ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ارتش آلمان تمام پادگان‌هایش را برای زدودن نازیسم بازرسی می‌کند

هفته گذشته یک افسر ارتش آلمان به اتهام طراحی حمله نژادپرستانه به همراه نمادهای نازی‌ها دستگیر شده و در بازرسی از یک پادگان نظامی یادبودهای دوران نازی کشف شده.

رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح آلمان خواستار سرکشی از تمام پادگان‌های نظامی این کشور برای یافتن هر گونه نشانه راست‌گرایی افراطی در میان سربازان آلمانی شد.

فون در لاین، وزیر دفاع در مرکز و فولکر ویکر، رئیس ستاد مشترک ارتش در سمت راست او - عکس: AFP

به گزارش خبرگزاری «رویترز»، دستور فرماندهی نیروهای مسلح آلمان پس از آن صادر شد که در طی بازرسی از یک پادگان نظامی در دوناشینگن، در جنوب غربی آلمان نمادها و یادبودهای دوران نازی کشف شد.

پس از آن، فولکر ویکر، رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح آلمان دستور بازرسی از تمام پادگان‌های این کشور را صادر کرد.

وزارت دفاع آلمان در بیانیه‌ای اعلام کرد که «رئیس ستاد مشترک دستور داده که همه املاک مربوطه مورد بازرسی قرار گیرند تا معلوم شود که آیا قوانین مربوط به شیوه برخورد با میراث دوران ورماخت و ناسیونال سوسیالیسم رعایت می‌شود یا خیر.» ورماخت نام ارتش دوران نازی‌ها در آلمان و ناسیونال سوسیالیسم نام اصلی حزب نازی است.

ماجرا از رسوایی یک افسر ارتش آغاز شد. این افسر ارتش در پادگان خود نمادها و یادبودهای دوران نازی را نگهداری می‌کرد و به خاطر کشیدن نقشه یک حمله نژادپرستانه دستگیر شد.

گزارش اولیه از بازرسی‌ها و سرکشی‌ها از پادگان‌های آلمان سه‌شنبه هفته جاری به ستاد فرماندهی ارسال و نتایج نهایی آن ۱۶ مه مشخص می‌شود.

واکنش وزیر دفاع

اورزولا فون در لاین، وزیر دفاع آلمان در واکنش گفت که ارتش باید راست‌گرایی افراطی را ریشه کن کند.

او روز یک‌شنبه در گفت‌گو با روزنامه بیلد آم زونتاگ گفت که «ما در حال آموزش اسلحه به آدم‌ها هستیم. پس باید استانداردهای بالایی داشته باشیم. گرایش "بگذار پیش برود" اصلاً قابل قبول نیست.»

قراردادن نمادهای دوران نازی در معرض عموم طبق قوانین آلمان ممنوع است، اما دراختیار داشتن اقلام و نمادهای مربوط به ورماخت، ارتش آن دوران غیرقانونی نیست. با این حال، فون در لاین هفته گذشته گفته بود که وجود نمادهای ورماخت را در میان افسران و سربازان ارتش امروز آلمان تحمل نخواهد کرد.

او هفته گذشته پس از انتشار خبر دستگیری یک افسر ارتش به دلیل طراحی یک حمله نژادپرستانه از ارتش این کشور به دلیل «رهبری ضعیف» آن انتقاد کرده بود. با این حال، پنج‌شنبه گذشته از لحن انتقاد خود عذرخواهی کرد.

نگرانی‌ها از اوج‌گرفتن راست افراطی به ارتش آلمان ختم نمی‌شود. در سیاست نیز حزب راست‌گرای افراطی «آلترناتیو برای آلمان» (آ اف د) در سال گذشته رأی قابل توجهی کسب کرد و به بسیاری از پارلمان‌های ایالتی در جمهوری فدرال آلمان راه یافت.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.