ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«راه سبز امید» از روحانی حمایت کرد

تغییر لحن روحانی در کارزارهای انتخاباتی‌اش، خشم رهبر جمهوری اسلامی را برانگیخت اما کارساز بود. اکنون تشکل نزدیک به میر حسین موسوی هم از روحانی حمایت کرده است.

تغییر لحن روحانی در کارزارهای انتخاباتی‌اش، خشم رهبر جمهوری اسلامی را برانگیخت اما کارساز بود. بعد از حمایت مشروط خانواده کروبی، اکنون تشکل نزدیک به میر حسین موسوی هم از روحانی اعلام حمایت کرده است.

اعلام حمایت شورای هماهنگی راه سبز امید از حسن روحانی

شورای هماهنگی راه سبز امید با انتشار بیانیه‌ای از «سبزها» دعوت کرد که در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران به حسن روحانی رأی دهند.

بیانیه شورای هماهنگی راه سبز امید، یک روز بعد از سخنرانی رهبر جمهوری اسلامی در دانشکده افسری امام حسین منتشر شده است.

علی خامنه‌ای در دانشکده افسری سپاه پاسداران در واکنش به تغییر لحن حسن روحانی در کارزار انتخاباتی‌اش، به نامزدهای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران هشدار داد که مراقب باشند دشمن را با حرف‌های خود امیدوار نکنند.

حسن روحانی در روزهای گذشته، با تغییر لحن آشکار، از برابری جنسیتی، آزادی مدنی، ضرورت پرداخت مالیات برای نهادهای تحت پوشش رهبری از جمله آستان قدس رضوی سخن گفته بود و عده‌ای هم با سر دادن شعارهایی خواهان رفع حصر از محصوران شده بودند.

شورای هماهنگی راه سبز امید، اکنون در پرتو این تحولات تازه در بیانیه‌ای که در حمایت از روحانی منتشر کرده، به مشکلات دولت در تحقق بخشیدن به وعده‌هایش در چهار سال گذشته اشاره می‌کند و اقتدارگرایان را مسئول ناکامی دولت یازدهم می‌داند:

«بسیاری از ما از دولت روحانی انتظار داشتیم و داریم که بیش از آنچه انجام داده، در برابر اقتدارگرایان ایستادگی کند و در دفاع از حقوق اساسی ملت ـ مصرح در قانون اساسی ـ و مقابله با بی‌قانونی‌ها و فساد ساختاری مؤثرتر به ایفای نقش بپردازد.»

شورای هماهنگی راه سبز امید سپس به «سبزها» توصیه می‌کند با شرکت فعال در انتخابات ریاست جمهوری به حسن روحانی رأی بدهند:

«بی‌گمان، برای همه ما حق و تکلیف مطالبه‌گری و پرسش‌گری از دولت آینده و شخص رئیس‌جمهور و نیز تشکل‌های سیاسی برای نوسازی گفتمانی و فرایندهای تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری باقی خواهد ماند.»

خانواده مهدی کروبی هم روز گذشته با انتشار بیانیه‌ای حمایت مشروط خود از روحانی را اعلام کرده بودند.

در بیانیه خانواده کروبی با انتقاد از عملکرد دولت یازدهم، خطاب به رأی دهندگان ایرانی گفته شده بود:

«در چهار سال گذشته بخشی از مطالبات اقتصادی ، سیاسی و فرهنگی به حق شما به میزان شایسته مورد توجه دولت اعتدال قرار نگرفت که بدون شک عوامل متعددی از جمله کارشکنی‌ها و عدم استراتژی مدون در تحقق وعده‌ها و ناکارآمدی بخشی از بدنه کابینه در آن دخیل بوده است که از این بابت متأسفیم. از دولت به ویژه شخص رییس جمهور انتظار می‌رود با پذیرش ضعف‌ها و کاستی‌ها، صریح و شفاف با مردم سخن بگوید و تعهد عملی خود را در پیگیری مطالبات مردم اعلام نماید.»

محمد خاتمی، رئیس جمهوری اسبق هم از حسن روحانی حمایت کرده است.

رسانه‌های نزدیک به جبهه پایداری و سپاه پاسداران بعد از سخنرانی‌‌های روحانی در دفاع از حقوق شهروندی و آزادی‌های مدنی، فهرستی از وزاری کابینه او را منتشر کرده‌اند که از سوابق امنیتی و اطلاعاتی برخوردارند.

بیشتر بخوانید، در صفحه ویژه انتخابات

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.