ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

موگرینی: اتحادیه اروپا به برجام پایبند است

مسئول ارشد سیاست خارجی اتحادیه اروپا با سفیر آمریکا در سازمان ملل دیدار و گفت‌وگو کرد. یکی از موضوعات توافق هسته‌ای ایران با قدرت‌های جهانی بود.

فدریکا موگرینی، مسئول ارشد سیاست خارجی اتحادیه اروپا و نیکی هیلی، سفیر ایالات متحده آمریکا در سازمان در حاشیه برگزاری جلسه شورای امنیت با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو کردند. پایبندی اتحادیه اروپا به توافق هسته‌ای ایران با قدرت‌های جهانی یکی از موضوعاتی بود که مطرح شد.

فدریکا موگرینی، مسئول ارشد سیاست خارجی اتحادیه اروپا

نماینده عالی اتحادیه اروپا در سیاست خارجی، در مقر سازمان ملل در جمع خبرنگاران درباره برجام گفت:

«به مقامات آمریکایی گفتم که اتحادیه اروپا عمیقاً به اجرای کامل برجام علاقمند است و اعتقاد دارد که همه طرف‌ها می‌بایست به این توافق پایبند باشند.»

آمریکا در روزهای گذشته تلاش کرده است موضوع برجام را در پیوند با دخالت ایران در خاورمیانه و برنامه موشکی این کشور بررسی کند. نیکی هیلی، سفیر ایالت متحده آمریکا پیش از این به این موضوع اشاره کرده بود که اعمال تحریم‌های اقتصادی علیه ایران در ابعاد پیش از برجام آسان نیست. او برای مثال در اجلاس «آیپک» که ماه گذشته برگزار شد، گفته بود:

« اعمال تحریم‌های دوباره علیه ایران دشوار است. متأسفانه در شورای امنیت به توافق با ایران علاقه زیادی نشان داده می‌شود.»

مایک پنس، معاون رئیس جمهوری آمریکا هم در همین اجلاس به برنامه موشکی ایران اشاره کرده و گفته بود که آمریکا به‌طور رسمی به ایران اخطار داده است.

فدریکا موگرینی در مقر سازمان ملل خاطرنشان کرد که اتحادیه اروپا به توافق هسته‌ای با ایران پایبند است. او گفت با مقامات بلندپایه ایالات متحده آمریکا درباره نقش‌آفرینی ایران در خاورمیانه در گفت‌وگوست:

«ما با مقامات ایالات متحده در مورد توافق اتمی، نحوه اجرای آن و نیز نقشی که ایران در تحولات منطقه بازی می‌کند، مخصوصاً مناطقی که برای ما اهمیت دارد از سوریه تا یمن، گفت‌وگو می‌کنیم.»

در همان حال نیکی هیلی نماینده آمریکا در سازمان ملل از اتحادیه اروپا خواسته است تلاش کند که ایران از حمایت از گروه‌‌عای تروریستی و افراطی در خاورمیانه دست بردارد:

«اتحادیه اروپا می‌تواند و باید هم تلاش بیشتری برای تفهیم این موضوع به ایران انجام دهد که از اقدامات بی‌ثبات‌کننده‌ در خاورمیانه، از جمله حمایت از گروه‌های تروریستی و افراطی دست بردارد.»

پیش از این جیمز متیس، وزیر دفاع آمریکا، ایران را متهم کرده بود که با تهدید اسرائیل و توسعه برنامه موشکی‌اش و فعالیت‌های سایبری و حمایت از شبه‌نظامیان شیعه خاورمیانه را بی‌ثبات می‌کند. وزارت خارجه ایران همواره این اظهارات را تکذیب کرده و دولت ترامپ را به رویکردی خصمانه نسبت به ایران متهم کرده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.