ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سانسور فیلم انتخاباتی روحانی در تلویزیون

در این مستند سخنان دانشجویان در مراسم ۱۶ آذر ۱۳۹۵ در برابر حسن روحانی و شعارهای آنها در حمایت از میرحسین موسوی حذف شده است. همچنین تصویر محمد خاتمی از یک صحنه فیلم محو شده.

چنددقیقه از فیلم مستند انتخاباتی حسن روحانی، رئیس‌جمهوری ایران سانسور شد.

تیتر روزنامه آفتاب یزد، نزدیک به اصلاح‌طلبان دولتی درباره سانسور فیلم روحانی

این مستند انتخاباتی با عنوان «رئیس‌جمهور روحانی» شنبه عصر، ۱۶ اردیبهشت از شبکه یک صداوسیمای ایران پخش شد. با اینکه زمان مقرر برای فیلم‌های تبلیغاتی ۳۰ دقیقه است، فیلم تبلیغاتی رئیس‌جمهوری ایران از ساعت ۱۸:۳۰ تا ۱۸:۵۵ دقیقه به طول انجامید. پس از پخش این فیلم، ستاد روحانی در بیانیه‌ای توضیح داد که « بخش‌هایی از مستند انتخاباتی دکتر روحانی با عنوان "رئیس‌جمهور روحانی" از سوی صداوسیما حذف شد».

البته سانسور فیلم روحانی پیشتر در صفحه اینستاگرامی او اعلام شده‌بود. صبح روز شنبه و پیش از نمایش فیلم در تلویزیون، صفحه اینستاگرامی روحانی در پستی نوشته بود: « نمایش بدون سانسور مستند انتخاباتی "رییس جمهور روحانی" در اینستاگرام دکتر روحانی همزمان با پخش از شبکه یک.»

سانسور فیلم تبلیغاتی حسن روحانی با واکنش گسترده کاربران فضای مجازی روبرو شد و روزنامه‌ها و رسانه‌های نزدیک به اعتدالیون و اصلاح‌طلبان به آن تاختند. ستاد روحانی این فیلم را به طور کامل در پایگاه اطلاع‌رسانی او و صفحه اینستاگرامی‌اش پخش کرد و سپس رسانه‌های نزدیک به دولت همچون خبرگزاری کار ایران («ایلنا») و وب‌سایت خبری «جماران» نسخه کامل آن را با عنوان «سانسورنشده» منتشر کردند.

در این مستند سخنان دانشجویان در مراسم ۱۶ آذر ۱۳۹۵ در برابر حسن روحانی و شعارهای آنها در حمایت از میرحسین موسوی، یکی از چهره‌های کلیدی اعتراض‌های مردمی به انتخابات ۱۳۸۸ (جنبش سبز) که در حصر خانگی به سر می‌برد، حذف شده است. همچنین تصویر محمد خاتمی، رئیس‌جمهوری اسبق دوران اصلاحات که «ممنوع‌التصویر» است، از یک صحنه فیلم محو شده.

بخشی از سخنان خود روحانی نیز درباره بلوکه‌شدن دومیلیارد دلار از دارایی‌های ایران توسط ایالات متحده سانسور شده است. حرف‌های حسن روحانی به سخنرانی ۳۱ فروردین‌ماه امسال او در میان تعدادی از جوانان استان فارس بازمی‌گردد که در آن گفته بود «چرا دو میلیارد دلار پول را در سال ۸۷ که همه می‌توانستند بردارند در دهان اژدها کردند.» روحانی در این سخنرانی از تعلل در جلوگیری از بلوکه‌شدن دومیلیارد دلار دارایی ایران انتقاد کرده‌است.

بیشتر بخوانید، در صفحه ویژه انتخابات

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • naseem

    فیلم؛ حمله معدنچیان با سنگ به خودروی روحانی www.youtube.com/watch?v=VAcVNQFRET4