ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

شیرین عبادی: مردم را وادار کرده‌اند بین بد و بدتر انتخاب کنند

رئیس کانون مدافعان حقوق بشر و برنده جایزه صلح نوبل می‌گوید مهم‌ترین نامزدهای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران سابقه حقوق بشری قابل قبولی ندارند.

کمپین بین‌المللی حقوق بشر با شیرین عبادی، حقوقدان ایرانی و برنده جایزه صلح نوبل درباره سابقه چهار نامزد از میان شش نامزدی که شورای نگهبان صلاحیت آن‌ها را در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران تأیید کرده گفت‌وگویی انجام داده. شیرین عبادی در این گفت‌وگو می‌گوید ابراهیم رئیسی، محمد باقر قالیباف، حسن روحانی و مصطفی میرسلیم کارنامه حقوق بشری قابل قبولی ندارند.

شیرین عبادی، رئیس کانون مدافعان حقوق بشر

نظر رئیس کانون مدافعان حقوق بشر درباره کارنامه حقوق بشری چهار نامزد انتخابات ریاست جمهوری ایران:

  • ابراهیم رئیسی:

«دخالت او در فجایع و کشتار زندانیان سیاسی عقیدتی در سال‌های دهه ۱۳۶۰  از یادها نمی‌رود. زمانی که دسته دسته جوانان را به علت داشتن افکار انتقادی علیه حکومت روانه قبرستان‌ها کردند و حتی حاضر نشدند قبر بسیاری از کشته‌شدگان را به خانوادهایشان نشان بدهند.»

  •  حسن روحانی:

«وزارت اطلاعات که زیرمجموعه دولت آقای روحانی است باعث دستگیری بسیاری از خبرنگاران و فعالان مدنی شده و آقای روحانی نمی‌تواند از این مساله شانه خالی کند و بگوید که قوه قضائیه اینها را محکوم کرده، زیرا که شاکی اینها وزارت اطلاعات است. از جمله همکار من نرگس محمدی که سال‌هاست در زندان است، شاکی او وزارت اطلاعات، زیر مجموعه دولت آقای روحانی است و همچنین بسیاری دیگر که به وسیله مأموران وزارت اطلاعات دستگیر و روانه زندان شده‌اند. ما اینها را نمی‌بایست فراموش کنیم و فقط به قوه قضائیه نسبت دهیم.»

  • مصطفی میرسلیم:

«آقای میرسلیم در زمانی که وزیر ارشاد بود به جلاد کتاب و روزنامه معروف بود.»

  • محمد باقر قالیباف:

«آقای قالیباف که سوءاستفاده‌های نجومی ایشان واقعاً باعث شرم تمام کارکنان شهرداری است که با زحمات زیاد سعی می‌کنند وظیفه خودشان را انجام دهند ولیکن نمی‌دانند که چه شخص نادرستی بر آنها ریاست می‌کند.»

شیرین عبادی سرانجام در گفت‌وگو با کمپین بین‌المللی حقوق بشر می‌گوید:

«همواره مردم را وادار کرده‌اند که بین بد و بدتر انتخاب کنند و این نیست مگر نتیجه نظارت استصوابی شورای نگهبان که هم برخلاف تعهدات بین‌المللی دولت ایران در زمینه حقوق بشر است و هم برخلاف قانون اساسی ایران.»

شورای نگهبان شامگاه ۳۱ فروردین صلاحیت شش کاندیدای شرکت در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری را تأیید کرد. علاوه بر چهار نامزد یاد شده، صلاحیت اسحاق جهانگیری و مصطفی هاشمی‌تبا نیز تأیید شده است.

دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران ۲۹ اردیبهشت برگزار می‌شود.

موضع سیاسی و منش و جهان‌بینی این کاندیداهای نظام برای انتخابات ریاست جمهوری را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

بیشتر بخوانید، در صفحه ویژه انتخابات

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.