ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کشته‌ و ‌زخمی‌شدن بیش از ۵۰ تن در یک‌هفته عملیات ارتش ترکیه علیه پ‌ک‌ک

از ۱۴ تا ۲۱ آوریل در درگیری بین نیروهای امنیتی ترکیه و اعضای مسلح پ ک ک، دست‌کم هفت سرباز ارتش این کشور کشته شده‌اند. آمار دقیق کشته‌شدگان پ ک ک مشخص نیست.

تنها در هفته اخیر در درگیری‌های بین ارتش ترکیه و اعضای مسلح حزب کارگران کردستان (پ ک ک) ۵۰ تن کشته و مجروح شدند.

اعضای مسلح پ ک ک در ترکیه

ارتش ترکیه جمعه ۲۱ آوریل اعلام کرد که در عملیات گسترده نیروهای امنیتی در هفته گذشته در منطقه جنوب شرقی ترکیه، پنج سربازش کشته شدند و نیز ۴۵ عضو پ ک ک نیز «خنثی‌سازی» شدند. «خنثی‌سازی» عبارتی است که ارتش ترکیه برای اشاره به دستگیری، مجروحیت یا جان‌باختن اعضای پ ک ک استفاده می‌کند.

آتش‌بس بین پ ک ک و دولت ترکیه سال ۲۰۱۵ و با توقف فرآیند صلح شکسته شد. بیش از سه دهه است که نبرد بین نیروهای ترکیه و چریک‌های کرد پ ک ک که خواستار خودآیینی و به‌رسمیت‌شناخته‌شدن حقوق کردها در این کشور هستند، ادامه دارد.

تا کنون بیش از ۴۰ هزار نفر در درگیری‌های بین ارتش ترکیه و پ ک ک کشته شده‌اند که اکثریت غالب آنها را کردها تشکیل می‌دهند.

ستاد نیروهای مسلح ترکیه در بیانیه‌ای گفت که این عملیات در شیرناک، دیاربکر، ماردین و دیگر نقاط جنوب شرقی ترکیه بین ۱۴ تا ۲۰ آوریل انجام شده‌است. بیانیه مذکور هدف این عملیات را توقف آماده‌سازی‌های نیروهای پ ک ک در فصل بهار و تابستان ذکر شده‌است.

با این حال، یک روز پس از دوره مورد اشاره این بیانیه، یعنی در ۲۱ آوریل نیز در درگیری بین پ ک ک و ارتش ترکیه دو سرباز ارتش کشته و دو سرباز دیگر مجروح شدند. بنابراین تلفات ارتش ترکیه به هفت کشته رسید.

این بیانیه به قبض مقادیری سلاح و مهمات و مواد انفجاری اشاره کرده‌ و ادعا کرده‌است چهار خودرو را نیز که ظن آماده‌سازی آنها برای استفاده در بمب‌گذاری‌ها می‌رفت، ضبط کرده است. بیانیه ارتش از کشف مواد مخدر و سیگار قاچاق نیز خبر داده.

دولت ترکیه پ ک ک را به دست‌داشتن در قاچاق مواد مخدر متهم می‌کند. پ ک ک اما این اتهام‌ها را همواره رد کرده.

پ ک ک همچنین مسئولیت بمب‌گذاری‌های خونین انتحاری سال‌های اخیر را هرگز نپذیرفته‌است. به جز گروه «دولت اسلامی» (داعش) که شهروندان غیرنظامی را مستقیماً هدف قرار می‌دهد، گروه «شاهین‌های آزادی کردستان» مسئولیت بمب‌گذاری‌هایی را پذیرفت که اغلب نیروهای امنیتی را هدف قرار دادند، اما بر اثر آنها تعدادی شهروند عادی نیز جان سپردند. این گروه از پ ک ک جدا شده است، زیرا حزب کارگران کردستان را به خیانت به آرمان‌های سابق متهم می‌کند و منتقد کنارگذاشتن ایده تجزیه‌طلبی از سوی این حزب است.

ارتش ترکیه همچنین از بازداشت دوهزار و ۹۸۳ تن خبر داده که در حال عبور غیرقانونی از مرزهای این کشور بوده‌اند.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.