ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

درپی مسمومیت دانشجویان، پیمانکار غذای دانشگاه باهنر شیراز برکنار شد

خبر برکناری پیمانکار تهیه، طبخ و توزیع غذای دانشکده فنی باهنر شیراز حاکی است جای پیمانکار سابق را پیمانکار دانشگاه شیراز خواهد گرفت.

محمد مهدی علویان رئیس دانشکده فنی باهنر شیراز از برکناری پیمانکار تهیه، طبخ و توزیع غذای این دانشکده خبر داد. برکناری این پیمانکار پس از آن صورت گرفت که ده‌ها دانشجو درپی استفاده از غذای سلف‌سرویس دانشکده مسموم و تعدادی از آنان به بیمارستان منتقل شدند.

دانشجویان دانشگاه باهنر شیراز- 13 اردیبهشت

مسمومیت دانشجویان روز ۱۳ اردیبهشت اتفاق افتاد. به گفته علویان«در مجموع ۱۲۰ دانشجو در نمازخانه دانشکده و تحت نظر پزشکان متخصص و تکنسین‌های اورژانس و پزشکان عمومی تحت مداوا قرار گرفتند و ۱۶۹ تن دیگر نیز به بیمارستان‌های علی اصغر (ع)، نمازی، بعثت و مسلمین شیراز اعزام شدند.»،

روز پس از حادثه، رییس صندوق رفاه دانشجویان اعلام کرد: «مشکلی در تغذیه دانشجویان دانشکده فنی شهید باهنر شیراز وجود نداشته و علائم نشان می‌دهد احتمال زیاد این بیماری ناشی از ویروس است که به تدریج به تعداد بیشتری از دانشجویان سرایت کرده است.»

اما روز بعد وزیر علوم از بررسی مساله خبر داد. علویان رئیس دانشکده امروز به خبرگزاری کار ایران(ایلنا) گفت درپی حادثه کمیته بحران تشکیل شده و «پس از خدمات رسانی به دانشجویان مسموم، سم پاشی و ضدعفونی کردن محدوده سلف سرویس و خوابگاه دانشجویان در چند نوبت انجام شد.»

علویان افزود هنوز نتیجه آزمایشات به طور قطعی مشخص نشده اما گمان می‌رود بیماری دانشجویان به دلیل مسمومیت غذایی بوده و در اولین گام پیمانکار غذا برکنار شده است.

روز گذشته (۱۸ اردیبهشت) نیز خبر مسمومیت صدها دانشجوی دانشگاه یزد منتشر شد. فیلمی نیز در فضای مجازی منتشر شد که نشان می‌داد دانشجویان پس از این حادثه طی یک راهپیمایی در محوطه دانشگاه خواستار استعفای رئیس دانشگاه شدند.

خبر برکناری پیمانکار تهیه، طبخ و توزیع غذای دانشکده فنی باهنر شیراز حاکی از آن است جای پیمانکار سابق را پیمانکار دانشگاه شیراز خواهد گرفت.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.