ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اختلاف بر سر افزایش نرخ کرایه حمل و نقل عمومی در تهران

رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران از اختلاف فرمانداری و شورای شهر در مورد افزایش نرخ کرایه وسایل حمل و نقل عمومی در سال جدید خبر داد.

رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران از اختلاف فرمانداری و شورای شهر در مورد افزایش نرخ کرایه وسایل حمل و نقل عمومی در سال جدید خبر داد.

خودروسازان، آلایندگی خودروهای تولیدی خود را به نامطلوب بودن کیفیت بنزین مصرفی مرتبط می‌دانند

به‌گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اقبال شاکری، رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران گفت فرمانداری تهران با افزایش نرخ کرایه ۱۲ تا ۱۵ درصدی مترو، اتوبوس و تاکسی مخالفت کرد و لایحه را برای بررسی بیشتر به شورای شهر برگرداند اما شورای شهر بار دیگر بر افزایش ۱۰ تا ۱۵ درصدی نرخ کرایه‌ها تأکید کرد و به همین دلیل لایحه به شورای حل اختلاف ارسال شد.

به‌گفته رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران اختلاف این شورا و فرمانداری تهران در مورد افزایش نرخ کرایه مترو و اتوبوس به شورای حل اختلاف ارسال شده اما افزایش کرایه تاکسی مسکوت مانده است.

پیش از این در ۲۵ فروردین سال جاری غلامحسین آرام، معاون فنی و عمرانی فرمانداری تهران از افزایش ۹ تا ۱۵ درصدی کرایه‌های حمل و نقل عمومی سخن گفته و افزوده بود که مصوبه شورای شهر درباره افزایش نرخ کرایه‌های حمل و نقل عمومی، از سوی فرمانداری به هیأت حل اختلاف ارسال شده است.

غلامحسین آرام گفته بود اگر شورای شهر زودتر و به موقع افزایش نرخ کرایه‌ها را در اسفندماه به فرمانداری اعلام می‌کرد، مصوبه زودتر اجرایی می‌شد. او همچنین پیش‌بینی کرده بود که افزایش نرخ کرایه‌ها از اردیبهشت اجرایی ‌شود اما اکنون با گذشت یک ماه و نیم از سال جدید اقدامی در این‌باره صورت نگرفته است.

براساس قانون، شهرداری موظف است لایحه افزایش نرخ کرایه‌های حمل و نقل عمومی را پیش از پایان هر سال برای بررسی و تصویب به شورای شهر ارائه کند و نرخ‌های جدید از نوروز هر سال اجرا می‌شوند.

آخرین بار کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران، اسفند ۱۳۹۴ افزایش نرخ کرایه وسائط نقلیه عمومی در تهران را تصویب کرد.

در آن زمان با توجه به «قطع مقطعی بیمه» و «تک نرخی شدن قیمت سوخت» تصمیم گرفته شد که نرخ کرایه تاکسی ۱۵ درصد و نرخ بلیط اتوبوس و مترو ۱۲ درصد افزایش یابد.

نرخ کرایه حمل و نقل عمومی تهران برای سال ۹۴ نیز ۲۰ درصد نسبت به سال ۹۳ افزایش یافته بود.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • Omid

    خاک تو سره این مملکت و مدیرییتش..من دارم با مدرک لیسانس برق از صبح تا شب مسافرکشی میکنم تا فقط بتونم اجاره خونم و خورد خوراکمو پرداخت کنم..نه تفریحی داریم و نه پولی پس انداز داریم