ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

احمدی‌نژاد علی‌آبادی را به‌عنوان سرپرست وزارت نفت معرفی کرد

<p>محمود احمدی&zwnj;نژاد سرانجام پس از فشارهای مجلس ايران سرپرست جديد وزارت نفت را معرفی کرد.</p> <!--break--> <p><br /> به گزارش خبرگزاری&zwnj;های ايران، محمود احمدی&zwnj;نژاد، رئيس جمهور ايران در حکمی محمد علی&zwnj;آبادی را به&zwnj;عنوان سرپرست وزارت نفت معرفی کرد.</p> <p><br /> اين در حالی است که مجلس ايران، روز گذشته، چهارشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۰ &laquo;تخلف&raquo; محمود احمدی&zwnj;نژاد در معرفی نکردن سرپرست وزارت نفت را به قوه قضائيه ارجاع داد.</p> <p><br /> نمايندگان مجلس با ۱۶۵ رأی موافق، يک رأی مخالف و ۱۳ رای ممتنع از ۱۹۸ نماينده حاضر در مجلس، گزارش کميسيون انرژی را درباره &laquo;تخلف&raquo; احمدی&zwnj;نژاد در وزارت نفت را تأييد کردند و این گزارش را برای پيگيری به قوه قضائيه ارجاع دادند.</p> <p><br /> ۱۱ نفر از نمايندگان مجلس به تازگی در نامه&zwnj;ای، سرپرستی رئیس&zwnj;جمهور در وزارت نفت را &laquo;نقض آشکار قانون اساسی&raquo; نامیده بودند و خواهان رسیدگی مجلس به این ماجرا شده بودند.</p> <blockquote> <p><br /> محمد علی&zwnj;آبادی در شهريورماه ۱۳۸۸ به&zwnj;عنوان وزير پيشنهادی کابينه دهم برای وزارت نيرو به مجلس معرفی شد اما مجلس به وی رأی اعتماد نداد</p> </blockquote> <p>کمیسیون انرژی مجلس، این نامه را بررسی و اعلام کرد: &laquo;چون آقای احمدی&zwnj;نژاد در قالب وزير نفت دستوراتی صادر کرده و خواهند کرد که از مصاديق بارز دخل و تصرف غير قانونی در اموال دولتی تلقی می&zwnj;شود، بنابراين موضوع مطروحه توسط ۱۱ نفر از نمايندگان مجلس در زمينه نقض قانون اساسی توسط رياست&zwnj;جمهوری وارد تشخيص داده شد.&raquo;</p> <p><br /> کميسيون انرژی مجلس در اين گزارش افزود رئيس&zwnj;جمهور بايد هر چه &laquo;سريع&zwnj;تر&raquo; وزير يا سرپرست وزارت نفت را مشخص کند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>محمود احمدی&zwnj;نژاد شامگاه يک&zwnj;شنبه ۲۵ ارديبهشت&zwnj;ماه سال جاری در يک گفت&zwnj;&zwnj;وگوی زنده که از تلويزيون دولتی ايران پخش شد، گفت خودش سرپرستی وزارت نفت را بر عهده گرفته است.</p> <p>&nbsp;</p> <p>احمدی&zwnj;نژاد پس از مطرح شدن بحث ادغام وزارت&zwnj;خانه&zwnj;ها، اين تصميم را گرفت. مسعود میرکاظمی که پیش از این وزیر نفت بود از کار برکنار شده است.</p> <p><br /> محمد علی&zwnj;آبادی در زمان شهرداری احمدی&zwnj;نژاد معاون فنی و عمرانی شهردار تهران بود. در دولت نهم نيز به سمت معاون احمدی&zwnj;نژاد و رئيس سازمان تربيت بدنی منصوب شده بود و رياست کميته ملی المپيک را نيز بر عهده داشته است.</p> <p><br /> وی در شهريورماه ۱۳۸۸ از سوی محمود احمدی&zwnj;نژاد به&zwnj;عنوان وزير پيشنهادی کابينه دهم برای وزارت نيرو به مجلس معرفی شد اما مجلس به وی رأی اعتماد نداد.</p> <p><br /> در مهرماه ۱۳۸۸احمدی&zwnj;نژاد وی را به&zwnj;عنوان مشاور رئيس&zwnj;جمهور در امور زير بنايی منصوب کرد.<br /> &nbsp;</p>

محمود احمدی‌نژاد سرانجام پس از فشارهای مجلس ايران سرپرست جديد وزارت نفت را معرفی کرد.

به گزارش خبرگزاری‌های ايران، محمود احمدی‌نژاد، رئيس جمهور ايران در حکمی محمد علی‌آبادی را به‌عنوان سرپرست وزارت نفت معرفی کرد.

اين در حالی است که مجلس ايران، روز گذشته، چهارشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۰ «تخلف» محمود احمدی‌نژاد در معرفی نکردن سرپرست وزارت نفت را به قوه قضائيه ارجاع داد.

نمايندگان مجلس با ۱۶۵ رأی موافق، يک رأی مخالف و ۱۳ رای ممتنع از ۱۹۸ نماينده حاضر در مجلس، گزارش کميسيون انرژی را درباره «تخلف» احمدی‌نژاد در وزارت نفت را تأييد کردند و این گزارش را برای پيگيری به قوه قضائيه ارجاع دادند.

۱۱ نفر از نمايندگان مجلس به تازگی در نامه‌ای، سرپرستی رئیس‌جمهور در وزارت نفت را «نقض آشکار قانون اساسی» نامیده بودند و خواهان رسیدگی مجلس به این ماجرا شده بودند.

کمیسیون انرژی مجلس، این نامه را بررسی و اعلام کرد: «چون آقای احمدی‌نژاد در قالب وزير نفت دستوراتی صادر کرده و خواهند کرد که از مصاديق بارز دخل و تصرف غير قانونی در اموال دولتی تلقی می‌شود، بنابراين موضوع مطروحه توسط ۱۱ نفر از نمايندگان مجلس در زمينه نقض قانون اساسی توسط رياست‌جمهوری وارد تشخيص داده شد.»

کميسيون انرژی مجلس در اين گزارش افزود رئيس‌جمهور بايد هر چه «سريع‌تر» وزير يا سرپرست وزارت نفت را مشخص کند.

محمود احمدی‌نژاد شامگاه يک‌شنبه ۲۵ ارديبهشت‌ماه سال جاری در يک گفت‌‌وگوی زنده که از تلويزيون دولتی ايران پخش شد، گفت خودش سرپرستی وزارت نفت را بر عهده گرفته است.

احمدی‌نژاد پس از مطرح شدن بحث ادغام وزارت‌خانه‌ها، اين تصميم را گرفت. مسعود میرکاظمی که پیش از این وزیر نفت بود از کار برکنار شده است.

محمد علی‌آبادی در زمان شهرداری احمدی‌نژاد معاون فنی و عمرانی شهردار تهران بود. در دولت نهم نيز به سمت معاون احمدی‌نژاد و رئيس سازمان تربيت بدنی منصوب شده بود و رياست کميته ملی المپيک را نيز بر عهده داشته است.

وی در شهريورماه ۱۳۸۸ از سوی محمود احمدی‌نژاد به‌عنوان وزير پيشنهادی کابينه دهم برای وزارت نيرو به مجلس معرفی شد اما مجلس به وی رأی اعتماد نداد.

در مهرماه ۱۳۸۸احمدی‌نژاد وی را به‌عنوان مشاور رئيس‌جمهور در امور زير بنايی منصوب کرد.
 

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.