ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

امام جمعه شهرستان هرسین: «مردم هنوز آب گل‌آلود می‌نوشند»

امام جمعه شهرستان هرسین کرمانشاه گفت مردم این شهرستان هنوز از آب گل آلود استفاده می‌کنند و از این مشکل دلخورند.

امام جمعه شهرستان هرسین کرمانشاه گفت مردم این شهرستان هنوز از آب گل‌آلود استفاده می‌کنند و از این مشکل دلخورند.

عکس از آرشیو و تزئینی است

به گزارش خبرگزاری مهر،  حجت‌الاسلام روح‌الله باقری، امام جمعه شهرستان هرسین در کرمانشاه در نشستی با شورای اداری شهرستان هرسین و وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات گفت مردم هرسین از اینکه با هر اندک بارانی مجبورند آب گل‌آلود بخورند به تنگ آمده‌اند و منتظرند مسئولان به وعده‌هایشان عمل کنند.

او درباره وضعیت مردم هرسین گفت: «آمارها نشان می‌دهد نسبت به ۵ سال گذشته بالای ۶۰۰۰ نفر از هرسین مهاجرت کردند یعنی سالی بیش از ۱۲۰۰ نفر از هرسین مهاجرت کردند و این خیلی نگران‌کننده و تأسف‌بار است.»

باقری در رابطه با بیکاری شدید در این شهرستان گفت:‌ «بیش از ۷۰۰۰ نفر رسماً در هرسین بیکار داریم.» او تأکید کرد که اگر در سال‌های آینده معضل بیکاری حل نشود این شمار بیکار با خانواده‌هایشان از هرسین مهاجرت می‌کنند.

این در حالی‌ است که به‌گفته امام جمعه هرسین چند کارخانه در حوزه پتروشیمی، پلیمر، اوره و آمونیاک و کارخانه فولاد در این شهرستان وجود دارد.

روح‌الله باقری میزان سرقت، بزهکاری، طلاق، نزاع‌های دسته‌جمعی و اعتیاد در هرسین را بالا دانست و گفت این شهرستان به جای پیشرفت، پسرفت داشته است، چه از لحاظ فرهنگی، چه اقتصادی و معیشتی و چه از لحاظ عمرانی.

هرسین در ۴۵ کیلومتری جنوب شرقی کرمانشاه واقع شده و از دو بخش مرکزی و بیستون و چهار دهستان تشکیل شده است. مردم هرسین به زبان لکی صحبت می‌کنند. گلیم و قالی این شهرستان شهرت جهانی دارد و آثار باستانی بسیاری در این شهرستان وجود دارد. بیستون یکی از آنهاست.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • کرماشانی

    وضعیت استان کرمانشاه از هرجای دیگری بدتر است. هیچکس به این استان فکر نمیکند. در استان یک مافیای قدرت غیربومی وجود دارد که تمام پست ها را قبضه کرده و اجازۀ نفس کشیدن به هیچ کس نمی دهد. نه اصلاح طلبی در این استان وجود دارد و نه جنبش مستقلی. هر حرکت اعتراضی با برخورد شدید آدمخواران رژیم مواجه می شود و از دو قطب عشیره گرایان و ناسیونالیستهای ایرانی هر دو برای سرکوب مخالفان استفاده می شود. علیرغم اینکه مردم مذهبی نیستند اما ریاکاری و تظاهر را باب کرده اند. وزیر کشور چند روز پیش گفت کرمانشاه استانی استراتژیک و نظامی است و مهمترین نقطه در جنگ جاری است. بالاترین امار بیکاری، بالاترین آمار بیکاری زنان، بالاترین نرخ مهاجرت، بالاترین نرخ مهاجرت نیروی متخصص، بالاترین نرخ فرار سرمایه، پایین ترین نرخ جذب سرمایه همگی متعلق به این استان است. آب و هوای الوده که به جای خود، در اینجا واقعا نمیتوان نفس کشید.