزيرستان حرکت کرده و کشته شود و هيچ فردی به جز افغان‌ها متوجه اين امر نشوند.»

ذبيح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان انتشار خبر کشته‌شدن ملامحمد عمر را «تبليغات منفی» برای ايجاد «نگرانی» در ميان «جنگجويان» توصيف کرده است

خبرگزاری العربيه نيز گزارش داده است لطف‌الله مشعل، سخنگوی رياست امنيت ملی افغانستان گفته بخش جمع‌آوری اطلاعات به گزارشهايی دست يافته است که ملاعمر در مسير کويته به وزيرستان شمالی کشته شده است.

العربيه افزوده در گزارشی آمده است ملامحمد عمر به همراه ژنرال حميد گل، رئيس پيشين سازمان امنيت پاکستان سفر می‌کرد و در يک درگيری به قتل رسيده است.

اما گل در تماسی تلفنی با خبرگزاری رويترز اين گزارش را رد کرده و گفته است: «من به همراه همسرم در شهر موری به‌سر می برم و هيچ گونه اطلاعی از زنده يا کشته شدن ملا عمر ندارم.»

ملامحمد عمر پايه‌گذار گروه شبه نظامی طالبان پس آنکه آمريکا در سال ۲۰۰۱ حکومت طالبان را در افغانستان ساقط کرد، از ديد عموم پنهان شد.

مطالب ديگر مطبوعات:
روزنامه ابتکار؛ تکرار کابوس گاودانه
روزنامه دنيای اقتصاد؛ نخل طلای ۶۴ کن در دستان «درخت زندگی»

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.