ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دبیرکل ناتو: ما به همکاری مثبت پاکستان نیاز داریم

<p>اندرس فوگ راسموسن، دبیرکل ناتو در سفر به افغانستان با تأکید بر ضرورت &laquo;همکاری مثبت&raquo; پاکستان در جنگ علیه تروریسم، از این کشور خواست تا فعالیت خود دراین راستا را افزایش دهد.</p> <!--break--> <p>&nbsp;</p> <p>پس از کشته شدن اسامه بن&zwnj;لادن، رهبر شبکه القاعده توسط آمریکا در یک شهرک نیمه&zwnj;نظامی پاکستان، این کشور با افزایش فشارهای بین&zwnj;المللی روبه&zwnj;رو بوده است تا عملکردی شفاف در زمینه مبارزه با تروریسم داشته باشد.<br /> <br /> دبیرکل ناتو روزسه&zwnj;شنبه سوم اردیبهشت در سفر به شهرهای کابل و هرات و دیدار با مقامات افغان خاطرنشان ساخت که این سازمان در بلندمدت از افغانستان پشتيبانی خواهد کرد و اجازه نخواهد داد بار دیگر تروریست&zwnj;ها در این کشور قدرت بگیرند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>حامد کرزی رئیس جمهور افغانستان نیز در نشست مشترک خبری با راسموسن در کابل گفت که وقت به پایان رسیدن خشونت&zwnj;ها فرا رسیده است و باید به آن پایان داد.</p> <p>&nbsp;</p> <p>وی افزود که هنوز هم فرصت برای صلح وجود دارد و مخالفان مسلح دولت افغانستان باید با در پیش گرفتن راه صلح در بازسازی کشورشان سهيم گردندد.</p> <p>&nbsp;</p> <p>دبیرکل ناتو نیز با تأکید بر ضرورت آغاز برنامه انتقال مسئولیت تأمین امنیت افغانستان از نظامیان خارجی به نیروهای امنیتی افغان گفت که این سازمان متعهد است تا به کمک&zwnj;هایش را برای اجرای موفقیت&zwnj;آمیز این برنامه ادامه دهد.</p> <p>&nbsp;</p> <p>مطابق با اعلام رئیس جمهور افغانستان، مرحله نخست برنامه انتقال امنیت از نظامیان خارجی به نیروهای امنیتی افغان از ابتدای تابستان سال جاری از ولایات کابل (بدون ولسوالی سروبی)، پنجشیر و بامیان و شهرهای هرات، لشکرگاه، مهترلام و مزار شریف، آغاز شود.</p> <p>&nbsp;</p> <p>به گفته حامد کرزی، بر پایه توافق با ناتو قرار است این برنامه تا پایان سال ۱۳۹۳ خورشیدی در سراسر این کشور عملی گردد.<br /> &nbsp;</p>

اندرس فوگ راسموسن، دبیرکل ناتو در سفر به افغانستان با تأکید بر ضرورت «همکاری مثبت» پاکستان در جنگ علیه تروریسم، از این کشور خواست تا فعالیت خود دراین راستا را افزایش دهد.

پس از کشته شدن اسامه بن‌لادن، رهبر شبکه القاعده توسط آمریکا در یک شهرک نیمه‌نظامی پاکستان، این کشور با افزایش فشارهای بین‌المللی روبه‌رو بوده است تا عملکردی شفاف در زمینه مبارزه با تروریسم داشته باشد.

دبیرکل ناتو روزسه‌شنبه سوم اردیبهشت در سفر به شهرهای کابل و هرات و دیدار با مقامات افغان خاطرنشان ساخت که این سازمان در بلندمدت از افغانستان پشتيبانی خواهد کرد و اجازه نخواهد داد بار دیگر تروریست‌ها در این کشور قدرت بگیرند.

حامد کرزی رئیس جمهور افغانستان نیز در نشست مشترک خبری با راسموسن در کابل گفت که وقت به پایان رسیدن خشونت‌ها فرا رسیده است و باید به آن پایان داد.

وی افزود که هنوز هم فرصت برای صلح وجود دارد و مخالفان مسلح دولت افغانستان باید با در پیش گرفتن راه صلح در بازسازی کشورشان سهيم گردندد.

دبیرکل ناتو نیز با تأکید بر ضرورت آغاز برنامه انتقال مسئولیت تأمین امنیت افغانستان از نظامیان خارجی به نیروهای امنیتی افغان گفت که این سازمان متعهد است تا به کمک‌هایش را برای اجرای موفقیت‌آمیز این برنامه ادامه دهد.

مطابق با اعلام رئیس جمهور افغانستان، مرحله نخست برنامه انتقال امنیت از نظامیان خارجی به نیروهای امنیتی افغان از ابتدای تابستان سال جاری از ولایات کابل (بدون ولسوالی سروبی)، پنجشیر و بامیان و شهرهای هرات، لشکرگاه، مهترلام و مزار شریف، آغاز شود.

به گفته حامد کرزی، بر پایه توافق با ناتو قرار است این برنامه تا پایان سال ۱۳۹۳ خورشیدی در سراسر این کشور عملی گردد.
 

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.