ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

آیات عظام و حجج اسلام: بی‌صلاحیت‌ها ساکت بمانند

نوری همدانی گفته است که معترض به شورای نگهبان مفسد فی‌الارض است. همه آیات عظام و حجج اسلام در نماز جمعه‌ها بر لزوم سر فرود آوردن در برابر انتخاب شورای نگهبان تأکید کرده‌اند.

شورای نگهبان رجال باصلاحیت برای کاندیداتوری انتخابات ریاست جمهوری را تعیین کرد. از میان ۱۶۳۶ نفر داوطلب تنها ۶ نفر باصلاحیت تشخیص داده شده‌اند. اکثریت قریب به اتفاق ناصالحان غیرخودی هستند که شامل ۱۳۷ زن هم می‌شوند که دست کم به دلیل نارَجُل بودن غیرخودی به حساب می‌‌آیند.

از میان خودی‌ها کسانی که باعث آشفته شدن بازی و ناراحتی مهره‌های درشت می‌شدند، کنار زده شدند. چهره اصلی آنان محمود احمدی‌نژاد، همان کسی است که آیت الله خامنه‌ای در یک نماز جمعه مشهور در خرداد ۱۳۸۸ گفت که با او به لحاظ نظری نزدیک است.

آیت الله نوری همدانی − آیت الله احمد علم الهدی − آیت الله موحدی کرمانی

در آستانه اعلام نظر شورای نگهبان، آیت الله نوری همدانی، مرجع تقلید حکومتی، حکم صادر کرد که «اعتراض و طغیان علیه نظر شورای نگهبان گناه است». به گزارش ایسنا او در جلسه درس خود در قم گفت: «امام در صحیفه نور در چند جا آورده کسی بخواهد در مقابل شورای نگهبان اعتراض کند نه تنها گناه کرده، بلکه مفسد فی‌الارض است زیرا قانون اساسی با خون این همه شهید به دست آمده و کسی نمی‌تواند آن را قبول نداشته باشد.» مجازات مفسد فی الارض در شریعت مرگ است.

روز جمعه اول اردیبهشت، روز صدور چنین احکامی بود. همه آیات عظام و حجج اسلام در نماز جمعه‌ها بر لزوم سر فرود آوردن در برابر انتخاب شورای نگهبان تأکید کردند.

آیت الله احمد علم الهدی، آخوند مشهور، که دامادش ابراهیم رئیسی، نامزد ممتاز اصول‌گرایان است، در نماز جمعه مشهد گفت: «احراز نشدن صلاحیت افراد در انتخابات از سوی شورای نگهبان دلیل و توضیح نمی خواهد.» او تأکید بر تسلیم در برابر تصمیم شورای نگهبان را با این سخن همراه کرد: «نظام جمهوری اسلامی ایران تنها نظام دنیاست که مردم برای آن تصمیم می گیرند.»

آیت الله موحدی کرمانی هم در نماز جمعه تهران گفت «افرادی که تایید صلاحیت نشدند جنجال به راه نیندازند.» او در این نماز جمعه ویژگی رئیس جمهوری اسلامی را در این دانست که «بتواند مشت محکم به دهان آمریکا و اسرائیل و انگلیس بزند».

در همین زمینه

بیشتر بخوانید، در صفحه ویژه انتخابات

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • nader

    طنز این دوره شورای نگهبان، رد صلاحیت معجزه هزاره سوم! مردی مورد تایید امام زمان(عج) و فاطمه زهرا(س)! که نظرش به رهبری نزدیکتر بود! کسی که بخاطر حمایت از او هزاران نفر محبوس و محصور ویا راهی گورستان شدند! امروزهمگان درمی یابند با بصیرت کیست. امروزهمه می دانند، نظارت استصوابی یعنی اعمال سلایق شخصی!، یعنی تحدید آزدی، یعنی انحصار، یعنی استبداد! دیگر دوران انتخاب بین بد و بدتر، دفع افسد به فاسد، رفع اشر به شر، سرآمده است و اینبار در یک رفراندوم با رای به اصلح - علی رغم رد صلاحیت - به چهل سال جاهلیت "نه" می گوییم! و این رای در صندوق ها پیامی نو به دنیا مخابره خواهد کرد و ندای عقلانیت از ایران عزیز شنیده خواهد شد. مهدی خزعلی

  • hasani

    مردمی كه حتی حق انتخاب لباس را ندارند، چگونه رئیس جمهور انتخاب كنند؟!

  • sdgdfg

    در آستانه اعلام نظر شورای نگهبان، آیت الله نوری همدانی، مرجع تقلید حکومتی، حکم صادر کرد که «اعتراض و طغیان علیه نظر شورای نگهبان گناه است». به گزارش ایسنا او در جلسه درس خود در قم گفت: «امام در صحیفه نور در چند جا آورده کسی بخواهد در مقابل شورای نگهبان اعتراض کند نه تنها گناه کرده، بلکه مفسد فی‌الارض است زیرا قانون اساسی با خون این همه شهید به دست آمده و کسی نمی‌تواند آن را قبول نداشته باشد.» مجازات مفسد فی الارض در شریعت مرگ است مجازات منافقانی همچون شما و دزدانی که دست در دستان شما دارند چیست؟ آنها را هم میدانی؟ احکام دزدان حکومتی ولایتی دولتی نظامی ؟ احکام ربا را میدانی؟ احکام دروغ را میدانی؟ خانواده های شهید باید امثال شماها را بکشند تا خون فرزندانشان پاک شود وگرنه همه هدر شده احراز نشدن صلاحیت افراد در انتخابات از سوی شورای نگهبان دلیل و توضیح نمی خواهد پس چجوریاس زمان شاه باید شاه به امثال شما دو هزاری ها پاسخ میداد و اون خمینی خخخخ ولی شما فکر کردین از آسمون اومدید همه اینها بخاطر ترسو بودن و بی جرات بودن مردم که داره اتفاق میفته آیت الله موحدی کرمانی هم در نماز جمعه تهران گفت «افرادی که تایید صلاحیت نشدند جنجال به راه نیندازند.» او در این نماز جمعه ویژگی رئیس جمهوری اسلامی را در این دانست که «بتواند مشت محکم به دهان آمریکا و اسرائیل و انگلیس بزند سلام ملاهای کمونیست که حافظ منافع شما هستند اگر شما با اونا نیستید حتما با اینا هستید حتما و در این سال ها ثابت کردید

  • Farid

    مگر با انتخابات٬ چیزی در مملکت ولایت فقیه عوض میشود؟! سبز و بنفش امدند و مجلس نخودی ماند و دولت هم تدارکاتچی ! بیخود مردم را چندباره فریب ندهید. تنها راه٬ تحریم کامل انتخابات ؟! فیلتر استصوابی است.

  • faryad

    آخه یکی نیست به اینا بگه که ۳۸ سال جمهوری اسلامی دست آخوندها هست چه گلی به سر مردم ایران زدید از اول انقلاب تمام اموال مردم وبیت المال رو چپاول کردین با این اسلامتون دزدی فقر ٬فحشا ٬ اختلاس ٬داره بیداد میکنه همه مشکلات مملکت رو حل کردین فقط مونده دین ومذهب مردم.!! کار ی کردین که مردم از دین ومذهب وهمه چی متنفر شدن!!

  • فرهاد - فریاد

    آنچه در تائیدیه های شورای نگهبان کاملا مسلم و مشهود است تائید جریانهای متمایل به مرکز و میانه روی ست چه جریانهای چپ که جهانگیری و روحانی کاملا میانه و در مرکز است و چه جریان اصول گرا که رئیسی راست متمایل به مرکز و قالیباف میانه و در مرکز . از اینرو این روش حکومتی نشان میدهد که حکومت تصمیم گرفته است تا از درگیری های بین الملل خودش را کنار کشیده و مذاکره و راه جامعه ی جهانی را بیشتر مد نظر داشته باشد . پس انتخابات کاملا مهندسی شده و هیچ ربطی به آرای مردم ندارد روحانی جهانگیری یا قالیباف و هاشمی طباء و حتی میرسلیم و رئیسی هیچ معادله ای را بهم نخواهد زد فقط در سیاستهای داخلی شان است که تفاوت دارد روحانی متمایل به لیبرالیسم و سرمایه های کلان و اروپائی ست جهانگیری هاشمی طباء و قالیباف از اقشار متوسط و تکنوکراتها ی مدرن متمایل به قانون گرائی و گاهی مانند قالیباف نعل و میخ . یا رئیسی و میرسلیم که کاملا وابسته به بازارسنتی و تولید سنتی بوده و با شعارهای پوپولیستی و ارتجاعی هستند . اما آنچه که مهم است فتاوی آیت الله های حکومتی مبنی بر کفر و ارتداد افرادی که نظرات شورای نگهبان را قبول ندارند باز هم ما شاهد هستیم که این آیت الله ها به پیروی از سیاست مهندسی انتخابات فتاوی خود را صادر نموده اند و مردم هم باید بدانند که بهتر است بجای حضور در جلوی صندوقهای رای از مجلس درخواست کنند انتخابات را کاملا منسوخ نموده و همین شورای نگهبان همه را خود انتصاب نمایند تا نزدیکی آیت الله های درباری به راس حکومت و چاپلوسی این درباریان تکمیل گردد . آیت الله های درباری چنان ارزشهای دینی و مذهبی را به معاملات سیاسی تنزل داده اند که ممکن است چند روز دیگر در موارد پیش پا افتاده هم ما شاهد فتاوی صد تا یک غاز این آیت الله های درباری هم باشیم .

  • هاشمی

    آیات عُظام: بی صلاحیتها ساکت بمانند. احسن. لطفأ پس بفرمایید و سکوت کامل اختیار کنید که شاید بخواست خدا پاکان و صالحین واقعی دین از برای احیای آن بتوانند دهان به سخن بگشایند.