ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دیدار مرکل و پوتین در سوچی: تلاش آلمان برای به دست آوردن بازار روسیه

اولین دیدار صدر اعظم آلمان با رئیس جمهوری روسیه از سال ۲۰۱۵ تاکنون. تحت تأثیر بحران اوکراین و سوریه، آلمان بخش عمده‌ای از بازارش در روسیه را از دست داده.

آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان برای دیدار و گفت وگو با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه وارد شهر سوچی، در روسیه شد.

اولین دیدار آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه از سال ۲۰۱۵ به اینسو

صدراعظم آلمان درباره هدفش از سفر به روسیه گفت:

«روسیه طبعاً یکی از شرکای مهم ماست. ما قصد داریم پیش از اجلاس سران ۲۰ کشور صنعتی با هم مشورت کنیم.»

بحران سوریه و اوکراین در مرکز توجه سران دو کشور قرار داشت. مرکل در نشست خبری مشترکش با پوتین تأکید کرد که برلین قصد دارد با همکاری مسکو راهکار مسالمت‌آمیزی برای حل بحران سوریه و اوکراین بیابد. جنگ سایبری هم یکی از موضوعات مورد بحث بود. پوتین هرگونه مداخله روسیه در امور داخلی دیگر کشورهای جهان را تکذیب کرد.

این نخستین دیدار صدراعظم آلمان با رئیس جمهوری روسیه از سال ۲۰۱۵ به این‌سو است.

رئیس جمهوری روسیه اعلام کرده که شامگاه امروز، بعد از گفت وگو با صدراعظم آلمان، جداگانه با دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا نیز تلفنی صحبت خواهد کرد.

اجلاس سران ۲۰ کشور صنعتی

گفت وگوی صدر اعظم آلمان با رئیس جمهوری روسیه پیش‌درآمدی‌ست برای اجلاس سران ۲۰ کشور صنعتی جهان که قرار است در ماه ژوئیه سال جاری در شهر هامبورگ در آلمان برگزار شود. در این اجلاس برای نخستین بار پوتین و ترامپ با یکدیگر دیدار می‌کنند.

کاخ سفید، سه‌شنبه ۲ مه اعلام کرده است که رؤسای جمهور آمریکا و روسیه قصد دارند در نخستین دیدارشان با هم در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ درباره بحران سوریه گفت‌وگو کنند. حمله موشکی آمریکا به پایگاه نظامی الشعیرات در سوریه رابطه آمریکا و روسیه را پرتنش کرده بود.

آمریکا حکومت اسد را متهم کرده که به خان‌شیخون در شمال سوریه حمله شیمیایی کرده. روسیه اما می‌گوید حمله شیمیایی به خان شیخون یک عملیات ایضایی بوده و توسط گروه‌های تکفیری انجام شده است. بعد از این تنش‌ها، دونالد ترامپ که در کارزار انتخاباتی‌اش از ستایشگران پوتین بود گفته بود رابطه آمریکا با روسیه بیش از پیش تیره شده است.

بحران پر ضرر و زیان اوکراین

در سایه این تحولات، صدر اعظم آلمان تحت فشار صنایع این کشور به روسیه سفر کرده با این امید که روابط اقتصادی آلمان و روسیه بهبود پیدا کنند.

به دلیل بحران اوکراین و در واکنش به الحاق شبه‌جزیره کریمه به خاک روسیه، اتحادیه اروپا روسیه را تحریم اقتصادی کرده است.

صاحبان صنایع در آلمان امید دارند که روابط اقتصادی روسیه و آلمان بهبود پیدا کند. به گزارش خبرگزاری تاس، در اثر بحران اوکراین حجم صادرات آلمان به روسیه از ۸۰ میلیارد یورو در سال ۲۰۱۲ به ۵۰ میلیارد یورو در سال ۲۰۱۶ کاهش پیدا کرده است.

در معاهده مینسک که در سال ۲۰۱۵ منعقد شد پیش‌بینی شده که شرق اوکراین یک منطقه خودگردان باشد. اما کی‌یف، مسکو را به تزویر متهم کرده و از این معاهده به عنوان مانعی برای پیوستن به اتحادیه اروپا یاد می‌کند.

از سال ۲۰۱۴ تاکنون در بحران اوکراین دست‌کم ۱۰ هزار نفر کشته شده‌اند

استفان زایبرت، سخنگوی دولت آلمان پیش از سفر مرکل به سوچی در یک نشست خبری گفته است:

«دو موضوع رابطه آلمان با روسیه را پرتنش کرده: الحاق شبه‌جزیره کریمه به خاک روسیه و بی‌ثبات کردن شرق اوکراین توسط روسیه.»

ولفگانگ بوشله، یکی از صاحبان صنایع در آلمان و رئیس کمیته روابط اقتصادی آلمان با شرق اروپا اظهار امیدواری کرده که سفر مرکل به روسیه به شکل‌گیری گفت‌وگوی سازنده بین برلین و مسکو کمک کند.

او گفته است: « یک بجران پردامنه با روسیه برای اروپا از نظر اقتصادی پر ضرر و زیان خواهد بود.»

شرط اتحادیه اروپا برای لغو تحریم‌های اقتصادی علیه روسیه، پس دادن شبه‌جزیره کریمه به جمهوری اوکراین است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.