ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

هاله سحابی شبانه دفن شد

<p>هاله سحابی، دختر عزت&zwnj;الله سحابی که روز گذشته در مراسم خاک&zwnj;سپاری پدرش درگذشته بود، شامگاه چهارشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۰ دفن شد.</p> <!--break--> <p>&nbsp;</p> <p>به گزارش منابع خبری مخالفان حکومت ايران، &laquo;خانواده سحابی قصد تشييع جنازه هاله را داشتند اما مأموران امنيتی با توسل به زور، پيکر وی را از خانواده گرفته و جنازه را برای دفن به لواسان منتقل کردند.&raquo;</p> <p><br /> هاله سحابی صبح روز چهارشنبه ۱۱ خرداد و در مراسم خاک&zwnj;سپاری پدرش پس از درگيری با نيروهای &laquo;لباس شخصی&raquo; درگذشت.</p> <p><br /> منابع دولتی ايران علت مرگ خانم سحابی را &laquo;ايست قلبی&raquo; اعلام کرده&zwnj;اند اما برخی از بستگان وی می&zwnj;گويند مرگ هاله سحابی بر اثر &laquo;ضرب و شتم&raquo; نيروهای امنيتی بوده است.</p> <p><br /> يحيی شامخی، فرزند هاله سحابی در اين&zwnj;باره به تارنمای ميزان خبر گفته است: &laquo;موقعی که پيکر مهندس (عزت&zwnj;الله سحابی) را برای تشييع بيرون آورديم مأموران جلوگيری کردند و اجازه تشييع ندادند، جروبحث شديد شد و فضا متشنج بود. خيلی اذيت کردند و بالاخره جنازه را به زور کشيدند و بردند.&raquo;</p> <p>&nbsp;</p> <p>آقای شامخی افزود: &laquo;جنازه را که به زور کشيدند مادرم افتاد. بی&zwnj;هوش بود، تا پزشکان علت فوت را ايست قلبی اعلام نمودند.&raquo;</p> <blockquote> <p>محمد خاتمی، رئیس&zwnj;جمهوری پیشین ایران طی پیامی، &laquo;درگذشت تأسف&zwnj;برانگیز&raquo; هاله سحابی را &laquo;مصیبت مضاعفی&raquo; برای خانواده سحابی توصیف کرد</p> </blockquote> <p>وی همچنين روز چهارشنبه به تارنمای جنبش راه سبز (جرس) گفت پزشکان &laquo;معتمد&raquo; خانواده سحابی علت مرگ مادرش را &laquo;ايست قلبی&raquo; اعلام کرده&zwnj;اند.</p> <p><br /> اما فريدون سحابی، عموی هاله به جرس گفته در مراسم خاک&zwnj;سپاری عزت&zwnj;الله سحابی، نيروهای لباس شخصی با &laquo;مشت&raquo; به &laquo;پهلوی&raquo; خانم سحابی ضربه زده&zwnj;اند و همين باعث مرگ وی شده است.</p> <p><br /> در همين حال مارک تونر، سخنگوی وزارت امور خارجه آمريکا روز چهارشنبه خواهان تحقيق حکومت ايران درباره مرگ هاله سحابی شد.</p> <p><br /> مخالفان حکومت ايران نيز از مرگ خانم سحابی به عنوان &laquo;شهادت&raquo; نام می&zwnj;برند و مقامات ارشد جمهوری اسلامی را &laquo;مسئول&raquo; اين اتفاق می&zwnj;دانند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>محمد خاتمی، رئیس&zwnj;جمهوری پیشین ایران نیز طی پیامی، &laquo;درگذشت تأسف&zwnj;برانگیز&raquo; هاله سحابی را &laquo;مصیبت مضاعفی&raquo; برای خانواده سحابی توصیف کرد.</p> <p><br /> هاله سحابی در جريان رويدادهای دهمين دوره رياست جمهوری در روز ۱۴ مردادماه ۸۸ در ميدان بهارستان و در تجمعی که در مخالفت با برگزاری مراسم تحليف محمود احمدی&zwnj;نژاد در خيابان&zwnj;های اطراف مجلس، برگزار شده بود، بازداشت شد.<br /> <br /> پس از مدتی بازداشت، از سوی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به اتهام &laquo;اقدام عليه امنيت ملی&raquo; به تحمل دو سال زندان و پرداخت جريمه نقدی محکوم شد. وی ۱۱ اردیبهشت سال جاری به مرخصی آمده بود.</p> <p>&nbsp;</p> <p>عزت&zwnj;الله سحابی، رئیس شورای فعالان ملی مذهبی از گروه&zwnj;های منتقد جمهوری اسلامی، روز سه&zwnj;شنبه ۱۰ خرداد در سن ۸۱ سالگی در بيمارستان مدرس تهران درگذشت.</p> <p>&nbsp;</p>

هاله سحابی، دختر عزت‌الله سحابی که روز گذشته در مراسم خاک‌سپاری پدرش درگذشته بود، شامگاه چهارشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۰ دفن شد.

به گزارش منابع خبری مخالفان حکومت ايران، «خانواده سحابی قصد تشييع جنازه هاله را داشتند اما مأموران امنيتی با توسل به زور، پيکر وی را از خانواده گرفته و جنازه را برای دفن به لواسان منتقل کردند.»

هاله سحابی صبح روز چهارشنبه ۱۱ خرداد و در مراسم خاک‌سپاری پدرش پس از درگيری با نيروهای «لباس شخصی» درگذشت.

منابع دولتی ايران علت مرگ خانم سحابی را «ايست قلبی» اعلام کرده‌اند اما برخی از بستگان وی می‌گويند مرگ هاله سحابی بر اثر «ضرب و شتم» نيروهای امنيتی بوده است.

يحيی شامخی، فرزند هاله سحابی در اين‌باره به تارنمای ميزان خبر گفته است: «موقعی که پيکر مهندس (عزت‌الله سحابی) را برای تشييع بيرون آورديم مأموران جلوگيری کردند و اجازه تشييع ندادند، جروبحث شديد شد و فضا متشنج بود. خيلی اذيت کردند و بالاخره جنازه را به زور کشيدند و بردند.»

آقای شامخی افزود: «جنازه را که به زور کشيدند مادرم افتاد. بی‌هوش بود، تا پزشکان علت فوت را ايست قلبی اعلام نمودند.»

محمد خاتمی، رئیس‌جمهوری پیشین ایران طی پیامی، «درگذشت تأسف‌برانگیز» هاله سحابی را «مصیبت مضاعفی» برای خانواده سحابی توصیف کرد

وی همچنين روز چهارشنبه به تارنمای جنبش راه سبز (جرس) گفت پزشکان «معتمد» خانواده سحابی علت مرگ مادرش را «ايست قلبی» اعلام کرده‌اند.

اما فريدون سحابی، عموی هاله به جرس گفته در مراسم خاک‌سپاری عزت‌الله سحابی، نيروهای لباس شخصی با «مشت» به «پهلوی» خانم سحابی ضربه زده‌اند و همين باعث مرگ وی شده است.

در همين حال مارک تونر، سخنگوی وزارت امور خارجه آمريکا روز چهارشنبه خواهان تحقيق حکومت ايران درباره مرگ هاله سحابی شد.

مخالفان حکومت ايران نيز از مرگ خانم سحابی به عنوان «شهادت» نام می‌برند و مقامات ارشد جمهوری اسلامی را «مسئول» اين اتفاق می‌دانند.

محمد خاتمی، رئیس‌جمهوری پیشین ایران نیز طی پیامی، «درگذشت تأسف‌برانگیز» هاله سحابی را «مصیبت مضاعفی» برای خانواده سحابی توصیف کرد.

هاله سحابی در جريان رويدادهای دهمين دوره رياست جمهوری در روز ۱۴ مردادماه ۸۸ در ميدان بهارستان و در تجمعی که در مخالفت با برگزاری مراسم تحليف محمود احمدی‌نژاد در خيابان‌های اطراف مجلس، برگزار شده بود، بازداشت شد.

پس از مدتی بازداشت، از سوی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به اتهام «اقدام عليه امنيت ملی» به تحمل دو سال زندان و پرداخت جريمه نقدی محکوم شد. وی ۱۱ اردیبهشت سال جاری به مرخصی آمده بود.

عزت‌الله سحابی، رئیس شورای فعالان ملی مذهبی از گروه‌های منتقد جمهوری اسلامی، روز سه‌شنبه ۱۰ خرداد در سن ۸۱ سالگی در بيمارستان مدرس تهران درگذشت.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • کاربر مهمان

    <p>من پزشک جراح هستم. با توجه به شرح حال دال بر ضربه به پهلو و با توجه به رنگ پریدگی شدید ایشون که در عکسهای پس از فوتشون واضحا میشه دید پارگی طحال و با احتمال کمتر پارگی کبد برا ایشون با احتمال بسیار بالا مطرح میشه. همچنین سکته قلبی هم ممکنه متعاقب خونریزی داخلی رخ داده باشه. و نیز ممکنه نوموتوراکس در اثر آسیب ریه ایجاد شده باشه. اینکه چرا حکومت تا این حد سریع ایشون رو دفن کردن جای تعجب داره. فقط باید اضافه کنم که همین حالا هم میشه نبش قبر کرده و حقیقت امر رو مشخص کرد. البته اگه حکومت جمهورد اسلامی تا اون زمان بلایی سر جسد ایشون نیاره.</p>

  • کاربر مهمان

    <p>خاتمی حتما یکی از باعثان بانیبان این وضع در کشور است. این مرد خوش لبخند. حتا به اندازه ی احمدی نژاد هم از یاران خودش دفاع نکرد، از مردمی که به او رای دادند و اطمینان کردند دفاع نکرد، او به این مردم راست نگفت، خاتمی نوع روشش و نوع نگاهش و هدفش با رفسنجانی نیرنگباز یکی ست فقط لبخندش و رنگ عمامه اش و تن صدایش با او فرق می کند. خاتمی حتا راستیش و شاید هم شعورش در این حد هم نیست که بفهمد این یک ضربه فقط بر خانواده ی سحابی نیست، این ضربه جانکاه بر علیه ایران است، حتا برعلیه این فرقه ی تشیع است که همچون پیکری بیجان در زیر ضربات خشم مردم باک کرده و بزودی زیر آفتاب سوزان خواهد ترکید. آری خاتمی و یارانش نه هدفشان سربلندی ایران است و نه حتا منافع خودشان را می فهمند. اینان در سرانجامشان سرسپرده ی ولایتند. در میان اینان تنها موسوی است که راست می گوید که البته کروبی نیز همراه اوست. برای همین هم نامرد خونآشام این دو مرد را اسیر کرده است. دیگر رهبران اصلاحطلب که در لندن و اروپا تن یله کرده اند منتظر موجند تا سوارش شوند. افرادی همچون کدیور دروغگو و مهاجرانی دروغزن باید مورد تنفر قرار گیرند اینان تنها در فکر نجات این دین حنیفشان هستند. همین. دنی که خوشبختانه دیری ست مرده است.</p>