ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«جیش‌العدل یکی از مرزبانان را ربوده است»

خبرگزاری میزان، وابسته به قوه قضائیه ایران در مورد حمله به مرزبانان ایرانی در مرز پاکستان گفته است یکی از سربازان حاضر در محل حادثه مفقود شده و هیچ اطلاعی از او در دست نیست.

خبرگزاری میزان، وابسته به قوه قضائیه ایران در مورد حمله به مرزبانان ایرانی در مرز پاکستان گفته است یکی از سربازان حاضر در محل حادثه مفقود شده و هیچ اطلاعی از او در دست نیست.

مرزبانان ایران ـ عکس از آرشیو

«میزان» نوشته است آمار کشته‌شدگان این حمله ۱۰ نفر و تعداد مجروحان دو نفر اعلام شد اما دادستان زاهدان و مسئولان مرزبانی آمار کشته‌شدگان را ۹ نفر اعلام کردند. «فردای روز حادثه مسئولان مرزبانی کشور مدعی شدند یکی از سربازان حاضر در محل حادثه مفقود شده و هیچ اطلاعی از او در دست نیست.»

بنا به این گزارش نیروهای هنگ مرزی میرجاوه به جست‌وجوی گسترده محل حادثه و اطراف آن پرداختند اما هیچ ردی از سرباز مفقود شده که نام او «براتی» عنوان شده نیافتند.

این گزارش به‌نقل از سرباز مجروح این حادثه به نام داود باشتنی نوشته است: «وقتی تروریست‌ها به سمت ما حمله کردند، تنها توانستم در قسمت جنگلی و پشت درختان مخفی شوم. بعد از این‌که تروریست‌ها نیروها را به شهادت رساندند، به آن‌ها تیر خلاصی زدند. در دقایق آخر دیدم که آن‌ها یکی از سربازان را که زنده بود با خود بردند.»

بنا بر گزارش‌های رسمی، افراد گروه جیش‌العدل شامگاه چهارشنبه ۶ اردیبهشت در منطقه مرزی میرجاوه واقع در شرق استان سیستان و بلوچستان و در ۷۵ کیلومتری جنوب شرقی شهر زاهدان به ۱۱ نفر از مرزبانان ایران حمله کرده و ۱۰ نفر از آن‌ها را کشتند. حال یکی از مجروحان نیز وخیم گزارش شده بود.

مهاجمان پس از حمله با استفاده از پوشش جنگلی منطقه به پاکستان گریختند.

جیش‌العدل از جمله گروه‌هایی است که می‌گوید برای دفاع از حقوق بلوچ‌ها در ایران مبارزه می‌کند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.