ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

انتقاد از عملکرد زیست‌محیطی شوراهای شهر در دوره‌های گذشته

تنها ۵ درصد از مصوبات شورای شهر تهران زیست محیطی بوده و از این میان تا کنون تنها ۲۰ درصدش اجرا شده. معاون سازمان محیط زیست می‌گوید شوراها شهرداری‌ها را بازخواست نمی‌کنند.

سعید متصدی، معاون انسانی سازمان حفاظت از محیط زیست می‌گوید در دوره‌های گذشته عملکرد شوراهای اسلامی شهر در زمینه مدیریت پسماندها و مقابله با آلودگی هوا موفق نبوده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، متصدی با تأکید بر نقش شوراها در مدیریت شهری گفت: «شوراها کمتر شهرداری‌ها را مورد بازخواست قرار داد‌ه‌اند».

معاون معصومه ابتکار گفت: «وقتی به عقب بر می‌گردیم و تاریخ چهار دوره شوراها را بررسی می‌کنیم؛ متوجه می‌شویم که شاید فعالیت‌هایی در شوراها در حوزه محیط زیست به ویژه در شورای سوم شهر تهران انجام شده باشد ولی این میزان فعالیت، در حدی نبوده است که انتظارات را برآورده کرده باشد.»

محمد حقانی، رئیس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران دیماه سال گذشته اعلام کرده بود تنها ۵ درصد از مصوبات این شورا، زیست محیطی بوده و از این میان تا کنون تنها ۲۰ درصدش اجرا شده است.

کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران در شورای شهر سوم و با پیشنهاد معصومه ابتکار، معاون رئیس جمهوری تشکیل شده بود.

به گفته سعید متصدی شوراها تا کنون بیشتر بر کمربند سبز و فضای سبز تمرکز داشتند و کمتر به آلودگی هوا و آلاینده‌های سمی خطرناک پرداخته‎اند.

او با دفاع از عملکرد دولت حسن روحانی رئیس جمهوری، دولت یازدهم را دولتی زیست محیطی خواند که پیشروی همه دولت‎های ایران بوده است.

در جریان رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۹۶، آلودگی هوا تهران از جمله مسائل مورد بحث میان نامزدها به‌ویژه محمدباقر قالیباف، شهردار تهران و حسن روحانی بود. این دو رقیب ضمن انتقاد به یکدیگر، از دستاوردهای نهاد تحت مسئولیت‌شان برای کاهش آلودگی هوا دفاع کردند.

اما این نخستین بار نبود که دولت و شهرداری مسئولیت آلودگی هوای تهران را به عهده دیگری می‌دانند.

بر پایه آمارهای رسمی و دولتی بیش از ۸۰ درصد آلودگی شهر تهران ناشی از سوخت وسایل نقلیه و موتور خودروها است. تمرکز صنایع در تهران، ساخت و سازهای بی‌رویه و تغییر کاربری اراضی سبز از اصلی‌ترین از دیگر دلایل آلودگی هوا در تهران عنوان می‌شود.

شورای شهر تهران شمار «تلفات» ناشی از آلودگی هوای تهران را ۵۸۰۰ نفر در سال اعلام کرده است. اما شمار مرگ و میر ناشی از آلودگی هوا در تهران سالانه از ۴۴۰۰ (آمار وزارت بهداشت) تا ۹۰۰۰ نفر (آمار پروژه جایکا) عنوان شده است. بر مبنای اولی هر دو ساعت و بر مبنای دومی هر یک ساعت یک نفر در تهران جانش را در ارتباط با معضل آلودگی هوا از دست می دهد.

بیشتر بخوانید، در صفحه ویژه انتخابات

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • nader

    نامه قالیباف به رئیس مجلس در سال 1387 که طرح تحول اقتصادی با محوریت پرداخت یارانه 44500 تومانی مطرح شده بود:یارانه نقدی توزیع رانت است و باعث فساد، فقر و تورم می شود!!!

  • Farid

    در حالیکه کارتن‌خوابها بر اثر ریزش دیوار کارخانه در تهران جان میدهندو خانواده ها همچنان گور خوابی میکننند و معدنچیان ایران در عمق ۱۵۰۰ متری زمین باتنفس گاز متان و گردو وغبار زغال سنگ و مرگ بدنبال لقمه نانی هستند٬ برادران حکومتی ٬ میلیونها پول رابا حقووق و مزایای نجومی ویا با دلالی زمین و خانه و واردات و پورسانت قرار دادها بحسابهای خارجشان میریزند و باغ و ویلا در لواسان و شمال و شهریار و یا ماشینهای میلیاردی میخرندو....