ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حمله انتحاری مرگبار به نیروهای خارجی در کابل

افغانستان روی آرامش را نمی‌بیند. در ساعت پر رفت و آمد صبح چهارشنبه چندین نفر بر اثر انفجار یک بمب در کابل کشته و زخمی شدند. این حمله به کاروان نیروهای نظامی خارجی صورت گرفت.

صبح چهار‌شنبه ۳ مه / ۱۳ اردیبهشت در یک حمله انتحاری به نیروهای خارجی در پایتخت افغانستان دست‌کم هشت نفر کشته و ۲۵ نفر زخمی شدند.

حمله به کابل ـ عکس از آرشیو

سخنگوی وزارت کشور افغانستان گفت این حمله در نزدیکی سفارت آمریکا در کابل رخ داد. بمب‌گذار انتحاری هنگامی که یک کاروان از نیروهای خارجی از این منطقه عبور می‌کرد خود را منفجر کرد.

این انفجار شدید موجب ترافیک شدید در این منطقه شد.

وزارت بهداشت گفته است ۲۲ نفر در جریان این انفجار زخمی شده‌اند.

در رسانه‌های افغانستان و شبکه‌های اجتماعی تصاویری منتشر شده که نشان می‌دهند کاروان نیروهای خارجی هدف احتمالی این حمله بوده است و دو تانک سنگین به هم برخورد کرده‌اند.

یک سخنگوی ارتش آمریکا در افغانستان و ناتو نخواست در این‌باره اظهارنظر کند.

این حمله کمی پس از ساعت هشت صبح به‌وقت محلی در اطراف میدان مسعود رخ داد. در این ساعت در این بخش از شهر هزاران نفر از مردم و به‌ویژه کارمندان دولت در حال رفتن سر کار هستند. در نزدیکی این محل دیوان عالی کشور افغانستان و چندین وزارتخانه قرار دارند.

تصاویر منتشرشده دود غلیظی را که به هوا برخاسته است نشان می‌دهند.

در مورد عامل این حمله هنوز اطلاعاتی منتشر نشده است. گروه طالبان و «دولت اسلامی» (داعش) از آغاز سال جاری میلادی دست‌کم پنج حمله بزرگ در کابل انجام داده‌اند که در جریان آن‌ها صدها نفر از غیرنظامیان کشته و زخمی شده‌اند.

اداره ایالات متحده آمریکا برای نظارت بر بازسازی افغانستان (سیگار) شامگاه شنبه ۲۹ آوریل / ۹ اردیبهشت گزارش تازه‌ای از وضع ارتش افغانستان و نیروهای انتظامی و امنیتی در این کشور به کنگره آمریکا ارائه داد که در آن از دولت ترامپ خواسته شده بود با توجه به افزایش خشونت‌ها در افغانستان در سیاست‌هایش در این کشور تجدید نظر کند.

در این گزارش گفته شده بود که در طول شش هفته بیش از ۸۰۰ تن از نیروهای امنیتی افغانستان در جنگ با شورشیان مسلح مخالف دولت جان‌ خود را از دست داده‌اند.

وزارت دفاع افغانستان افزایش تلفات نیروهای امنیتی را تأیید کرده اما می‌گوید رقمی که در باره تلفات نیروهای امنیتی منتشر شده دقیق نیست.

در گزارش "سیگار" همچنین آمده بود که شمار تلفات نیروهای امنیتی افغانستان پس از سال ۲۰۰۹، در سال گذشته‌ میلادی به بالاترین رقم رسید.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.