ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تبلیغات انتخابات شوراها و میان‌دوره‌ای مجلس آغاز شد

تبلیغات انتخابات شوراها و میان‌دوره‌ای مجلس به‌مدت یک هفته ادامه خواهد داشت. لیست کاندیداهای اصلاح‌طلبان برای شوراهای تهران چالش‌برانگیز شده است.

از ساعت ۲۴ چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت تبلیغات انتخابات شوراهای شهر و روستا و میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی آغاز و تا یک هفته ادامه خواهد داشت. لیست کاندیداهای اصلاح‌طلبان در تهران برای شوراها همچنان چالش‌برانگیز است.

ستاد انتخابات کشور اعلام کرد که تبلیغات انتخابات شوراهای شهر و روستا و میان‌دوره‌ای مجلس یک هفته و تا ساعت ۸ صبح روز ۲۸ اردیبهشت ادامه خواهد داشت.

در همین حال علی‌اصغر احمدی، ستاد انتخابات کشور گفته است که "همه ملزومات مربوط به برگزاری انتخابات اعم از تعرفه‌ها و مُهر رأی‌گیری به فرمانداری‌های سراسر کشور ارسال شدند.

به‌گفته احمدی، رأی‌گیری الکترونیکی فقط برای انتخابات شوراهای شهر و روستایی که دارای هفت تا ۹ عضو باشند مجاز است و تعداد این شهرها در سراسر کشور ۱۴۲ شهر است.

چالش بر سر لیست انتخاباتی اصلاح‌طلبان در تهران

در پیوند با انتخابات شوراها لیستی که شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان سه‌شنبه شب، ۱۹ اردیبهشت منتشر کرد با مخالفت‌هایی در میان اصلاح‌طلبان روبه‌رو شده است.

این لیست گفته می‌شد نهایی است با نام "لیست امید" منتشر شده و نام محمدجواد حق‌شناس، محمد سالاری، مرتضی الویری، سیدمحمود میرلوحی، افشین حبیب‌زاده، زهرا نژاد بهرام، علی اعطا، محسن هاشمی، محمد علیخانی، زهرا صدراعظم نوری، آرش میلانی،‌ ابراهیم امینی، الهام فخاری، حسن خلیل آبادی، شهربانو امانی، احمد مسجد جامعی، بهاره آروین، ناهید خداکرمی، مجید فراهانی، حسن رسولی و حجت نظری در آن قرار داشت.

ابتدا نام معروف صمدی، نماینده سنی مذهب و سابق سنندج در مجلس که به عنوان یکی از نامزدهای این لیست منتشر شده بود ساعاتی بعد حذف و نام مرتضی الویری، شهردار سابق تهران جای او اعلام شد.

همچنین در این لیست نام چند تن از اصلاح‌طلبان، از جمله عبدالله مؤمنی که از فعالان این جناح بودند و مدتی را در زندان به‌سر برده و اکنون برای انتخابات شوراها تأیید صلاحیت شده بودند دیده نمی‌شد و شمار زنان نیز در آن کم بود.

با انتشار "لیست امید" موجی از انتقادها در شبکه‌های اجتماعی به‌راه افتاد.

بنا به برخی گزارش‌های منتشرشده چهره‌های اصلی اصلاح‌طلبان نیز از این لیست انتقاد کرده و گفته‌اند "توازن و عدالت جنسیتی در بین نامزدها" رعایت نشده و به نامزدهایی​ که برای اصلاحات در جامعه هزینه داده‌اند و با سختی توانسته‌اند از سد ردصلاحیت‌ها توجه نشده است.

این گزارش‌ها از احتمال تغییر لیست نامزدهای اصلا‌ح‌طلبان در شورای شهر تهران خبر داده و گفته‌اند قرار است تا جمعه فهرست دیگری تنظیم و منتشر شود.

همچنین در صورت عدم توافق احتمال داده شده که چهره‌های اصلی اصلاح‌طلبان از حمایت مستقیم از لیست پرهیز کنند و انتخاب را به خود مردم تهران واگذار کنند.

روز گذشته، چهارشنبه ۱۰ مه / ۲۰ اردیبهشت غلامحسین اسماعیلی، رئیس کل دادگستری استان تهران از این‌که تعداد انگشت‌شماری از نامزدهای انتخابات شوراها سوابق امنیتی دارند ابراز نگرانی کرد و گفت هنوز هم می‌توان آن‌ها را ردصلاحیت کرد.

اصولگرایان نیز روز گذشته با برگزاری نشست خبری در پارک آب و آتش تهران اسامی نامزدهای خود را برای شرکت در انتخابات شورای شهر تهران با نام "لیست خدمت" اعلام کردند.

رضا تقی‌پور، جلال ملکی، محسن پیرهادی، پرویز سروری، مهدی چمران، اقبال شاکری، بابک نگاهداری،‌ هادی ذاکری،‌ سیدعلی ریاضی، مجتبی شاکری، سوده نجفی، ابوالفضل قناعتی، مرتضی طلایی، حمزه شکیب، حجت الاسلام ناصحی، مهدی اقراریان، علیرضا دبیر، حبیب کاشانی، حجت‌الاسلام قاسمیان، زهره سادات لاجوردی و الهه راستگو کاندیداهای "لیست خدمت" هستند.

در تهران نامزدها برای کسب ۲۱ کرسی شورای شهر رقابت خواهند کرد. پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا همزمان با دوازدهمین دوره ریاست جمهوری در ۲۹ اردیبهشت امسال برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.