ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

یک کشتی نظامی روسیه در تنگه بسفر غرق شد

مهم‌ترین مأموریت کشتی نظامی «لیمان»، تجسس بود. وزارت دفاع روسیه درباره مأموریت این کشتی سکوت کرده. «لیمان» مدتی در دریای مدیترانه در سواحل سوریه مستقر بود.

یک کشتی نظامی روسیه روز پنج‌شنبه ۲۷ آوریل / ۷ اردیبهشت در تنگه بسفر پس از برخورد با یک کشتی دیگر غرق شد. وزارت دفاع روسیه درباره مأموریت این کشتی سکوت کرده. «لیمان» مدتی در دریای مدیترانه در سواحل سوریه مستقر بود.

تنگه بسفر به‌هنگام حادثه برخورد کشتی نظامی روسی با یک کشتی باری مه‌آلود بود.

به‌گزارش خبرگزاری آناتولی ترکیه کشتی نظامی روسیه «لیمان» نام دارد و یک کشتی اطلاعاتی است. این کشتی در برخورد با کشتی دیگری به نام «یوزرسیف. اچ» با پرچم کشور توگو غرق شده است. کشتی باری توگو حامل دام بود.

ملوانان کشتی «یوزرسیف. اچ» که حامل ۸۸۰۰ گوسفند بود و از رومانی به طرف اردن حرکت می‌کرد در این سانحه آسیب ندیدند.

چند قایق و کشتی گارد ساحلی برای نجات خدمه کشتی روسی به محل اعزام شدند.

بنا به این گزارش، ۶۳ نفر از افراد خدمه کشتی روسیه توسط گارد ساحلی ترکیه و ۱۵ نفر دیگر توسط ملوانان کشتی «یوزرسیف. اچ» نجات داده شدند.

کشتی نظامی روسیه کمی پس از نجات خدمه آن غرق شد.

وزارت دفاع روسیه در مسکو با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده است که بدنه کشتی «لیمان» در این سانحه آسیب دیده و غرق شده است.

خبرگزاری اسپوتنیک در سال ۲۰۱۶ گزارش داده بود که به کشتی «لیمان» در دریای سیاه مأموریت داده شده بود که رزمایش مشترک دریایی ارتش اوکراین و ناتو را رصد کند. مسکو در آن زمان از این رزمایش به عنوان یک «تحریک» و «تهدید» یاد کرده بود.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، بن‌علی ییلدریم، نخست‌وزیر ترکیه در گفت‌وگوی تلفنی با همتای روس خود دمیتری مدودف، «تأثر»ش از این حادثه را اعلام کرده است.

رابطه روسیه و ترکیه در سال‌های اخیر به خاطر اهداف مشترکشان در سوریه بهبود پیدا کرده و گرم و دوستانه شده است. در سال ۲۰۱۵ اما بعد از آنکه ترکیه دو جنگنده سوخوی روسیه را سرنگون کرد، رابطه بین دو کشور بحران‌زده و پرتنش شده بود.

تصادف بین کشتی نظامی روسیه و با کشتی باری در ۲۰ کیلومتری شمال غربی تنگه بسفر اتفاق افتاد. تنگه بسفر یکی از پررفت و آمدترین باریکه‌آب‌های جهان است که دریای سیاه را به دریای مرمره پیوند می‌دهد.

شبکه خبری ان‌تی‌وی ترکیه گزارش داد که کشتی حامل دام تنها آسیب جزئی متحمل شده و می‌تواند سفر خود را از سر بگیرد. خبرگزاری دوغان ترکیه نیز گزارش داد که هنگام حادثه، منطقه برخورد را مه غلیظی پوشانده بود و همین عامل برخورد دو کشتی بود.

کشتی نظامی روسیه به مدت سه ماه در سواحل سوریه در دریای مدیترانه در حال گشت‌زنی بود.

هنوز معلوم نیست که آیا وزارت دفاع روسیه به کشتی نظامی «لیمان» مأموریت داده بود که مجدداً از راه تنگه بسفر به سمت سوریه برود. مسکو درباره مأموریت این کشتی نظامی سکوت کرده است.

کشتی «لیمان» در سال‌های دهه ۱۹۷۰ در لهستان ساخته شده بود. این کشتی پیش از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی برای مقاصد نظامی تغییر کاربردی داد.

کشتی «لیمان» از دستگاه‌های ارتباطی و ناوبری مجهزی برخوردار بود که به آن امکان تجسس را می‌داد.

ده‌ها کشتی نظامی روسیه هر سال از طریق تنگه بسفر خود را به سواحل سوریه می‌رسانند. بر اساس کنوانسیون مونترو، امضا شده در سال ۱۹۳۶، حرکت کشتی‌های تمام کشورها، به جز کشورهایی که در جنگ با ترکیه هستند، در تنگه بسفر و داردانل آزاد است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.