ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بازداشت حدود ۲۰ نفر از شهروندان عرب شهرستان شوشتر

شماری از شهروندان عرب شهرستان شوشتر که گفته می‌شود اغلب سنی هستند از سوی نیروهای اداره اطلاعات بازداشت شده‌اند. از دلیل بازداشت و محل نگهداری آن‌ها اطلاعی در دست نیست.

شماری از شهروندان عرب شهرستان شوشتر که گفته می‌شود اغلب سنی مذهب هستند در یک هفته گذشته از سوی نیروهای اداره اطلاعات بازداشت شده‌اند. از دلیل بازداشت و محل نگهداری آن‌ها اطلاعی در دست نیست.

عکس از آزشیو

خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران گزارش کرده است که سپیده‌دم روز سه‌شنبه پنجم اردیبهشت ماه ۹۶، نیروهاى قرارگاه «ابوالفضل العباس» وابسته به وزارت اطلاعات، همراه با نیروهایى از بسیج به کوى علم‌الهدى در جنوب شهر شوشتر اعزام شده‌اند و حدود ۲۰ نفر از شهروندان عرب سنی مذهب را در هنگام برگزارى نماز جماعت بازداشت و به محل نامعلومی منتقل کرده‌اند.

یک منابع نزدیک به خانواده بازداشت‌شدگان گفته است که این شهروندان بعد از برگزارى کلاس‌هاى قرآن و آموزش زبان عربى در حال اقامه نماز جماعت به سبک اهل سنت بوده‌اند که مورد یورش نیروهاى امنیتى قرار گرفته‌اند و ضمن بازداشت، موبایل‌های‌شان ضبط شده است.

هرانا هویت برخی از این بازداشت‌شدگان را احراز کرده است: «رمضان سوارى، رسول سوارى، سعید سوارى، عبدالکریم کعبى، بشیر سوارى، احمد چلداوى، سعید سوارى، حسن کعبى، على کعبى و صاحب کعبى.»

از سوی دیگر روز پنج‌شنبه ۳۱ فروردین ماه امسال هم نیروهاى اداره اطلاعات سه فعال اهوازى (حسین کعبی ۲۶ ساله، رحیم کعبى ۲۳ ساله و محمد کعبى ۲۲ ساله) را در روستاى «گوریه» مرکز بخش شعیبیه تابع شهرستان شوشتر بازداشت و به مکان نامعلومى منتقل کردند.

مراجعه خانواده این شهروندان بازداشت شده به مراجع و مراکز امنیتى برای گرفتن خبر و روشن شدن سرنوشت‌شان تاکنون بی‌نتیجه مانده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • Reza

    آهای مردم همیشه سرگردان و خفته و افسرده و غمگین ایران، فقط به پا خیزید که فردا دیر است ای مردم ایران من که دیگه از دست شما مردم بی خرد و ترسو و بت پرست هنگ کردم هر