ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

منصور اسانلو آزاد شد

<p>منصور اسانلو رئيس هیأت مديره سنديکای کارگران شرکت واحد تهران امروز با سپردن قرار وثیقه، از زندان آزاد شد.</p> <!--break--> <p><br /> به گزارش منابع خبری از تهران، این فعال کارگری پس از گذراندن بیش از چهار سال و نیم زندان، عصر امروز از زندان رجایی&zwnj;شهر کرج آزاد شد.</p> <p><br /> منصور اسانلو در تیرماه سال ۸۶ در خیابان و در نزدیکی منزل خود، بدون حکم دادگاه و توسط مأموران امنیتی دستگیر شد.</p> <p><br /> وی پس از محاکمه به اتهام &laquo;اقدام علیه امنیت ملی&raquo; و &laquo;تبلیغ علیه نظام&raquo; از جانب دادگاه انقلاب تهران به پنج سال زندان محکوم شد.</p> <p><br /> اين فعال کارگری در تابستان سال ٨٩ نیز برای بار دیگر به اتهام&zwnj;های امنيتی مجدداً محاکمه و به يک سال حبس بیشتر محکوم گرديد.</p> <blockquote> <p><br /> طی روزهای اخیر، منصور اسانلو به همراه گروهی از زندانیان سیاسی رجایی&zwnj;شهر، در اعتراض به &laquo;شرایط تحمیلی&raquo; خود دست به حرکت&zwnj; اعتراضی زده بودند</p> </blockquote> <p>اسانلو در طی دوران زندان خود بارها مورد اذیت و آزار مقامات زندان قرار گرفت و در اعتراض به همین شرایط ، چندین بار دست به اعتصاب غذا و حرکت&zwnj;های اعتراضی زد.</p> <p><br /> منصور اسانلو در زندان وضعيت جسمی نامساعدی داشت و به واسطه همین شرایط مقامات پزشکی دست&zwnj;کم سه مرتبه رأی به عدم اجرای &laquo;مجازات زندان&raquo; برای او دادند.</p> <p><br /> وی ۱۱ ارديبهشت&zwnj;ماه سال جاری به دليل ناراحتی قلبی به بيمارستان مهر تهران برده شد و در آن&zwnj;جا بستری گرديد و روز شنبه ۳۱ ارديبهشت&zwnj;ماه به زندان بازگشت.</p> <p><br /> ۱۹ اسفند سال گذشته فرشته اسانلو، خواهر منصور اسانلو گفته بود سه رگ قلب برادرش مسدود شده و وی به معالجه فوری نياز دارد.</p> <p><br /> طی روزهای اخیر، منصور اسانلو به همراه گروهی از زندانیان سیاسی رجایی&zwnj;شهر، در اعتراض به &laquo;شرایط تحمیلی&raquo; خود دست به حرکت&zwnj; اعتراضی زده بودند.</p> <p><br /> آزادی این فعال کارگری با نشست &laquo;سازمان جهانی کار&raquo; که از دوشنبه هفته آینده در ژنو تشکیل می&zwnj;شود هم&zwnj;زمان شده است.</p> <p><br /> سازمان جهانی کار و نیز سایر سازمان&zwnj;ها و نهاد&zwnj;های بین&zwnj;المللی مدافع حقوق کارگران، بارها خواهان آزادی منصور اسانلو و نیز سایر فعالین کارگری در ایران شده بودند. <br /> &nbsp;</p>

منصور اسانلو رئيس هیأت مديره سنديکای کارگران شرکت واحد تهران امروز با سپردن قرار وثیقه، از زندان آزاد شد.

به گزارش منابع خبری از تهران، این فعال کارگری پس از گذراندن بیش از چهار سال و نیم زندان، عصر امروز از زندان رجایی‌شهر کرج آزاد شد.

منصور اسانلو در تیرماه سال ۸۶ در خیابان و در نزدیکی منزل خود، بدون حکم دادگاه و توسط مأموران امنیتی دستگیر شد.

وی پس از محاکمه به اتهام «اقدام علیه امنیت ملی» و «تبلیغ علیه نظام» از جانب دادگاه انقلاب تهران به پنج سال زندان محکوم شد.

اين فعال کارگری در تابستان سال ٨٩ نیز برای بار دیگر به اتهام‌های امنيتی مجدداً محاکمه و به يک سال حبس بیشتر محکوم گرديد.

اسانلو در طی دوران زندان خود بارها مورد اذیت و آزار مقامات زندان قرار گرفت و در اعتراض به همین شرایط ، چندین بار دست به اعتصاب غذا و حرکت‌های اعتراضی زد.

منصور اسانلو در زندان وضعيت جسمی نامساعدی داشت و به واسطه همین شرایط مقامات پزشکی دست‌کم سه مرتبه رأی به عدم اجرای «مجازات زندان» برای او دادند.

وی ۱۱ ارديبهشت‌ماه سال جاری به دليل ناراحتی قلبی به بيمارستان مهر تهران برده شد و در آن‌جا بستری گرديد و روز شنبه ۳۱ ارديبهشت‌ماه به زندان بازگشت.

۱۹ اسفند سال گذشته فرشته اسانلو، خواهر منصور اسانلو گفته بود سه رگ قلب برادرش مسدود شده و وی به معالجه فوری نياز دارد.

طی روزهای اخیر، منصور اسانلو به همراه گروهی از زندانیان سیاسی رجایی‌شهر، در اعتراض به «شرایط تحمیلی» خود دست به حرکت‌ اعتراضی زده بودند.

آزادی این فعال کارگری با نشست «سازمان جهانی کار» که از دوشنبه هفته آینده در ژنو تشکیل می‌شود هم‌زمان شده است.

سازمان جهانی کار و نیز سایر سازمان‌ها و نهاد‌های بین‌المللی مدافع حقوق کارگران، بارها خواهان آزادی منصور اسانلو و نیز سایر فعالین کارگری در ایران شده بودند.
 

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.