ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دیدارهای خبرساز رئیسی؛ کمیسیون امنیت ملی مجلس بررسی می‌کند

رسانه‌های ایران دیدار رئیسی با سعید جلیلی را به‌حاشیه‌رفتن قالیباف در انتخابات ریاست‌جمهوری می‌دانند. دیدار رئیسی با نماینده پوتین نیز از سوی کمیسیون امنیت ملی مجلس بررسی می‌شود.

دیدارهای ابراهیم رئیسی با نماینده رئیس‌جمهوری روسیه و دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی خبرساز شده‌است. کمیسیون امنیت ملی مجلس گفته که دیدار رئیسی با نماینده پوتین را بررسی می‌کند.

دیدار رئیسی و جلیلی

ابراهیم رئیسی، نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری ایران و از قاضیان کمیته مرگ در اعدام زندانیان سیاسی در تابستان ۶۷ در چند روز گذشته دو دیدار خبرساز انجام داده‌است.

او شنبه دوم اردیبهشت‌ماه با سعید جلیلی، دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی و از نامزدهای کنارکشیده انتخابات ریاست‌جمهوری دیدار کرد. جلیلی در کانال تلگرامی خود عکس‌های این دیدار را منتشر کرد.

بسیاری از رسانه‌ها و روزنامه‌های ایرانی به انتشار خبر این دیدار پرداختند و آن را ضربه‌ای به محمدباقر قالیباف، شهردار تهران و نامزد دیگر اصول‌گرایان در ریاست‌جمهوری تفسیر کردند. بر اساس اخبار تأییدنشده در این گزارش‌ها، رئیسی احتمالاً سعید جلیلی را به عنوان معاون اول خود انتخاب می‌کند.

جلیلی در دور پیشین انتخابات ریاست‌جمهوری نامزد به‌اصلاح «اصلح» جریان وابسته به محمد تقی مصباح یزدی، آیت‌الله تندرو و بنیادگرا در قم بود که رقابت‌ها را به حسن روحانی، رئیس‌جمهوری ایران واگذار کرد. او در این دوره نیز از تمایل خود برای شرکت در انتخابات سخن گفت، اما با آمدن ابراهیم رئیسی از ورود به کارزار انتخاباتی انصراف داد.

رئیسی پنج‌شنبه ۳۱ فروردین‌ماه نیز دیدار دیگری با رستم مینیخانوف، رئیس‌جمهوری تاتارستان و نماینده ویژه ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه انجام داد. رئیسی در مقام تولیت آستان قدس با مینیخانوف دیدار کرد.

نماینده پوتین یک جلد قرآن و قالیچه‌ای چرمی به او هدیه داد و رئیسی نیز نسخه دست‌نویس قرآن بایسنقر را به رئیس‌جمهور تاتارستان اهدا کرد.

این دیدار مورد توجه بسیاری از کاربران شبکه‌های اجتماعی قرار گرفت. آنها دیدار رئیسی با نماینده پوتین را به دیدار اعضای کمپین تبلیغاتی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری کنونی آمریکا با مقام‌های روس تشبیه کرده‌اند.

رابطه اعضای ارشد کارزار دونالد ترامپ با روسیه به رسوایی سیاسی در این کشور انجامیده و سیاست داخلی ایالات متحده را با بحران مواجه کرده‌است.

به همین دلیل، کمیسیون امنیت ملی مجلس به پرسش‌های پیش‌آمده درباره این دیدار خواهد پرداخت.

علیرضا رحیمی نماینده مردم تهران و یکی از اعضای این کمیسیون یکشنبه سوم اردیبهشت با اعلام این خبر گفت که «دیدار مقامات خارجی با مسئولان جمهوری اسلامی ایران باید بر اساس تشریفات خاصی صورت گیرد و لازم است تا در چهارچوب پروتکل تشریفاتی این کار انجام شود، وزارت امور خارجه باید دراین‌باره توضیح دهد و مطرح کند که برای انجام این دیدار چه چیزی را در نظر گرفته است.»

بیشتر بخوانید، در صفحه ویژه انتخابات

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • فرهاد - فریاد

    وقتی بر خلاف قانون اساسی خودشان که دست پخت خمینی و با سی آی ای است و علیرغم شعارهای توخالی سرداران توخالی اسلام پایگاه نظامی در اختیار روسیه قرار می گیرد و رئیسی هم رئیس جمهور سپاه است و قطعا باید خاکبوسی درگاه پوتین را مانند سرداران توخالی سپاه قبل از رئیس جمهور شدن اجابت نماید . روحانی که از پشتوانه ی بی بی سی و صدای امریکا مخالف دستگاه مافیای روسی ست در مقابل واگذاری پایگاه نظامی ساکت مانده است وای به رئیسی که خودش مورد حمایت پاسدارهاست