ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دستور بررسی عضویت وزیر آموزش و پرورش در هیأت مدیره یک شرکت خصوصی

دردسر تازه‌ای برای فخرالدین احمدی دانش آشتیانی. کمیسیون اصل ۹۰ مجلس از او دعوت کرده پاسخگوی فعالیت‌های اقتصادی‌اش باشد. مسئولان قضایی هم حضور دارند.

در حالی‌که اصولگرایان در روزهای اخیر در کارزار انتخابات ریاست جمهوری موضوع واردات پوشاک توسط دختر فخرالدین احمدی دانش‌ آشتیانی، وزیر آموزش و پرورش را غیرقانونی خوانده بودند، علی لاریجانی، رئیس مجلس ایران به کمیسیون اصل ۹۰ دستور داد که عضویت دانش‌ آشتیانی، در هیأت مدیره یک شرکت خصوصی را بررسی کند.

فخرالدین احمدی دانش‌ آشتیانی، وزیر آموزش و پرورش

علی لاریجانی سه‌شنبه ۱۹ اردیبهشت در نطق پیش از دستور خود در مجلس گفت: "کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با دعوت وزیر آموزش و پرورش و مسئولان قضایی موضوع عضویت این وزیر در هیأت مدیره یک شرکت خصوصی را مورد بررسی قرار دهد."

لاریجانی افزود که طبق قانون اساسی کارمندان دولت از حضور در هیأت مدیره و مدیرعاملی شرکت‌های خصوصی منع شده‌اند.

لاریجانی این دستور را بر مبنای مطالبی صادر کرد که توسط غلامحسین محسنی اژه‌ای، معاون اول و سخنگوی قوه قضائیه بیان شده بود.

محسنی اژه‌ای در نشست خبری ۱۷ ارديبهشت خود گفته بود: "شرکت «آمیتیس طراوت کودکی» که رئیس هیأت مدیره آن وزیر آموزش و پرورش و مدیرعاملش، دختر ایشان بوده، اقدام به واردات دو محموله پوشاک از خارج از کشور کرده که این محموله‌ها با کارت بازرگانی شرکتی دیگر تحت عنوان «شرکت تولیدی - بازرگانی راتین گستران طبرستان» به آدرس فریدونکنار، وارد شده که این شرکت اساساً حوزه فعالیتش فنی- مهندسی بوده و نمی‌توانسته در زمینه واردات پوشاک فعالیت کند."

محسنی اژه‌ای در نشست خبری قبلی خود از این موضوع پرده برداشت و سپس در دومین مناظره تلویزیونی کاندیداهای ریاست جمهوری، محمدباقر قالیباف، کاندیدای اصولگرا آن را مطرح کرد که با اعتراض حسن روحانی و اسحاق جهانگیری، دو کاندیدای اصلاح‌طلب و اعتدال‌گرا مواجه شد.

خبر "کشف پوشاک قاچاق در منزل دختر یک وزیر"، ستاد تبلیغاتی حسن روحانی و وزیر دادگستری را به پاسخگویی سریع واداشت تا اسناد مربوط به پرداخت عوارض گمرکی این محموله را منتشر و از دولت رفع اتهام کنند. اما این اسناد که با عنوان دفاع از "پاکدستی دولت" منتشر شد، از شرکت خصوصی وزیر آموزش و پرورش برای واردات پوشاک از ایتالیا پرده برداشت.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • faryad

    در آستانه نمایش انتخابات یکی از ستادهای روحانی، عکس حسن کردمیهن را که گفته می‌شود عامل اصلی حمله به سفارت عربستان در تهران است نشان می‌دهد که به همراه قالیباف است. روز جمعه 8اردیبهشت 96 نیز اسحاق جهانگیری در نمایش مناظره خطاب به قالیباف گفت: چه کسانی به سفارت عربستان حمله کردند. اونها امروزدر ستادهای کدام کاندیدا دارند فعالیت می‌کنند. کدام کاندیداها اونها را حمایت می‌کردند پول بهشون می‌دادند و اونها را شکل می‌دادند!

  • Pابوالحسن

    با سلام و درود و خسته نباشيد خانه از پاي بست ويران است خوجه در فكر رنگ ايوان است اين اتاقوبازرگاني طبق چه مجوزي به وزير محترم كارت بازرگاني زاده و يا كارت بازرگاني ايشان رأ تمديد كرده است خوشبختانهرهمهوقانون رأ خوب ميدانم ولي كسب به ان عمل نمي كند ولي وقتي مشكلي بيش امد أنوقت همه مدعي ميشوند بخدا مسئولين خوبي داريم سر در برف كرده و چشم بيته حكم راني ميكنند و شيره رأ ميخورند و ميگويند يأفتيم مزه آش شيرين است. خير بيش