ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

قالیباف به نفع رئیسی کناره‌‌گیری نمی‌کند

تشکل اصول‌گرایان برای چیره شدن بر تشتت، پشت درهای بسته جلسه‌ای تشکیل داد. هدف این بود که یکی از دو کاندیدای اصول‌گرا به نفع دیگری از انتخابات ریاست جمهوری کنار بکشد.

در مجتمع آدینه تهران مسئولان ستاد انتخابات ابراهیم رئیسی و محمد باقر قالیباف و دبیران استانی تشکل اصول‌گرایان موسوم به «جمنا» پشت درهای بسته جلسه‌ای برگزار کردند. هدف از این اجلاس این بود که تا فرصت باقی‌ست، تشتت و چنددستگی در اردوگاه اصول‌گرایان پایان پیدا کند و یکی از دو نامزد اصول‌گرایان به نفع دیگری از انتخابات ریاست جمهوری کناره‌گیری کند.

ابراهیم رئیسی (راست) و محمد باقر قالیباف (چپ)، دو نامزد اصول گرا در رقابت با هم

برخی رسانه‌های داخلی گزارش داده‌اند که در اجلاس تشکل اصول‌گرایان، علی نیکزاد (رئیس ستاد انتخابات ابراهیم رئیسی و یکی از وزاری دولت احمدی‌نژاد) محمد باقر ذوالقدر (سردار سپاه) و محمد دهقان (رئیس ستاد قالیباف) همراه با عده‌ای دیگر از اعضای ارشد ستاد قالیباف تلاش کردند به پرسش‌های اعضای استانی جمنا درباره نحوه هماهنگی آنان در سطح کشور در کارزار انتخاباتی اصول‌گراها پاسخ دهند.

در اجلاس مجتمع آدینه این پیشنهاد مطرح شد که ابراهیم رئیسی یا محمد باقر قالیباف تا قبل از ۲۰ اردیبهشت به نفع دیگری کناره‌گیری کند.

رسانه‌های داخلی گزارش داده‌اند که اعضای ارشد ستاد قالیباف اعلام کرده‌اند که شهردار تهران قصد ندارد به نفع ابراهیم رئیسی از شرکت در انتخابات ریاست جمهوری صرف‌نظر کند. ستاد قالیباف به نظرسنجی منسوب به صدا و سیما استناد کرده که به موجب آن از نظر محبوبیت قالیباف در رتبه دوم و رئیسی با فاصله حدود ۱۰ درصدی بعد از او قرار دارد.

مرجع این نظرسنجی کاملاً مشخص نیست. برخی رسانه‌های داخلی گفته‌اند که نظرسنجی یاد شده را صدا و سیمای جمهوری اسلامی انجام داده است.

علی نیکزاد، رئیس ستاد رئیسی هم در پاسخ گفته است که به تولیت آستان قدس تکلیف شده در انتخابات ریاست جمهوری حضور داشته باشد و قصد دارد تا آخر بایستد و «به هیچ‌وجه قصد کناره‌گیری» ندارد.

ابراهیم رئیسی در سخنانی که در بیرجند ایراد کرد، به صراحت گفته بود که در مقام تولیت آستان قدس، هم از موقعیت مادی خوبی برخوردار بوده و هم اینکه در جوار امام رضا موقعیت معنوی داشته، اما با این حال به او «تکلیف» شده که در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران شرکت کند.

گفته می‌شود که قرارگاه ثارالله و حفاظت اطلاعات سپاه خواهان ریاست جمهوری ابراهیم رئیسی‌اند. فرمانده سپاه پاسداران اما تأکید کرده که سپاه در انتخابات دخالت نمی‌کند.

وعده‌های انتخاباتی دو نامزد اصول‌گرا شبیه هم است. قالیباف وعده داده بود که پنج میلیون شغل ایجاد می‌کند و به هر ایرانی که در جستجوی کار است، ۲۵۰ هزار تومان ماهانه می‌پردازد. ابراهیم رئیسی، یک روز بعد با اعلام برنامه انتخاباتی‌اش روی دست شهردار تهران بلند شد و وعده ایجاد ۶ میلیون شغل را داد. او همچنین از سه برابر کردن یارانه سه دهک اول سخن گفته بود.

این وعده‌ها اما واکنش‌هایی را برانگیخت. علی لاریجانی، صادق لاریجانی، محمد رضا باهنر و حتی ناصر مکارم شیرازی هم دو نامزد اصول‌‌گرا را از وعده‌های مردم‌پسندانه برحذر داشتند و آن‌ها را به واقع‌بینی و صداقت دعوت کردند.

ابراهیم رئیسی در نشست انتخاباتی با اعضای «فراکسیون ولایت» مجلس شورای اسلامی، به ولایتمداران اطمینان داده بود که در رقابت با محمد باقر قالیباف مشکلی پیش نمی‌آید.

نظرسنجی درباره کاندیداهای نظام برای انتخابات ریاست جمهوری

موضع سیاسی و منش و جهان‌بینی این کاندیداهای نظام برای انتخابات ریاست جمهوری را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

بیشتر بخوانید، در صفحه ویژه انتخابات

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.