ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

درگیری پلیس و معترضان برزیلی در روز اعتصاب عمومی

رئیس‌جمهوری راست‌گرای برزیل در تلاش برای تصویب تمهیدات ریاضتی در کنگره این کشور است. کارگران برزیل پس از دو دهه در تمام ایالات دست به اعتصاب عمومی زدند و معترضان به خیابان ریختند.

معترضان برزیلی در چندین شهر این کشور علیه سیاست‌های ریاضتی دولت جدید به خیابان آمدند. این اعتراضات که به درگیری با نیروهای پلیس انجامید، در روز اعتصاب عمومی در برزیل بود.

درگیری یک معترض با پلیس - عکس: AFP

اعتصاب عمومی جمعه، ۲۸ آوریل پس از دو دهه در برزیل روی داد. در سائوپائولو، اعتصاب‌کنندگان و دیگر معترضان خشمگین در برابر محل اقامت میشل تامر، رئیس‌جمهوری برزیل دست به راهپیمایی زدند و علیه او شعار دادند.

رئیس‌جمهوری راست‌گرای این کشور در حال تلاش برای تصویب تمهیدات ریاضتی در کنگره این کشور است. او که پس از بیرون‌راندن دیلما روسف، رئیس‌جمهوری سابق چپ‌گرا بر سر کار آمده، به دنبال تضعیف قوانین کاری و کوچک‌کردن نظام بازنشستگی و کاستن از مزایای آن است.

در برزیل، بسیاری در دهه ۵۰ زندگی خود با مزایای کامل همچون شاغلان بازنشسته می‌شوند. تامر می‌خواهد سن بازنشستگی را افزایش و حقوق و مزایای بازنشستگان را کاهش دهد.

اتحادیه‌های کارگری فراخوان اعتصاب عمومی دادند و معترضان به خیابان‌ها ریختند. در مرکز ریو دوژانیرو پلیس با گاز اشک‌آور و گلوله‌های لاستیکی به معترضان حمله کرد و از آن سو، دست‌کم هشت اتوبوس به آتش کشیده شد.

اتحادیه‌های کارگری گفتند که اعتصاب موفق بوده و میلیون‌ها کارگر و کارمند در صنایع کلیدی همچون خودروسازی، نفت، مدارس و حتی بانک‌ها در تمام ۲۶ ایالت برزیل و بخش فدرال این کشور به آن پیوستند.

منتقدان تامر بیرون‌راندن دیلما روسف به دلیل تخلفات بودجه‌ای را یک «کودتا» می‌خوانند و می‌گویند دولت راست‌گرا مشروعیت ندارد و مردم برزیل به اصلاحات مدنظر آنها رأی نداده‌اند.

با این حال، تامر و اعضای کابینه‌اش گفتند که اعتصاب شکست خورده و آنها به مسیر پیش‌گرفته ادامه می‌دهند.

آخرین اعتصاب عمومی برزیل در ۱۹۹۶، علیه خصوصی‌سازی‌ها و اصلاحات قانون کار تحت ریاست‌جمهوری فرناندو هنریک کاردوسو رخ داد.

بیشتر بخوانید

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.