ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

امنیت ملی افغانستان: تأیید یا رد مرگ رهبر طالبان دشوار است

<p>اداره امنیت ملی افغانستان در واکنش به انتشار خبر مرگ ملا محمد عمر، رهبر گروه طالبان افغانستان اعلام کرد که تا کنون شواهدی در رابطه با تأیید و یا رد این خبر در دست ندارد.</p> <!--break--> <p>&nbsp;</p> <p>روز دوشنبه دوم خرداد، شماری از رسانه&zwnj;های افغانستان و جهان به نقل از منابعی در این کشور اعلام کردند که ملا عمر هنگام انتقال از شهر کویته پاکستان به مقصدی در ایالت وزیرستان این کشور کشته شده است.</p> <p>&nbsp;</p> <p>اما لطف&zwnj;الله مشعل، سخنگوی اداره امنیت ملی افغانستان در یک نشست خبری در کابل گفت که طبق اطلاعات امنیت ملی، ملا عمر از چهار روز پيش تا کنون از محل اقامت&zwnj;اش در شهر کویته پاکستان ناپدید شده است.</p> <p>&nbsp;</p> <p>وی افزود: &laquo;رهبر طالبان که از شهر کویته به وزیرستان (ایالت واقع در شمال غرب پاکستان) در حال انتقال بوده به مقصد نرسیده است.&raquo;</p> <p>&nbsp;</p> <blockquote> <p>ذبیح&zwnj;الله مجاهد، از سخنگویان طالبان خبر کشته شدن رهبر این گروه را رد کرد و گفت که ملا عمر برای هدایت نیروهای طالبان در افغانستان به&zwnj;سر می&zwnj;برد</p> </blockquote> <p>به گفته مشعل، شماری از فرماندهان طالبان در تماس با امنیت ملی گفته&zwnj;اند که خریداری اسلحه و مهمات برای این گروه که به دستور ملا عمر انجام می&zwnj;شد در حال حاضر به دلیل بی&zwnj;خبری از وی، متوقف گردیده است.</p> <p>&nbsp;</p> <p>اما ذبیح&zwnj;الله مجاهد، از سخنگویان طالبان خبر کشته شدن رهبر این گروه را رد کرد و گفت که ملا عمر برای هدایت نیروهای طالبان در افغانستان به&zwnj;سر می&zwnj;برد.</p> <p>&nbsp;</p> <p>ازحدود سه هفته قبل که اسامه بن لادن، رهبر شبکه القاعده توسط نیروهای ویژه آمریکایی در نزدیکی اسلام&zwnj;آباد، پایتخت پاکستان، کشته شد گمانه&zwnj;زنی&zwnj;ها در مورد حضور رهبران طالبان در پاکستان قوت گرفت.</p> <p>&nbsp;</p> <p>پس ازاین رویداد فشارها بر پاکستان که تا کنون همواره خود را به&zwnj;عنوان یکی از &laquo;همکاران نزدیک جامعه بین&zwnj;المللی&raquo; در مبارزه با تروریسم معرفی کرده است، رو به افزایش بوده است.</p> <p>&nbsp;</p> <p>به&zwnj;رغم واکنش&zwnj;های تند پاکستان به عملیات نیروهای آمریکایی به محل سکونت بن لادن در نزدیکی اسلام&zwnj;آباد، آمریکا بر ادامه عملیات مشابه تأکید کرده است.</p> <p>&nbsp;</p> <p>باراک اوباما در تازه&zwnj;ترین اظهارات&zwnj;اش خاطرنشان ساخت در صورتی که این کشور در مورد حضور ملا عمر و یا دیگر اعضای ارشد القاعده در پاکستان مطمئن گردد، برعلیه آنان نیز اقدام خواهد کرد.<br /> &nbsp;</p>

اداره امنیت ملی افغانستان در واکنش به انتشار خبر مرگ ملا محمد عمر، رهبر گروه طالبان افغانستان اعلام کرد که تا کنون شواهدی در رابطه با تأیید و یا رد این خبر در دست ندارد.

روز دوشنبه دوم خرداد، شماری از رسانه‌های افغانستان و جهان به نقل از منابعی در این کشور اعلام کردند که ملا عمر هنگام انتقال از شهر کویته پاکستان به مقصدی در ایالت وزیرستان این کشور کشته شده است.

اما لطف‌الله مشعل، سخنگوی اداره امنیت ملی افغانستان در یک نشست خبری در کابل گفت که طبق اطلاعات امنیت ملی، ملا عمر از چهار روز پيش تا کنون از محل اقامت‌اش در شهر کویته پاکستان ناپدید شده است.

وی افزود: «رهبر طالبان که از شهر کویته به وزیرستان (ایالت واقع در شمال غرب پاکستان) در حال انتقال بوده به مقصد نرسیده است.»

ذبیح‌الله مجاهد، از سخنگویان طالبان خبر کشته شدن رهبر این گروه را رد کرد و گفت که ملا عمر برای هدایت نیروهای طالبان در افغانستان به‌سر می‌برد

به گفته مشعل، شماری از فرماندهان طالبان در تماس با امنیت ملی گفته‌اند که خریداری اسلحه و مهمات برای این گروه که به دستور ملا عمر انجام می‌شد در حال حاضر به دلیل بی‌خبری از وی، متوقف گردیده است.

اما ذبیح‌الله مجاهد، از سخنگویان طالبان خبر کشته شدن رهبر این گروه را رد کرد و گفت که ملا عمر برای هدایت نیروهای طالبان در افغانستان به‌سر می‌برد.

ازحدود سه هفته قبل که اسامه بن لادن، رهبر شبکه القاعده توسط نیروهای ویژه آمریکایی در نزدیکی اسلام‌آباد، پایتخت پاکستان، کشته شد گمانه‌زنی‌ها در مورد حضور رهبران طالبان در پاکستان قوت گرفت.

پس ازاین رویداد فشارها بر پاکستان که تا کنون همواره خود را به‌عنوان یکی از «همکاران نزدیک جامعه بین‌المللی» در مبارزه با تروریسم معرفی کرده است، رو به افزایش بوده است.

به‌رغم واکنش‌های تند پاکستان به عملیات نیروهای آمریکایی به محل سکونت بن لادن در نزدیکی اسلام‌آباد، آمریکا بر ادامه عملیات مشابه تأکید کرده است.

باراک اوباما در تازه‌ترین اظهارات‌اش خاطرنشان ساخت در صورتی که این کشور در مورد حضور ملا عمر و یا دیگر اعضای ارشد القاعده در پاکستان مطمئن گردد، برعلیه آنان نیز اقدام خواهد کرد.
 

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.