ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اسرائیل انبار مهمات و سلاح ایران در حوالی دمشق را بمباران کرد

وزیر اطلاعات اسرائیل حمله جنگنده‌های این کشور به فرودگاه دمشق را تأیید کرد. هدف از این حمله جلوگیری از قاچاق سلاح از ایران به لبنان بود.

انفجاری مهیب بامداد چهارشنبه ۲۷ آوریل دمشق را لرزاند. این انفجار در حوالی فرودگاه بین‌المللی دمشق و فرودگاه نظامی مزه اتفاق افتاد. ابتدا فقط گمانه‌زنی‌هایی در رسانه‌های محلی مبنی بر حمله جنگنده‌های شکاری ارتش اسرائیل به فرودگاه بین‌المللی دمشق و فرودگاه نظامی مزه منتشر شده بود. اما اکنون خبرگزاری رویترز گزارش داده که مقامات امنیتی در اسرائیل بمباران فرودگاه بین‌المللی دمشق و فرودگاه نظامی مزه را تأیید کرده‌اند.

تصویری که از انفجار در دمشق موجود است

یسرائیل کاتز، وزیر اطلاعات اسرائیل که در حال حاضر در آمریکا به سر می‌برد، به خبرگزاری رویترز گفته است:

«تأیید می‌کنیم که واقعه دمشق با سیاست‌ اسرائیل در ارتباط است. ما موظفیم از ارسال سلاح برای حزب‌الله لبنان از طریق سوریه جلوگیری کنیم.»

این مقام‌بلند پایه امنیتی گفته است بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل به ارتش این کشور دستور داده که هرگاه اطلاعاتی مبنی بر ارسال اسلحه از طریق سوریه به حزب‌الله لبنان به دست آمد، اقدام کنند.

سخنگوی ارتش اسرائیل اما از هرگونه اظهار نظر درباره بمباران فرودگاه بین‌المللی دمشق خودداری کرده است.

یکی از مقامات امنیتی اسرائیل که هویتش افشا نشده به خبرگزاری رویترز گفته است در بمباران بامداد امروز یک انبار سلاح و مهمات که می‌بایست از طریق ایران در اختیار حزب‌الله قرار بگیرد، منهم شده است. به گفته این مقام امنیتی، ایران سلاح و مهمات را از طریق هواپیماهای مسافربری به سوریه ارسال کرده است.

پیش از این گزارش‌هایی منتشر شده بود مبنی بر اینکه هواپیمایی ماهان به ابزاری برای رساندن تسلیجات و نیرو به متحدان ایران در سوریه تبدیل شده است.

شبکه الجزیره صبح امروز گزارش داده بود که بعد از وقوع انفجار در فرودگاه بین‌المللی دمشق، آتش‌سوزی بزرگی اتفاق افتاد و ستون دود غلیظی به آسمان بلند شد.

بر اساس گزارش‌هایی که در رسانه‌های محلی منتشر شده، این انفجارها حدوداً ساعت ۳ و ۲۵ دقیقه بامداد به وقت محلی اتفاق افتاده است.

هنوز اطلاعی از تعداد کشته‌شدگان و مجروحان این حادثه منتشر نشده.

روزنامه «هاآرتص» به نقل از منابعی که در ارتش اسرائیل دارد گزارش داده است که ظاهراً هدف، فرودگاه نظامی مزه بوده است.

به گزارش «هاآرتص» نیروهای نظامی و شبه‌نظامی طرفدار ایران از فرودگاه مزه برای نقل و انتقال نفرات و تجهییزاتشان استفاده می‌کردند.

خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داده که جنگنده‌های شکاری ارتش اسرائیل پنج بار پایگاه نظامی مزه را بمباران کرده‌اند. این گزارش را خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) بازتاب داده است.

رسانه‌های محلی گزارش داده‌اند که بخشی از انبارها، باند فرودگاه و بخشی از یک منطقه صنعتی در اطراف فرودگاه نظامی مزه منهدم شده یا خسارت دیده است.

دیده‌بان حقوق بشر سوریه مستقر در لندن اعلام کرده که بامداد پنجشنبه اهالی دمشق از صدای این انفجار وحشت کرده بودند. به گفته دیده‌بان حقوق بشر سوریه جاده‌ای که به فرودگاه بین‌المللی دمشق می‌رسد هم در اثر انفجار آسیب دیده است.

پیش از این دولت اسرائیل اعلام کرده بود که ارسال اسلحه از طریق دمشق برای حزب‌الله لبنان یک «خط قرمز» محسوب می‌شود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • h

    فرودگاه هایی را که آمریکا نابود نکرده اسرائیل نابود می کند از این فرودگاه ها برای حمله به داعش یا جببه النصره یا احرارالاشام استفاده نمی شود یعنی؟ هر ادعایی که اسرائیل بکند بدون هیچ گونه شکی رسانه های انگلیسی مثل رویترز که برای عربستان و اسرائیل سنگ تمام می گذارند عنوان می کنند انگار عربستان و اسرائیل جز راستی و صداقت چیزی نگفته اند