ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

زنان می‌پرسند: ما ۴۹ درصدیم، سهم ما کجاست؟

در انتخابات ریاست جمهوری در ایران مطالبات زنان کمتر از زبان کاندیداها شنیده می‌شود اما همین اشارات اندک هم بهانه‌ طرح مطالبات زنان در فضای جامعه و شبکه‌های اجتماعی شده است.

انتخابات ریاست جمهوری در ایران با کمترین میزان طرح مطالبات جامعه زنان کشور از زبان کاندیداها در حال برگزاری است با این حال، همین فرصت هم بهانه‌ای برای طرح مطالبات زنان در فضای جامعه و شبکه‌های اجتماعی شده است.

اسحاق جهانگیری، کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در ایران، شب گذشته در صحبت‌های تبلیغاتی تلویزیونی خود نه تنها جملاتی در نقد دولت‌های نهم و دهم گفت که به مذاق خیلی‌ها خوش آمد، که در بخشی از صحبت‌های خود به زنان اشاره کرد. او بر خلاف ادبیات رایج مقامات جمهوری اسلامی از لفظ «بانوان» استفاده نکرد و کلمه «زنان» را به کار برد: «زنان مظلوم‌ترین اقشار ما هستند که به حقوق‌شان توجه نشده، مدیریت کشور باید دست زنان باشند.»

جهانگیری با گفتن اینک ‏«زنان نه حرمت‌شان رعایت شده نه حقوق‌شان»، تاکید کرد: «زن ها ۴۹ درصد از جمعيت اند و بايد در نيمی از اقتصاد و مديريت كشور فعال باشند، کجای دنیا نیمی از نیروی متخصص را کنار می‌گذارند؟»

باقی صحیت‌های اسحاق جهانگیری درباره زنان، گزارش تبلیغی او درباره دولت حسن روحانی بود اما همین اشارات کافی بود تا کاربران شبکه‌های اجتماعی با راه انداختن هشتگ «ما ۴۹ درصدیم» به طرح مطالبات و خواسته‌های زنان از کاندیداهای ریاست جمهوری بپردازند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • فرهاد - فریاد

    اصلا زنها هیچ سهمی از هیچ ندارند اما چرا در صف جمایت از جمهوری اسلامی اینهمه سینه سپر کرده اند در انتخابات اکثریت رای دهنده ها زنان هستند نه مردها نه تظاهراتهای خیابانی به نفع جمهوری اسلامی اکثریت زنها ایستاده اند در سینه زنی عزاداری و ... همه ی امور حمایت از جمهوری اسلامی اکثریت با زنان است خوب شما که ۴۹ درصد هستید در کجا اعلام کرده اید چون ما نماینده برای دفاع از مطالبات زنان نداریم پس انتخابات را تحریم می کنیم یا در کجا اعلام کرده اید به کاندیدائی رای می دهید که از مطالبات زنان حمایت کرده است ؟ شما در صف رای گیری ۲۹ اردیبهشت بایستید و رای دهنده ها را شمارش کنید ۷۰ درصد آنها زنان هستند

  • ‌‌

    خانواده ایرانی مدرن شده. امروزه بر خلاف گذشته ما میبینم بعضی از والدین برای فرزندان دختر خود حتی بیشتر از فرزندان پسرشان هزینه میکنند. ولی حاکمیت واپسگراست و نمیگذارد این زنان که برای آنها زحمت کشیده شده بتوانند به مملکت خود خدمت مفید کنند.