ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«علت تأخير هواپيمای آنگلا مرکل اشتباه خلبان بود»

<p>سخنگوی کميسيون امنيت ملی مجلس ايران گفت اشتباه خلبان باعث معطل شدن هواپيمای آنگلا مرکل شد.</p> <!--break--> <p><br /> به گزارش خبرگزاری مهر، کاظم جلالی، سخنگوی کميسيون امنيت ملی مجلس ايران دليل بروز مشکل در پرواز روز گذشته آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان و همراهانش از آلمان به هند را &laquo;اشتباه بودن کد اعلام شده از سوی خلبان&raquo; عنوان کرد.</p> <p><br /> وی در مورد عدم اجازه به هواپيمای حامل صدر اعظم آلمان برای عبور از مرز هوايی ايران گفت: &laquo;چون ساعت پرواز تغييراتی داشته است در نتيجه خلبان کدی که اعلام کرده بود اشتباه بوده و بر اساس آن معطلی&zwnj;هايی بروز کرده است.&raquo;</p> <p><br /> روز گذشته رامين مهمان&zwnj;پرست، سخنگوی وزارت امور خارجه ايران علت وقفه در عبور هواپيمای آنگلا مرکل از فراز خاک ايران را &laquo;مشکل فنی&raquo; عنوان نمود.</p> <p><br /> وی گفت: &laquo;مشکل به&zwnj;وجود آمده در مورد ايجاد وقفه در پرواز خانم آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان برای عبور از فضای جمهوری اسلامی ايران تنها ناشی از يک مشکل فنی بوده است که بلافاصله مرتفع گرديد و پرواز مذکور توانست به مسير خود ادامه دهد.&raquo;</p> <blockquote> <p><br /> وزیر امور خارجه آلمان گفته بود جلوگیری از ادامه پرواز هواپیمای خانم مرکل برای ایران &laquo;پیامد دیپلماتیک&raquo; خواهد داشت</p> </blockquote> <p>مهمان&zwnj;پرست افزود: &laquo;مجوزهای لازم برای عبور هواپيمای حامل خانم مرکل از فضای جمهوری اسلامی ايران از قبل و به موقع صادر و به اطلاع سفارت آلمان در تهران رسيده بود.&raquo;</p> <p><br /> روز گذشته سفر صدر اعظم آلمان به هندوستان با يک مانع غير منتظره از سوی جمهوری اسلامی ايران روبه&zwnj;رو گرديد.</p> <p><br /> جمهوری اسلامی ايران به هواپيمای ايرباس ۳۴۰ صدر اعظم آلمان و همراهانش اجازه عبور از حريم هوايی اين کشور را نداد.</p> <p><br /> اين هواپيما دو ساعت بر فراز خاک ترکيه در گردش ماند تا جمهوری اسلامی اجازه عبور از روی خاک ايران را صادر کرد.</p> <p><br /> آنگلا مرکل در اين&zwnj;باره گفت: &laquo;تاکنون چنين موردی را تجربه نکرده بودم؛ خلبان&zwnj;ها نيز چنين تجربه&zwnj;ای نداشتند.&raquo;</p> <p><br /> گيدو وستروله، وزير امور خارجه آلمان روز گذشته در همين رابطه سفیر ایران در برلین را فراخواند و از وی در مورد اين اقدام دولت ايران توضیخ خواست.</p> <p><br /> وزیر امور خارجه آلمان اين موضوع را &laquo;مغایر با تمامی روال&zwnj;ها و قواعد بین&zwnj;المللی&raquo; دانست و گفت جلوگیری از ادامه پرواز هواپیمای خانم مرکل برای ایران &laquo;پیامد دیپلماتیک&raquo; خواهد داشت. <br /> &nbsp;</p>

سخنگوی کميسيون امنيت ملی مجلس ايران گفت اشتباه خلبان باعث معطل شدن هواپيمای آنگلا مرکل شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، کاظم جلالی، سخنگوی کميسيون امنيت ملی مجلس ايران دليل بروز مشکل در پرواز روز گذشته آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان و همراهانش از آلمان به هند را «اشتباه بودن کد اعلام شده از سوی خلبان» عنوان کرد.

وی در مورد عدم اجازه به هواپيمای حامل صدر اعظم آلمان برای عبور از مرز هوايی ايران گفت: «چون ساعت پرواز تغييراتی داشته است در نتيجه خلبان کدی که اعلام کرده بود اشتباه بوده و بر اساس آن معطلی‌هايی بروز کرده است.»

روز گذشته رامين مهمان‌پرست، سخنگوی وزارت امور خارجه ايران علت وقفه در عبور هواپيمای آنگلا مرکل از فراز خاک ايران را «مشکل فنی» عنوان نمود.

وی گفت: «مشکل به‌وجود آمده در مورد ايجاد وقفه در پرواز خانم آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان برای عبور از فضای جمهوری اسلامی ايران تنها ناشی از يک مشکل فنی بوده است که بلافاصله مرتفع گرديد و پرواز مذکور توانست به مسير خود ادامه دهد.»

مهمان‌پرست افزود: «مجوزهای لازم برای عبور هواپيمای حامل خانم مرکل از فضای جمهوری اسلامی ايران از قبل و به موقع صادر و به اطلاع سفارت آلمان در تهران رسيده بود.»

روز گذشته سفر صدر اعظم آلمان به هندوستان با يک مانع غير منتظره از سوی جمهوری اسلامی ايران روبه‌رو گرديد.

جمهوری اسلامی ايران به هواپيمای ايرباس ۳۴۰ صدر اعظم آلمان و همراهانش اجازه عبور از حريم هوايی اين کشور را نداد.

اين هواپيما دو ساعت بر فراز خاک ترکيه در گردش ماند تا جمهوری اسلامی اجازه عبور از روی خاک ايران را صادر کرد.

آنگلا مرکل در اين‌باره گفت: «تاکنون چنين موردی را تجربه نکرده بودم؛ خلبان‌ها نيز چنين تجربه‌ای نداشتند.»

گيدو وستروله، وزير امور خارجه آلمان روز گذشته در همين رابطه سفیر ایران در برلین را فراخواند و از وی در مورد اين اقدام دولت ايران توضیخ خواست.

وزیر امور خارجه آلمان اين موضوع را «مغایر با تمامی روال‌ها و قواعد بین‌المللی» دانست و گفت جلوگیری از ادامه پرواز هواپیمای خانم مرکل برای ایران «پیامد دیپلماتیک» خواهد داشت.
 

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • کاربر مهمان

    <p>با سلام </p> <p>تا کنون که حکومت اوباش و اازل توانسته همه دنیا را بترساند و مرعوب خود کند. اما این حکومت به قدری تهی از ارزشها شده که هر بادی از هر جهتی که بوزد آنرا سرنگون خواهد کرد. حالا هم که "گل بود و به سبزه نیز آراسته شد." این کارهای اوباشان هیچ عایدی جز دشمن تراشی نخواهد داشت و سرانجام دنیا به صورت یکپارچه در مثابل این هیولای پوچ خواهد ایستاد. همین امروز هم اوباش دست به چنازه دزدی زدند تا مبادا تشییع یک جنازه سکان لرزان حکومت خلیفه را بیشتر بلرزاند. در تشییع جنازه اقای سحابی دختر ایشان که توسط مامورین مورد ضرب و جراحت قرار گرفته بود در واقع کشته شد گرچه اخبار آن را به شکل "درگذشت" گزارش دادند. در کجای دنیا فردی را در هنگاه تشییع جنازه پدرش مورد آزار و اذیت قرار میدهند!؟ </p>

  • کاربر مهمان

    <p>مملكته داريم!!!!</p>

  • کاربر مهمان

    <p>خوب است آقای مهمان پرست وآقای جلالی روزنامه کیهانِ یازدهم خرداد را بخوانندکه باچه افتخاری ازاین اقدام دشمن شکن سخن گفته است. </p> <p>درمملکتی که فقط دولت حق حرف زدن دارد،هیچ حرفی را باور نکنید. دکتر شریعتی </p>