ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

فرمانده نیروی زمینی سپاه: تروریست‌ها و تکفیری‌ها عددی نیستند که بخواهیم یگان به سوریه اعزام کنیم

محمد پاکپور گفته است یک سوی جنگ سوریه گروه‌های تکفیری با مغزهای منجمدند و سوی دیگر مسلمانانی هستند که از کشورشان دفاع می‌کنند.

فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران جنگ در سوریه را جنگ مسلمان علیه مسلمان خوانده که سود آن به جیب آمریکا و اسرائیل می‌رود. محمد پاکپور گفته «تروریست‌ها و تکفیری‌ها عددی نیستند» که سپاه بخواهد یگان به سوریه اعزام کند.

پنج سال از آغاز جنگ داخلی در سوریه می‌گذرد

محمد پاکپور به خبرگزاری فارس گفته است یک سوی جنگ سوریه گروه‌های تکفیری با مغزهای منجمدند و سوی دیگر مسلمانانی هستند که از کشورشان دفاع می‌کنند.

او اغلب جمعیت سنی‌مذهب سوریه را همراه نظام قانونی این کشور دانسته و «وحشی‌گری‌های تکفیری‌ها و تروریست‌ها» را زمینه‌ساز پشتیبانی از دولت قانونی این کشور خوانده است.

به گفته پاکپور جمهوری اسلامی در چنین شرایطی نمی‌توانسته است دست روی دست بگذارد و نظاره‌گر باشد:

«ما هم نمی‌توانستیم دست روی دست بگذاریم و نظاره‌گر باشیم که سوریه را به عنوان جبهه و خط مقدم مقاومت از بین ببرند .... جمهوری اسلامی در همه ابعاد به سوریه کمک کرد و در بُعد نظامی هم کمک‌های مستشاری انجام می‌شود.»

او در عین حال گفته است که تروریست‌ها و تکفیری‌ها عددی نیستند که ما بخواهیم یگان‌های سازمان یافته به منطقه اعزام کنیم:

«نیروهای مردمی و ارتش سوریه، علی‌رغم این‌که چند سال است درگیر جنگ هستند توان خوبی دارند و نیازی برای اعزام یگان نظامی به این کشور نیست.»

بر اساس گفته‌های فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران کمک‌های مستشاری ایران به سوریه تنها در زمینه طراحی {جنگ} نیست و تکنیک و تاکتیک را هم در برمی‌گیرد و به همین دلیل نیروهای نظامی باید در میدان حاضر باشند: «شما وقتی می‌خواهید به ارتش یک کشور در جنگ کمک مستشاری بدهید، باید در صحنه حضور داشته باشید و ما هم در ابعاد مختلف مثل طراحی، فنی، تخصصی و تاکتیکی و تکنیکی در سوریه مستشار داریم.»

استراتژی جهوری اسلامی در جنگ داخلی سوریه حضور در نبردهای زمینی‌ست و فرمانده نیروی زمینی سپاه هم بر همین اساس گفته است که به همین دلیل نیروی زمینی سپاه به کمک نیروی قدس (شاخه نظامی سپاه در درگیری‌های خارج از مرزهای ایران) رفته است.

پاکپور تأکید کرده است که از نیروهای باتجربه سپاه در زمان جنگ با عراق و همچنین درگیری‌های سال‌های گذشته در شمال غرب و جنوب شرق ایران در سوریه استفاده شده است چرا که شکل این درگیری‌ها به آن‌چه در سوریه می‌گذرد شباهت داشته است.

به گفته این فرمانده ارشد سپاه پاسداران «مستشاران نظامی ایران» تا هر زمان که لازم باشد در سوریه حضور خواهند داشت. پاکپور همچنین توجه داده است که استفاده از واژه مستشار نباید این تلقی را ایجاد کند که چهار-پنج نظامی ایرانی در سوریه هستند.

از جمله نیروهایی که ایران به سوریه فرستاده است گردان تکاور صابرین است. گردانی از نیروی زمینی سپاه که برای انجام عملیات‌های ویژه بنیان‌گذاری شده‌است.

فرمانده نیروی زمینی سپاه درباره اعزام نیرو‌های این گردان به سوریه گفته است که با توجه به تجربه بالا و دانش نظامی این نیروها، برخی از آن‌ها اکنون به عنوان مستشار در حوزه‌های تاکتیک و تکنیک فعالیت می‌کنند.

اما در حالی که برخی منابع از وجود تنش و ناهماهنگی میان نیروهای نظامی ایرانی و فرماندهای و نیروهای ارتش سوریه خبر می‌دهند، محمد پاکپور افسران ایرانی را نیروهایی خوانده است که مانند برادر در کنار ارتش سوریه هستند: «غالب ارتش‌های دنیا اقبال زیادی به پذیرش مستشار نشان نمی‌دهند چون عمدتاً مستشارانی که به کشورهای دیگر می‌روند -مثل آمریکایی‌ها- رویکردشان استکباری است و کشور مقصد را یک کشور ضعیف و بدون علم می‌بینند ولی ارتش و نیروهای مردمی سوریه دید دیگری به نیروهای ما دارند و می‌دانند سپاه فقط برای کمک مستشاری به آنجا رفته است و هدف‌شان فقط و فقط کمک به جبهه مقاومت و ارتش سوریه است و هماهنگی بسیار تنگاتنگی بین ارتش سوریه و مستشاران سپاه وجود دارد.»

از زمان آغاز جنگ داخلی در سوریه از سال ۲۰۱۱ دست‌کم ۴۶۵ هزار نفر در این کشور کشته یا ناپدیدشده‌اند. کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد هم اعلام کرده است که بیش از پنج میلیون پناهجوی سوری در کشورهای ترکیه، لبنان، اردن، عراق و مصر به‌سر می‌برند. تا پاییز سال ۲۰۱۶ شمار این پناهجویان ۴,۸ میلیون نفر بوده است.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.