ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«سازمان میراث فرهنگی، حیاط خلوت تخلفات دولت است»

<p>روزنامه مردم&zwnj;سالاری در شماره پنج&zwnj;شنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۰ به نقل از علی مطهری، نماينده مجلس نوشته است: &laquo; سازمان ميراث فرهنگی به حيات خلوت دولت برای انجام تخلفات تبديل شده است.&raquo;</p> <!--break--> <p>&nbsp;</p> <p>اين <a href="http://www.mardomsalari.com/Template1/News.aspx?NID=106580" target="_blank" rel="noopener">روزنامه </a>به نقل از مطهری افزوده برخی &laquo;تخلفات&raquo; در سازمان ميراث فرهنگی صورت می&zwnj;گيرد و مجلس هم &laquo;نمی&zwnj;تواند&raquo; کاری انجام دهد.</p> <p><br /> اين نماينده مجلس &laquo;بهترين&raquo; راه برای نظارت بر سلازمان ميراث فرهنگی و گردشگری، ادغام آن در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دانسته است: &laquo;به صلاح کشور است که سازمان ميراث فرهنگی به وزارت ارشاد ملحق شود.</p> <p><br /> روح&zwnj;الله احمزاده کرمانی، رئيس کنونی سازمان ميراث فرهنگی و گردشگری ايران است. پيش از اين و در دولت احمدی&zwnj;نژاد، اسفنديار رحيم مشايی و حميد بقايی رئيس اين سازمان بودند. به تازگی برخی منابع خبری از &laquo;تخلفات مالی&raquo; مشايی و بقايی در سازمان ميراث فرهنگی و گردشگری خبر داده&zwnj;اند اما بقاييی اين خبرها را رد کرده است.</p> <blockquote> <p>علی مطهری: برخی تخلفات در سازمان ميراث فرهنگی صورت می&zwnj;گيرد و مجلس هم نمی&zwnj;تواند کاری انجام دهد</p> </blockquote> <p>مطهری همچنين گفته طرح ادغام سازمان ميراث فرهنگی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، &laquo;منافاتی&raquo; با اهميت حوزه ميراث فرهنگی و گردشگری ندارد و ادامه عملکرد آن تحت نظارت وزارت ارشاد بستگی به مديريت وزير خواهد داشت.</p> <p><br /> به گفته وی &laquo;اگر وزير موفق و قوی وجود داشته باشد، به گمان من آسيبی به حوزه ميراث فرهنگی وارد نمی&zwnj;شود.&raquo;</p> <p><br /> مطرح شدن احتمال ادغام سازمان ميراث فرهنگی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اعتراض دانش&zwnj;آموختگان باستان&zwnj;شناسی را به دنبال داشته است: &laquo;به عنوان گروهی از دانش&zwnj;آموختگان و متخصصان باستان&zwnj;شناسی خواستار آن هستيم که اقدامات ناآگاهانه، ناکارشناسانه و سياسی مديران قبلی اين سازمان با رويه&zwnj;ای مشابه پاسخ داده نشود.&raquo;</p> <p><br /> همچنين محمد حسنی، وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی نيز گفته است دولت موافق اين ادغام نيست.<br /> وی گفته است: &laquo;پيشنهاددهندگان اين طرح بايد به اين نکته توجه کنند که فعاليت&zwnj;های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در عرصه&zwnj;های مختلف بسيار متنوع است و اضافه شدن يک سازمان ديگر بسياری از فعاليت&zwnj;های اين حوزه را تحت&zwnj;الشعاع قرار می&zwnj;دهد.&raquo;</p> <p><br /> سازمان ميراث فرهنگی، صنايع دستی و گردشگری ايران در سال ۱۳۸۲ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جداد شد. حسين مرعشی اولين رئيس اين سازمان بود که با انتخاب محمود احمدی&zwnj;نژاد به عنوان رئيس&zwnj;جمهور در سال ۱۳۸۴ از کار برکنار شد.</p> <p><strong><br /> مطالب ديگر مطبوعات:<br /> روزنامه ابتکار؛ <a href="http://www.ebtekarnews.com/Ebtekar/News.aspx?NID=82372" target="_blank" rel="noopener">سه سناريو برای روابط ايران و مصر </a><br /> روزنامه جام جم؛ <a href="http://www.jamejamonline.ir/papertext.aspx?newsnum=100845068347" target="_blank" rel="noopener">پديده&zwnj;ای خطرناک&zwnj;تر از زلزله در کرمان در راه است</a></strong></p> <p>&nbsp;</p>

روزنامه مردم‌سالاری در شماره پنج‌شنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۰ به نقل از علی مطهری، نماينده مجلس نوشته است: « سازمان ميراث فرهنگی به حيات خلوت دولت برای انجام تخلفات تبديل شده است.»

اين روزنامه به نقل از مطهری افزوده برخی «تخلفات» در سازمان ميراث فرهنگی صورت می‌گيرد و مجلس هم «نمی‌تواند» کاری انجام دهد.

اين نماينده مجلس «بهترين» راه برای نظارت بر سلازمان ميراث فرهنگی و گردشگری، ادغام آن در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دانسته است: «به صلاح کشور است که سازمان ميراث فرهنگی به وزارت ارشاد ملحق شود.

روح‌الله احمزاده کرمانی، رئيس کنونی سازمان ميراث فرهنگی و گردشگری ايران است. پيش از اين و در دولت احمدی‌نژاد، اسفنديار رحيم مشايی و حميد بقايی رئيس اين سازمان بودند. به تازگی برخی منابع خبری از «تخلفات مالی» مشايی و بقايی در سازمان ميراث فرهنگی و گردشگری خبر داده‌اند اما بقاييی اين خبرها را رد کرده است.

علی مطهری: برخی تخلفات در سازمان ميراث فرهنگی صورت می‌گيرد و مجلس هم نمی‌تواند کاری انجام دهد

مطهری همچنين گفته طرح ادغام سازمان ميراث فرهنگی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، «منافاتی» با اهميت حوزه ميراث فرهنگی و گردشگری ندارد و ادامه عملکرد آن تحت نظارت وزارت ارشاد بستگی به مديريت وزير خواهد داشت.

به گفته وی «اگر وزير موفق و قوی وجود داشته باشد، به گمان من آسيبی به حوزه ميراث فرهنگی وارد نمی‌شود.»

مطرح شدن احتمال ادغام سازمان ميراث فرهنگی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اعتراض دانش‌آموختگان باستان‌شناسی را به دنبال داشته است: «به عنوان گروهی از دانش‌آموختگان و متخصصان باستان‌شناسی خواستار آن هستيم که اقدامات ناآگاهانه، ناکارشناسانه و سياسی مديران قبلی اين سازمان با رويه‌ای مشابه پاسخ داده نشود.»

همچنين محمد حسنی، وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی نيز گفته است دولت موافق اين ادغام نيست.
وی گفته است: «پيشنهاددهندگان اين طرح بايد به اين نکته توجه کنند که فعاليت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در عرصه‌های مختلف بسيار متنوع است و اضافه شدن يک سازمان ديگر بسياری از فعاليت‌های اين حوزه را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد.»

سازمان ميراث فرهنگی، صنايع دستی و گردشگری ايران در سال ۱۳۸۲ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جداد شد. حسين مرعشی اولين رئيس اين سازمان بود که با انتخاب محمود احمدی‌نژاد به عنوان رئيس‌جمهور در سال ۱۳۸۴ از کار برکنار شد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.