ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

قالیباف مراسم روز جهانی کارگر را به ۱۵ اردیبهشت موکول کرد

محمدباقر قالیباف، شهردار تهران، اجرای مراسم روز جهانی کارگر را از روز اول ماه می میلادی، معادل با یازدهم اردیبهشت، به پانزدهم اردیبهشت تغییر داد.

تعدادی از کارگران میادین میوه و تره‌بار می‌گویند محمدباقر قالیباف، شهردار تهران، اجرای مراسم روز جهانی کارگر را از روز ۱۱ اردیبهشت، به ۱۵ اردیبهشت تغییر داد.

به گزارش خبرگزاری کار ایران (ایلنا)، در مراسم روز کارگر که قرار است جمعه ۱۵ اردیبهشت برگزار شود، محمدباقر قالیباف، شهردار تهران سخنرانی خواهد کرد.

ایلنا می‌گوید تعدادی از کارگران میادین میوه و تره‎‌بار با این خبرگزاری مکاتبه داشتند و نارضایتی خود را از تغییر مراسم روز کارگر ابراز کرده‌اند.

به گفته این کارگران قرار است کارگران میادین میوه و تره‌بار و تعدادی دیگر از کارگران خدماتی شهرداری، روز جمعه در میدان بهمن جمع شوند و مراسم اجباری روز کارگر را برگزار کنند.

تغییر مراسم روز جهانی کارگر توسط قالیباف در حالی است که مراسم رسمی این روز، دوشنبه ۱۱ اردیبهشت با حضور حسن روحانی رئیس جمهوری ایران، حسن خمینی نوه آیت‌الله خمینی رهبر انقلاب ایران، علی ربیعی وزیر کار، علیرضا محجوب دبیرکل خانه کار و محسن هاشمی، فرزند اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس پیشین مجمع تشخیص مصلحت نظام، در مقبره خمینی برگزار شد.

رسانه‌ها این مراسم را کاملا متفاوت بازتاب داده‌اند. در حالی‌که خبرگزاری کار ایران (ایلنا) از «برگزاری مراسم باشکوه روز کارگر» گفته ‌است، خبرگزاری تسنیم این مراسم را فرصتی برای اعتراض کارگران به دولت حسن روحانی توصیف کرده است.

ایلنا نوشته است: «کارگران با سر دادن شعارهایی از دولت یازدهم و کاندیداتوری رئیس دولت تدبیر و امید اعلام حمایت کردند.»

این خبرگزاری نوشته است که کارگران شعارهایی همچون «قانون کار، امانت امانت، رییس جمهور ما، حمایت حمایت»، «درود بر کارگر باغیرت»، «معیشت کارگر با همت روحانی تأمین باید گردد»، «قرارداد موقت به همت روحانی اصلاح باید گردد»، «محجوب محجوب حمایت حمایت» و «خامنه‌ای زنده باد، روحانی پاینده باد» سر دادند.

این درحالی است که خبرگزاری تسنیم نوشته است: «در مراسم امروز در حالی که روحانی برای کارگران سخنرانی می‌کرد، کارگران اعتراض شدیدی به وضعیت اقتصادی و معیشتی خود کردند و از عملکرد دولت انتقاد کردند.»

به‌گفته تسنیم، کارگران با شعارهایی همچون «عزا عزاست امروز، روز عزاست امروز، زندگی کارگر، رو به فناست امروز» و «عزا عزاست امروز، روز عزاست امروز، جامعه‌ کارگری، صاحب عزاست امروز»، اعتراض خود را به عملکرد دولت یازدهم اعلام کردند.

به نظر می‌رسد حسن روحانی و محمدباقر قالیباف، دو کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری مراسم روز جهانی کارگر را به فرصتی برای تبلیغات انتخاباتی خود تبدیل کرده‌اند.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • Reza

    آهای مردم خاموش و خفته و افسرده و غمگین ایران بردگی کافی است ای مردم همیشه سرگردان و برده، بردگی کافی است

  • جوان

    این که خیلی خوبه. به جایی که کار مردم لنگ بمونه انداختن روز جمعه که کار جاهای دیگه نمونه. مگه تو این کشور ما کم تعطیلات داریم که این هم روش باشه. همین هفته پیش بود که کشور کلا تعطیل شد. این طور کارها همون بهتر که روز تعطیل باشه که به زندگی مردم آسیب نزنه

  • faryad

    خانم عبادی اظهار داشت: «ابراهیم رئیسی کارنامه سیاهی در زمینه حقوق بشر دارد. دخالت ایشان در فجایع و کشتار زندانیان سیاسی عقیدتی در دهه شصت از یادها نمی‌رود، زمانی که دسته دسته جوانان را به علت داشتن افکار انتقادی علیه حکومت روانه قبرستان‌ها کردند و حتی حاضر نشدند قبر بسیاری از کشته شدگان را به خانوادهایشان نشان بدهند.» شیرین عبادی اظهار داشت: «متأسفانه کارنامه حقوق بشری رئیس جمهور فعلی یعنی آقای روحانی و سایر نامزدهای این پست هیچ‌کدام کارنامه قابل قبولی نیست... وزارت اطلاعات که زیرمجموعه دولت آقای روحانی است باعث دستگیری بسیاری از خبرنگاران و فعالین مدنی شده و آقای روحانی نمی‌تواند از این مسئله شانه خالی کند و بگوید که قوه قضائیه آنها را محکوم کرده، زیرا که شاکی آنها وزارت اطلاعات است از جمله همکار من نرگس محمدی که سالهاست در زندان است؛ شاکی او وزارت اطلاعات، زیر مجموعه دولت آقای روحانی است و همچنین بسیاری دیگر که به وسیله مأمورین وزارت اطلاعات دستگیر و روانه زندان شده‌اند. ما اینها را نباید فراموش کنیم و نباید زندانی شدن آنان را فقط منتسب به قوه قضائیه بدانیم.» نرگس محمدی نایب رئیس کانون مدافعان حقوق بشر با اتهاماتی همچون «اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی و تبلیغ علیه نظام» و تشکیل کمپین لغو گام به گام اعدام (لگام) به ۱۶ سال زندان!! محکوم شده است. شیرین عبادی در این گفت‌وگو همچنین از مصطفی میرسلیم، دیگر نامزد انتخابات ریاست جمهوری که در فاصله سال‌های ۱۳۷۲ تا ۱۳۷۶ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بود به عنوان «جلاد کتاب و مطبوعات» نام می‌برد و درباره محمدباقر قالیباف نیز به پرونده «واگذاری املاک نجومی به اشخاص خاص» اشاره می‌کند که تحت مدیریت او در شهرداری رخ داده است. وی در نهایت عنوان کرد: «سایر نامزدها نیز پرونده نادرستی دارند و انتخاب بین بد و بدتر است. همواره مردم را وادار کرده‌اند که بین بد و بدتر انتخاب کنند واین نیست مگر نتیجه نظارت استصوابی شورای نگهبان که هم برخلاف تعهدات بین‌المللی دولت ایران در زمینه حقوق بشر است و هم برخلاف قانون اساسی ایران.»!