ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مرگ ۱۴ «غير نظامی» در حمله ناتو در هلمند

<p>مسئولان محلی ولايت هلمند در جنوب افغانستان می&zwnj;گويند، ۱۴ غير نظامی که بيشتر آنان کودک هستند در حمله هوايی يک جنگنده ناتو کشته شده&zwnj;اند.</p> <!--break--> <p>&nbsp;</p> <p>داود احمدی، سخنگوی والی هلمند گفت که اين حمله صبح روز شنبه هفتم خردادماه در منطقه سلام بازار شهرک نوزاد صورت گرفت.</p> <p>&nbsp;</p> <p>وی گفت اين حمله پس از آن انجام شد که طالبان اين منطقه به سوی نيروهای دريايی آمريکا شليک کردند و اين نيروها نيز دو خانه را هدف قرار دادند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>اين مقام محلی ولايت هلمند افزود که شش کودک و يک زن نيز در اين حمله مجروح شده&zwnj;اند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>به گفته احمدی، جانباختگان اين رويداد ۱۲ کودک و دو زن می&zwnj;باشند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>روز يک&zwnj;شنبه هشتم خرداد، مردم محل شماری از مجروحان را به نشانه اعتراض و محکوميت اين حمله به شهر لشکرگاه مرکز ولايت هلمند انتقال دادند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>دفتر مطبوعاتی آيساف يا نيروهای بين&zwnj;المللی کمک به تأمين امنيت افغانستان در کابل با انتشار اطلاعيه بروز اين رويداد را تاييد کرده است اما گفته است هیأتی را برای بررسی آن به هلمند اعزام شده&zwnj;اند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>هفته گذشته نيز مقامات محلی ولايت در شرق افغانستان اعلام کردند؛ &laquo;۲۲ پليس و ۲۰ غير نظامی&raquo; در عمليات نظاميان ناتو برعليه طالبان در شهرک دو آب اين ولايت کشته شدند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>اما حامد کرزی، رئيس جمهور افغانستان که به دليل وقوع حمله مرگبار انتحاری در شهر تالقان سفر چهار روزه&zwnj;اش به ترکمنستان را نيمه&zwnj;تمام گذاشت و به کابل برگشته است اين رويداد را به شدت محکوم کرد.</p> <p>&nbsp;</p> <p>در حمله انتحاری تالقان که از سوی يک عضو گروه طالبان انجام شد، دو مقام ارشد پليس افغانستان و پنج نيروی امنيتی اين کشور کشته و چندين تن از جمله والی تخار و فرمانده آلمانی نظاميان خارجی در شمال افغانستان مجروح شدند.<br /> <br /> در مطبوعات، حامد کرزی در &laquo;آخرين هشدار&raquo; به نظاميان خارجی در مورد کشتن غير نظاميان اعلام کرد: &laquo;نيروهای خارجی با انجام حملات خودسرانه و کشتار غيرنظاميان، ارزش&zwnj;های انسانی و اخلاقی را زير پا می&zwnj;کنند.&raquo;</p> <p>&nbsp;</p> <p>حامد کرزی دستور داده است هیأتی برای بررسی اين رويداد به محل اعزام شود تا ضمن دل&zwnj;جويی از خانواده&zwnj;های قربانيان به آنان کمک مالی شود.</p> <p>&nbsp;</p> <p>پيش از اين سازمان ملل و کميسيون مستقل حقوق بشر افغانستان با انتشار گزارشی در مورد افزايش تلفات غير نظاميان در رويدادهای خشونت&zwnj;آميز اين کشور هشدار داده بودند.</p> <p>بر پايه گزارش مشترکی که از سوی سازمان ملل و کميسيون مستقل حقوق بشر افغانستان در مورد تلفات غيرنظاميان در سال ۲۰۱۰ منتشر گرديد اعلام شد که در اين سال ۲۷۷۷ غير نظامی در اين کشور کشته شدند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>اين گزارش با بيان افزايش ۱۵ درصدی مرگ غير نظاميان در اين سال، طالبان را عامل مرگ ۷۵ درصد شمار از کشته&zwnj;شدگان در اين سال اعلام کرد.</p> <p>&nbsp;</p> <p>در اين گزارش، دولت افغانستان و نظاميان بين&zwnj;المللی متهم به مرگ ۱۶ درصد از غيرنظاميان شده&zwnj;اند.</p> <p>&nbsp;</p>

مسئولان محلی ولايت هلمند در جنوب افغانستان می‌گويند، ۱۴ غير نظامی که بيشتر آنان کودک هستند در حمله هوايی يک جنگنده ناتو کشته شده‌اند.

داود احمدی، سخنگوی والی هلمند گفت که اين حمله صبح روز شنبه هفتم خردادماه در منطقه سلام بازار شهرک نوزاد صورت گرفت.

وی گفت اين حمله پس از آن انجام شد که طالبان اين منطقه به سوی نيروهای دريايی آمريکا شليک کردند و اين نيروها نيز دو خانه را هدف قرار دادند.

اين مقام محلی ولايت هلمند افزود که شش کودک و يک زن نيز در اين حمله مجروح شده‌اند.

به گفته احمدی، جانباختگان اين رويداد ۱۲ کودک و دو زن می‌باشند.

روز يک‌شنبه هشتم خرداد، مردم محل شماری از مجروحان را به نشانه اعتراض و محکوميت اين حمله به شهر لشکرگاه مرکز ولايت هلمند انتقال دادند.

دفتر مطبوعاتی آيساف يا نيروهای بين‌المللی کمک به تأمين امنيت افغانستان در کابل با انتشار اطلاعيه بروز اين رويداد را تاييد کرده است اما گفته است هیأتی را برای بررسی آن به هلمند اعزام شده‌اند.

هفته گذشته نيز مقامات محلی ولايت در شرق افغانستان اعلام کردند؛ «۲۲ پليس و ۲۰ غير نظامی» در عمليات نظاميان ناتو برعليه طالبان در شهرک دو آب اين ولايت کشته شدند.

اما حامد کرزی، رئيس جمهور افغانستان که به دليل وقوع حمله مرگبار انتحاری در شهر تالقان سفر چهار روزه‌اش به ترکمنستان را نيمه‌تمام گذاشت و به کابل برگشته است اين رويداد را به شدت محکوم کرد.

در حمله انتحاری تالقان که از سوی يک عضو گروه طالبان انجام شد، دو مقام ارشد پليس افغانستان و پنج نيروی امنيتی اين کشور کشته و چندين تن از جمله والی تخار و فرمانده آلمانی نظاميان خارجی در شمال افغانستان مجروح شدند.

در مطبوعات، حامد کرزی در «آخرين هشدار» به نظاميان خارجی در مورد کشتن غير نظاميان اعلام کرد: «نيروهای خارجی با انجام حملات خودسرانه و کشتار غيرنظاميان، ارزش‌های انسانی و اخلاقی را زير پا می‌کنند.»

حامد کرزی دستور داده است هیأتی برای بررسی اين رويداد به محل اعزام شود تا ضمن دل‌جويی از خانواده‌های قربانيان به آنان کمک مالی شود.

پيش از اين سازمان ملل و کميسيون مستقل حقوق بشر افغانستان با انتشار گزارشی در مورد افزايش تلفات غير نظاميان در رويدادهای خشونت‌آميز اين کشور هشدار داده بودند.

بر پايه گزارش مشترکی که از سوی سازمان ملل و کميسيون مستقل حقوق بشر افغانستان در مورد تلفات غيرنظاميان در سال ۲۰۱۰ منتشر گرديد اعلام شد که در اين سال ۲۷۷۷ غير نظامی در اين کشور کشته شدند.

اين گزارش با بيان افزايش ۱۵ درصدی مرگ غير نظاميان در اين سال، طالبان را عامل مرگ ۷۵ درصد شمار از کشته‌شدگان در اين سال اعلام کرد.

در اين گزارش، دولت افغانستان و نظاميان بين‌المللی متهم به مرگ ۱۶ درصد از غيرنظاميان شده‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.