ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سخنگوی شورای نگهبان: به رد صلاحیت شدگان خبر می‌دهیم که داوطلبانه کنار بکشند

شورای نگهبان برای حفظ آرامش ترفندی اندیشیده: کناره‌گیری داوطلبانه به جای اعلام عمومی رد صلاحیت‌ها. تأیید صلاحیت احمدی‌‌نژاد و بقایی همچنان در ابهام است.

مدت قانونی پنج روزه شورای نگهبان قانون اساسی برای بررسی صلاحیت داوطلبان جمعه یک اردیبهشت به پایان می‌رسد. شورای نگهبان قصد دارد به نامزدهایی که صلاحیتشان تأیید نشده خبر دهد که داوطلبانه کناره‌گیری کنند.

عکس: آرشیو

به گفته سخنگوی شورای نگهبان ممکن است بررسی صلاحیت نامزدهای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران به درازا بکشد.

عباسعلی کدخدایی گفته است:

«از آنجا که تعداد داوطلبان زیاد بود لازم است بررسی‌ها با دقت بیشتری صورت گیرد و این مسأله باعث شد تا فردا هم جلسه ادامه یابد. اگر فردا به جمع‌بندی برسیم اعلام می‌کنیم اما اگر غیر از این بود پنج روز دیگر فرصت داریم.»

شورای نگهبان برای حفظ آبرو رد صلاحیت‌شدگان هم ترفندی اندیشیده است:

«شورا فراتر از وظایف خود در صورت احراز نشدن شرایط قانونی در داوطلبان، به آنها اعلام می‌کند تا اگر صلاح دیدند انصراف دهند یا به شکل‌های دیگر از داوطلبی کناره‌گیری کنند.»

حسین ذوالفقاری معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور روز گذشته اعلام کرده بود که اقدامات لازم برای مقابله با «تهدیدات احتمالی» در جریان انتخابات انجام شده و نیروی انتظامی با کسانی که قصد برهم زدن انتخابات را داشته باشند مقابله می‌کند.

روزنامه «جمهوری اسلامی» چاپ تهران گزارش داده که از دو روز پیش شایعاتی مبنی بر رد صلاحیت محمود احمدی‌نژاد و حمید رضا بقایی توسط شورای نگهبان منتشر شده.

روزنامه «جمهوری اسلامی» هشدار داده که احمدی‌نژاد و بقایی در صددند هزینه رد صلاحیتشان را بالا ببرند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.