ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مجلس ايران «تخلف» احمدی‌نژاد در وزارت نفت را به قوه قضائيه ارسال کرد

<p>مجلس ايران، چهارشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۰ &laquo;تخلف&raquo; محمود احمدی&zwnj;نژاد، رئيس&zwnj;جمهوری ايران درباره معرفی نکردن سرپرست وزارت نفت را به قوه قضائيه ارجاع داد.</p> <!--break--> <p>&nbsp;</p> <p>به گزارش خبرگزاری مهر، نمايندگان مجلس با ۱۶۵ رأی موافق، يک رأی مخالف و ۱۳ رای ممتنع از ۱۹۸ نماينده حاضر در مجلس، گزارش کمسيون انرژی را درباره &laquo;تخلف&raquo; احمدی&zwnj;نژاد در وزارت نفت را تأييد کردند و این گزارش را برای پيگيری به قوه قضائيه ارجاع دادند.<br /> <br /> ۱۱ نفر از نمايندگان مجلس به تازگی در نامه&zwnj;ای، سرپرستی رئیس&zwnj;جمهور در وزارت نفت را &laquo;نقض آشکار قانون اساسی&raquo; نامیده بودند و خواهان رسیدگی مجلس به این ماجرا شده بودند.</p> <p><br /> بنا بر این گزارش، کمیسیون انرژی مجلس، این نامه را بررسی و اعلام کرده: &laquo;چون آقای احمدی&zwnj;نژاد در قالب وزير نفت دستوراتی صادر کرده و خواهند کرد که از مصاديق بارز دخل و تصرف غير قانونی در اموال دولتی تلقی می&zwnj;شود، بنابراين موضوع مطروحه توسط ۱۱ نفر از نمايندگان مجلس در زمينه نقض قانون اساسی توسط رياست&zwnj;جمهوری وارد تشخيص داده شد.&raquo;</p> <blockquote> <p>۱۱ نفر از نمايندگان مجلس به تازگی در نامه&zwnj;ای، سرپرستی رئیس&zwnj;جمهور در وزارت نفت را &laquo;نقض آشکار قانون اساسی&raquo; نامیده بودند</p> </blockquote> <p>کميسيون انرژی مجلس در اين گزارش افزوده رئيس&zwnj;جمهور بايد هر چه &laquo;سريع&zwnj;تر&raquo; وزير يا سرپرست وزارت نفت را مشخص کند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>محمود احمدی&zwnj;نژاد، رئيس&zwnj;جمهوری ايران شامگاه يکشنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۰ در يک گفت&zwnj;&zwnj;وگوی زنده که از تلويزيون دولتی ايران پخش شد، گفت خودش سرپرستی وزارت نفت را بر عهده گرفته است.</p> <p><br /> احمدی&zwnj;نژاد پس از مطرح شدن بحث ادغام وزارت&zwnj;خانه&zwnj;ها، اين تصميم را گرفت. مسعود میرکاظمی که پیش از این وزیر نفت بود از کار برکنار شده است.</p> <p><br /> اما پس از آنکه احمدی&zwnj;نژاد گفت خودش سرپرستی وزارت نفت را بر عهده گرفته، عباس&zwnj;علی کدخدايی، سخنگوی شورای نگهبان گفت رئيس&zwnj;جمهوری نمی&zwnj;تواند شخصاً سرپرستی وزارت&zwnj;خانه&zwnj;هايی را که وزير ندارند، برعهده گيرد.</p> <p><br /> با این حال احمدی&zwnj;نژاد، نظر شورای نگهبان را نپذیرفته و همچنان سرپرست وزارت نفت است.</p> <p>&nbsp;</p> <p>همچنین فاطمه بداغی، معاون حقوقی رئيس&zwnj;جمهور ايران هفته گذشته گفت: &laquo;دولت تصميم خود را در خصوص سرپرستی وزارت نفت اعلام کرده و موضوع پايان يافته تلقی می&zwnj;شود.&raquo;<br /> &nbsp;</p>

مجلس ايران، چهارشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۰ «تخلف» محمود احمدی‌نژاد، رئيس‌جمهوری ايران درباره معرفی نکردن سرپرست وزارت نفت را به قوه قضائيه ارجاع داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، نمايندگان مجلس با ۱۶۵ رأی موافق، يک رأی مخالف و ۱۳ رای ممتنع از ۱۹۸ نماينده حاضر در مجلس، گزارش کمسيون انرژی را درباره «تخلف» احمدی‌نژاد در وزارت نفت را تأييد کردند و این گزارش را برای پيگيری به قوه قضائيه ارجاع دادند.

۱۱ نفر از نمايندگان مجلس به تازگی در نامه‌ای، سرپرستی رئیس‌جمهور در وزارت نفت را «نقض آشکار قانون اساسی» نامیده بودند و خواهان رسیدگی مجلس به این ماجرا شده بودند.

بنا بر این گزارش، کمیسیون انرژی مجلس، این نامه را بررسی و اعلام کرده: «چون آقای احمدی‌نژاد در قالب وزير نفت دستوراتی صادر کرده و خواهند کرد که از مصاديق بارز دخل و تصرف غير قانونی در اموال دولتی تلقی می‌شود، بنابراين موضوع مطروحه توسط ۱۱ نفر از نمايندگان مجلس در زمينه نقض قانون اساسی توسط رياست‌جمهوری وارد تشخيص داده شد.»

۱۱ نفر از نمايندگان مجلس به تازگی در نامه‌ای، سرپرستی رئیس‌جمهور در وزارت نفت را «نقض آشکار قانون اساسی» نامیده بودند

کميسيون انرژی مجلس در اين گزارش افزوده رئيس‌جمهور بايد هر چه «سريع‌تر» وزير يا سرپرست وزارت نفت را مشخص کند.

محمود احمدی‌نژاد، رئيس‌جمهوری ايران شامگاه يکشنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۰ در يک گفت‌‌وگوی زنده که از تلويزيون دولتی ايران پخش شد، گفت خودش سرپرستی وزارت نفت را بر عهده گرفته است.

احمدی‌نژاد پس از مطرح شدن بحث ادغام وزارت‌خانه‌ها، اين تصميم را گرفت. مسعود میرکاظمی که پیش از این وزیر نفت بود از کار برکنار شده است.

اما پس از آنکه احمدی‌نژاد گفت خودش سرپرستی وزارت نفت را بر عهده گرفته، عباس‌علی کدخدايی، سخنگوی شورای نگهبان گفت رئيس‌جمهوری نمی‌تواند شخصاً سرپرستی وزارت‌خانه‌هايی را که وزير ندارند، برعهده گيرد.

با این حال احمدی‌نژاد، نظر شورای نگهبان را نپذیرفته و همچنان سرپرست وزارت نفت است.

همچنین فاطمه بداغی، معاون حقوقی رئيس‌جمهور ايران هفته گذشته گفت: «دولت تصميم خود را در خصوص سرپرستی وزارت نفت اعلام کرده و موضوع پايان يافته تلقی می‌شود.»
 

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.