ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بحران پناهجویی: درخواست لیبی از اروپا برای تقویت گارد ساحلی‌اش

لیبی فهرستی از درخواست‌های خود را برای جلوگیری از ورود پناهجویان آفریقایی، به اتحادیه اروپا ارائه داد. از قایق‌های گشت‌زنی ۱۰۰ متری گرفته تا جلیقه‌های ضدگلوله در این لیست دیده می‌شوند.

لیبی برای حفاظت از سواحل خود به‌منظور جلوگیری از ورود پناهجویان آفریقایی از طریق این کشور به اروپا، فهرستی از درخواست‌های خود را به اتحادیه اروپا تقدیم کرد؛ از جمله درخواست ۱۰۰ قایق گشت‌زنی با اندازه‌های متفاوت، جلیقه‌های ضد گلوله و تجهیزات بیسیمی و ارتباطی.

پناهجویان آفریقایی در لیبی: آن‌ها می‌خواهند به اروپا بروند ـ عکس از آرشیو

به‌گزارش خبرگزاری فرانسه، لیبی یکی از اصلی‌ترین گذرگاه‌های پناهجویانی است که از کشورهای آفریقایی خود را به اروپا می‌رسانند. از این رو اتحادیه اروپا در حال حاضر تلاش می‌کند تا گارد ساحلی این کشور را در برابر قاچاقچیان انسان مجهز کند.

وزیران دفاع کشورهای عضو اتحادیه اروپا امروز چهارشنبه ۲۶ آوریل / ۶ اردیبهشت قرار است درباره ادامه همکاری خود با لیبی در مالت به‌گفت‌وگو بنشینند.

«فهرست ارائه‌شده توسط لیبی واقع‌بینانه نیست»

بر اساس گزارش‌های منتشرشده، در بالای لیست ارائه‌شده توسط لیبی پنج قایق گشت دریایی مجهز به رادار و مسلسل قرار دارند.

در فهرستی که به بروکسل ارائه شده، در مجموع ۱۳۰ قایق با اندازه‌ و قدرت موتوری متفاوت ذکر شده که بیشتر آن‌ها مجهز به تسلیحات‌اند. همچنین ۸۰ قایق بادی بدون تسلیحات نیز در فهرست آمده است. در مقابل برخی از اقلامِ درخواست‌شده کلمه «فوری» ذکر شده است.

یک دیپلمات اتحادیه اروپا گزارش خبرگزاری فرانسه مبنی بر این‌که لیست تنظیم‌شده در ماه فوریه به اتحادیه اروپا تقدیم شده را تأیید کرده است.

این دیپلمات گفت کشورهای عضو اتحادیه اروپا از طریق سفیران خود یک بار در این‌باره گفت‌وگو کرده‌ اما تصمیمی نگرفته‌اند. آن‌ها یک بار دیگر درخواست‌های لیبی را مورد بررسی قرار می‌دهند اما به‌گفته این دیپلمات «در حال حاضر این درخواست‌ها به‌هیچ‌وجه واقع‌بینانه نیست.»

کشورهای عضو اتحادیه اروپا پیش از این به مقامات لیبی گفته بودند که حاضرند به «آموزش و مجهز کردن» گارد ساحلی این کشور کمک کنند. اما عرضه تجهیزات و سلاح بدون خطر نیست، چون ممکن است به دست نیروهای دیگری بیفتد.

سازمان بین‌المللی مهاجرت روز جمعه ۲۱ آوریل / یکم اردیبهشت در ژنو اعلام کرد که از آغاز سال جاری میلادی تاکنون بر اثر غرق شدن قایق‌های حامل پناهجویان در دریای مدیترانه حدود یک‌هزار پناهجو کشته و یا مفقود شده‌اند.

این نهادِ همکار با سازمان ملل همچنین گفت در چهار ماه گذشته حدود ۴۳ هزار پناهجو موفق شده‌اند که خود را به سواحل اروپا برسانند. حدود ۸۰ درصد این پناهجویان خود را به ایتالیا رسانده‌اند و ۲۰ درصد بقیه به اسپانیا و یونان رفته‌اند.

از پاییز سال ۲۰۱۱ که حکومت طولانی‌مدت معمر قذافی در لیبی سرنگون شد این کشور روی آرامش را به خود ندیده و در آن هرج و مرج حاکم است. گروه‌های شبه‌نظامی مختلف در لیبی، از جمله گروه «دولت اسلامی» (داعش) برای به‌دست گرفت قدرت همچنان می‌جنگند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.