ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

وزير اطلاعات: جاسوسان دستگير شده اعتراف کرده‌اند

<p>حيدر مصلحی اعلام کرد بخشی از اعترافات &laquo;جاسوسان&raquo; دستگير شده توسط وزارت اطلاعات به&zwnj;زودی پخش می&zwnj;شود.</p> <!--break--> <p><br /> به گزارش خبرگزاری&zwnj;های ايران، حجت&zwnj;الاسلام حيدر مصلحی، وزير اطلاعات ايران گفت: &laquo;گزارشی از اقدامات شبکه جاسوسی وابسته به سيا از تلويزيون پخش شد و به&zwnj;زودی بخشی از اعترافات اعضای بازداشت&zwnj;شده اين شبکه نيز پخش خواهد شد و وضعيت آن&zwnj;ها روشن می&zwnj;شود.&raquo;</p> <p><br /> مصلحی افزود: &laquo;بر اساس اطلاعيه&zwnj;ای که وزارت اطلاعات صادر کرد، تعداد ۳۰ نفر در داخل کشور از اعضای اين شبکه بازداشت شده&zwnj;اند و ۴۲ افسر اطلاعاتی آمريکايی هم در کشورهای مختلف شناسايی شدند و پنج نفر هم که برای جذب عناصر داخلی در خارج تور می&zwnj;انداختند،&zwnj; شناسايی شده&zwnj;اند.&raquo;</p> <p><br /> وزير اطلاعات ايران گفت: فعاليت&zwnj;های اين شبکه عمدتاً حوزه&zwnj;های هسته&zwnj;ای و مراکز حساس نفت و گاز و در حيطه وزارت نيرو بود و بخش عمده&zwnj;ای نيز به&zwnj;دنبال مجموعه&zwnj;های نرم&zwnj;افزاری تشکيلات ما بودند.&raquo;</p> <blockquote> <p><br /> وزير اطلاعات: چون در بحث فتنه&zwnj; سبز به نتيجه نرسيدند به سمت راهکارهای خرابکارانه رفتند و اين مسائل را پی&zwnj;گيری می&zwnj;کنند</p> </blockquote> <p>وی همچنين گفت: &laquo;يکی از اهداف قابل توجه آن&zwnj;ها خرابکاری بود، چون در بحث فتنه&zwnj; سبز به نتيجه نرسيدند به سمت راهکارهای خرابکارانه رفتند و اين مسائل را پی&zwnj;گيری می&zwnj;کنند.&raquo;</p> <p><br /> مقامات حکومتی ايران از وقايع پس از انتخابات بحث&zwnj;برانگيز دهمين دوره انتخابات رياست جمهوری در سال ۱۳۸۸ به&zwnj;عنوان &laquo;فتنه&raquo; ياد می&zwnj;کنند.</p> <p><br /> وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ايران روز شنبه ۳۱ ارديبهشت&zwnj;ماه با صدور اطلاعيه&zwnj;ای از بازداشت ۳۰ نفر به اتهام &laquo;جاسوسی&raquo; برای آمريکا و &laquo;انهدام شبکه جاسوسی&raquo; وابسته به سازمان اطلاعات مرکزی آمريکا، سيا خبر داد.</p> <p><br /> در اين اطلاعيه آمده بود: &laquo;اين شبکه با استفاده از پوشش&zwnj;ها و دام&zwnj;های گوناگون از قبيل ارائه ويزا، وعده اقامت، اشتغال و تحصيل در خارج از کشور و نيز با پوشش مراکز کاريابی درصدد فريب عده&zwnj;ای از شهروندان، تخليه اطلاعاتی و به جاسوسی واداشتن آن&zwnj;ها بود.&raquo;</p> <p><br /> وزارت اطلاعات گفت که اين شبکه از سوی &laquo;تعداد قابل توجهی از برجسته&zwnj;ترين افسران اطلاعاتی عملياتی سازمان سيا&raquo; در چند کشور جهان راه&zwnj;اندازی شده بود.</p> <p><br /> بنا به اين اطلاعيه افسران سازمان سيا با استفاده از سفارتخانه&zwnj;ها و کنسولگری&zwnj;های آمريکا در چندين کشور به&zwnj;ويژه امارات متحده عربی، مالزی و ترکيه به&zwnj;دنبال جمع&zwnj;آوری اطلاعات از مراکز علمی، تحقيقاتی و دانشگاهی ايران و از حوزه&zwnj;های انرژی هسته&zwnj;ای، صنايع هوايی و دفاعی و بيوتکنولوژی بودند.</p> <p><br /> خبرگزاری فارس روز یک&zwnj;شنبه اول خردادماه جاری به نقل از یک &laquo;منبع آگاه&raquo; اطلاعاتی نوشت یک مدیر دولتی و چند مدیر نهادهای خدماتی در میان بازداشت&zwnj;شدگان هستند.</p> <p><br /> فارس افزود يكی از بازداشت&zwnj;شدگان ۲۵ سال سابقه کار در يكی از وزارت&zwnj;خانه&zwnj;&zwnj;های كشور دارد. <br /> &nbsp;</p>

حيدر مصلحی اعلام کرد بخشی از اعترافات «جاسوسان» دستگير شده توسط وزارت اطلاعات به‌زودی پخش می‌شود.

به گزارش خبرگزاری‌های ايران، حجت‌الاسلام حيدر مصلحی، وزير اطلاعات ايران گفت: «گزارشی از اقدامات شبکه جاسوسی وابسته به سيا از تلويزيون پخش شد و به‌زودی بخشی از اعترافات اعضای بازداشت‌شده اين شبکه نيز پخش خواهد شد و وضعيت آن‌ها روشن می‌شود.»

مصلحی افزود: «بر اساس اطلاعيه‌ای که وزارت اطلاعات صادر کرد، تعداد ۳۰ نفر در داخل کشور از اعضای اين شبکه بازداشت شده‌اند و ۴۲ افسر اطلاعاتی آمريکايی هم در کشورهای مختلف شناسايی شدند و پنج نفر هم که برای جذب عناصر داخلی در خارج تور می‌انداختند،‌ شناسايی شده‌اند.»

وزير اطلاعات ايران گفت: فعاليت‌های اين شبکه عمدتاً حوزه‌های هسته‌ای و مراکز حساس نفت و گاز و در حيطه وزارت نيرو بود و بخش عمده‌ای نيز به‌دنبال مجموعه‌های نرم‌افزاری تشکيلات ما بودند.»

وی همچنين گفت: «يکی از اهداف قابل توجه آن‌ها خرابکاری بود، چون در بحث فتنه‌ سبز به نتيجه نرسيدند به سمت راهکارهای خرابکارانه رفتند و اين مسائل را پی‌گيری می‌کنند.»

مقامات حکومتی ايران از وقايع پس از انتخابات بحث‌برانگيز دهمين دوره انتخابات رياست جمهوری در سال ۱۳۸۸ به‌عنوان «فتنه» ياد می‌کنند.

وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ايران روز شنبه ۳۱ ارديبهشت‌ماه با صدور اطلاعيه‌ای از بازداشت ۳۰ نفر به اتهام «جاسوسی» برای آمريکا و «انهدام شبکه جاسوسی» وابسته به سازمان اطلاعات مرکزی آمريکا، سيا خبر داد.

در اين اطلاعيه آمده بود: «اين شبکه با استفاده از پوشش‌ها و دام‌های گوناگون از قبيل ارائه ويزا، وعده اقامت، اشتغال و تحصيل در خارج از کشور و نيز با پوشش مراکز کاريابی درصدد فريب عده‌ای از شهروندان، تخليه اطلاعاتی و به جاسوسی واداشتن آن‌ها بود.»

وزارت اطلاعات گفت که اين شبکه از سوی «تعداد قابل توجهی از برجسته‌ترين افسران اطلاعاتی عملياتی سازمان سيا» در چند کشور جهان راه‌اندازی شده بود.

بنا به اين اطلاعيه افسران سازمان سيا با استفاده از سفارتخانه‌ها و کنسولگری‌های آمريکا در چندين کشور به‌ويژه امارات متحده عربی، مالزی و ترکيه به‌دنبال جمع‌آوری اطلاعات از مراکز علمی، تحقيقاتی و دانشگاهی ايران و از حوزه‌های انرژی هسته‌ای، صنايع هوايی و دفاعی و بيوتکنولوژی بودند.

خبرگزاری فارس روز یک‌شنبه اول خردادماه جاری به نقل از یک «منبع آگاه» اطلاعاتی نوشت یک مدیر دولتی و چند مدیر نهادهای خدماتی در میان بازداشت‌شدگان هستند.

فارس افزود يكی از بازداشت‌شدگان ۲۵ سال سابقه کار در يكی از وزارت‌خانه‌‌های كشور دارد.
 

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • کاربر مهمان

    <p>اگر خبر دروغ نباشد و اتهامات طبق معمول جعلی ، بايد خيلی متاسف بود که بخاطر ويزا، اقامت، اشتغال و تحصيل در خارج از کشور، افراد به جاسوسی ! وادارند؟!!!<br /> پيداکنيد عمق فاجعه موجود در مملکت را.!....</p>