ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مرگ یک قربانی کودک‌آزاری در ايران

<p>روزنامه تهران امروز در شماره دوشنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۰ خبر داد باربد، قربانی کودک&zwnj;آزاری پس از ۱۸ روز بستری&zwnj;شدن در بيمارستان درگذشته است.</p> <!--break--> <p>&nbsp;</p> <p>به نوشته <a href="http://www.tehrooz.com/1390/3/16/TehranEmrooz/631/Page/11/" target="_blank" rel="noopener">تهران امروز</a>، &laquo;پدری که اعتياد بلای جان خود و خانواده&zwnj;اش شده بود، وقتی ديد تلاش&zwnj;هايش برای بازگرداندن همسرش به زندگی مشترک بی&zwnj;نتيجه است به خانه پدر همسرش رفت و درمقابل چشمان مادربزرگ باربد، يک شيشه بنزين روی باربد ريخت و او را از هستی و زندگی ساقط کرد.&raquo;</p> <p><br /> اين روزنامه افزوده: &laquo;مادربزرگ باربد با کمک همسايه&zwnj;ها او را به بيمارستان شهيد مدنی کرج منتقل کرد که پس از گذشت يک هفته هم با کمک انجمن&zwnj;های حمايت از کودکان به بيمارستان مطهری تهران منتقل شد. اما تمام پوست باربد سوخته بود و داروها و موادغذايی از طريق بينی&zwnj; به او منتقل می&zwnj;شد.&raquo;</p> <p><br /> اين گزارش می&zwnj;افزايد: &laquo;پسرک آرام بود و در برابر درد، دم برنمی&zwnj;آورد اما کم کم عفونت گسترش پيدا کرد و بدن نحيفش ديگر توان مقابله و مبارزه را نداشت. باربد کوچولو بالأخره در برابر حجم بالای سوختگی ۷۰ درصد کم آورد و تمام تلاش&zwnj;ها برای بازگرداندنش به زندگی با قطع اميد پزشکان ناکام ماند.&raquo;</p> <p><br /> هانيه، نيما و باربد سه کودکی هستند که در چند ماه اخیر قربانی کودک&zwnj;آزاری در ایران شده&zwnj;اند و عکس&zwnj;هایی از آن&zwnj;ها در رسانه&zwnj;ها منتشر شد.</p> <blockquote> <p>آمارها نشان می&zwnj;دهد ۵۰ درصد والدين ايرانی معتقدند تنبيه برای کودک لازم است و ۴۰ درصد والدين نيز به تنبيه بدنی گرايش دارند</p> </blockquote> <p>بنا به آخرين آماری که در زمينه کودک&zwnj;آزاری در ایران منتشر شده، آمده است؛ ۶۶ درصد کودک آزاری&zwnj;ها از سوی مردان اعمال می&zwnj;شود و دختران بيش از پسران در معرض کودک آزاری قرار می&zwnj;گيرند.</p> <p><br /> آمارها نشان می&zwnj;دهد ۵۰ درصد والدين ايرانی معتقدند تنبيه برای کودک لازم است و ۴۰ درصد والدين نيز به تنبيه بدنی گرايش دارند.</p> <p><br /> آمارهای منتشر شده از سوی اورژانس اجتماعی (وابسته به سازمان بهزیستی) هم نشان می&zwnj;دهد که در سال ۱۳۸۸ در ایران ۵۶ درصد کودکان آزارديده دختر و ۴۴ درصد پسران هستند که ۴۴ درصد کودکان توسط پدر، ۱۲ درصد توسط مادر و بقيه توسط آشنايان يا ساير افراد مورد آزار قرار گرفته&zwnj;اند.</p> <p><br /> مدافعان حقوق کودکان نسبت به افزایش شمار کودک&zwnj;آزاری در ايران ابراز نگرانی می&zwnj;کنند.</p> <p><br /> برخی از تحلیلگران &laquo;فقر، فضای نامساعد خانواده، بروز پديده&zwnj;های اجتماعی مانند مهاجرت، بلايای طبيعی و انسانی، اعتياد و بيماری&zwnj;های روانی و در مواردی هم مشکلات درسی کودکان&raquo; را از شايع&zwnj;ترين دلايل کودک&zwnj;آزاری از سوی والدين آن&zwnj;ها در ایران اعلام می&zwnj;کنند.</p> <p><br /> <strong>مطالب ديگر مطبوعات:<br /> روزنامه جام&zwnj;جم؛ <a href="http://www.jamejamonline.ir/papertext.aspx?newsnum=100845425638" target="_blank" rel="noopener">پنهان کردن خطاهای پزشکی</a><br /> روزنامه ابتکار؛ <a href="http://www.ebtekarnews.com/Ebtekar/News.aspx?NID=82410" target="_blank" rel="noopener">اعتراض ايران به فيفا </a></strong></p> <p>&nbsp;</p>

روزنامه تهران امروز در شماره دوشنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۰ خبر داد باربد، قربانی کودک‌آزاری پس از ۱۸ روز بستری‌شدن در بيمارستان درگذشته است.

به نوشته تهران امروز، «پدری که اعتياد بلای جان خود و خانواده‌اش شده بود، وقتی ديد تلاش‌هايش برای بازگرداندن همسرش به زندگی مشترک بی‌نتيجه است به خانه پدر همسرش رفت و درمقابل چشمان مادربزرگ باربد، يک شيشه بنزين روی باربد ريخت و او را از هستی و زندگی ساقط کرد.»

اين روزنامه افزوده: «مادربزرگ باربد با کمک همسايه‌ها او را به بيمارستان شهيد مدنی کرج منتقل کرد که پس از گذشت يک هفته هم با کمک انجمن‌های حمايت از کودکان به بيمارستان مطهری تهران منتقل شد. اما تمام پوست باربد سوخته بود و داروها و موادغذايی از طريق بينی‌ به او منتقل می‌شد.»

اين گزارش می‌افزايد: «پسرک آرام بود و در برابر درد، دم برنمی‌آورد اما کم کم عفونت گسترش پيدا کرد و بدن نحيفش ديگر توان مقابله و مبارزه را نداشت. باربد کوچولو بالأخره در برابر حجم بالای سوختگی ۷۰ درصد کم آورد و تمام تلاش‌ها برای بازگرداندنش به زندگی با قطع اميد پزشکان ناکام ماند.»

هانيه، نيما و باربد سه کودکی هستند که در چند ماه اخیر قربانی کودک‌آزاری در ایران شده‌اند و عکس‌هایی از آن‌ها در رسانه‌ها منتشر شد.

آمارها نشان می‌دهد ۵۰ درصد والدين ايرانی معتقدند تنبيه برای کودک لازم است و ۴۰ درصد والدين نيز به تنبيه بدنی گرايش دارند

بنا به آخرين آماری که در زمينه کودک‌آزاری در ایران منتشر شده، آمده است؛ ۶۶ درصد کودک آزاری‌ها از سوی مردان اعمال می‌شود و دختران بيش از پسران در معرض کودک آزاری قرار می‌گيرند.

آمارها نشان می‌دهد ۵۰ درصد والدين ايرانی معتقدند تنبيه برای کودک لازم است و ۴۰ درصد والدين نيز به تنبيه بدنی گرايش دارند.

آمارهای منتشر شده از سوی اورژانس اجتماعی (وابسته به سازمان بهزیستی) هم نشان می‌دهد که در سال ۱۳۸۸ در ایران ۵۶ درصد کودکان آزارديده دختر و ۴۴ درصد پسران هستند که ۴۴ درصد کودکان توسط پدر، ۱۲ درصد توسط مادر و بقيه توسط آشنايان يا ساير افراد مورد آزار قرار گرفته‌اند.

مدافعان حقوق کودکان نسبت به افزایش شمار کودک‌آزاری در ايران ابراز نگرانی می‌کنند.

برخی از تحلیلگران «فقر، فضای نامساعد خانواده، بروز پديده‌های اجتماعی مانند مهاجرت، بلايای طبيعی و انسانی، اعتياد و بيماری‌های روانی و در مواردی هم مشکلات درسی کودکان» را از شايع‌ترين دلايل کودک‌آزاری از سوی والدين آن‌ها در ایران اعلام می‌کنند.

مطالب ديگر مطبوعات:
روزنامه جام‌جم؛ پنهان کردن خطاهای پزشکی
روزنامه ابتکار؛ اعتراض ايران به فيفا

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.